Gå til innhold

Hvor mye tid bruker dere sammen?

Anbefalte innlegg

Gjest Samboerinnen

Mener dere som bor sammen... Hvor ofte er dere sammen, eller finner på noe. Og hvor ofte finner dere på noe hver for dere?

Hva gjør dere når dere er sammen? Sitter dere hjemme og sysler med hvert deres, eller skjer det noe hele tiden.

Vi er ganske ofte sammen på hverdager etter jobb, men han driver med pc og jeg leser eller ser på tv. Vi spiser middag på kjøkkenet og prater sammen da, og sitter jo i samme stue men holder på med hvert vårt. Også er han borte hos kamerater, og jeg hos venninner eller ute og flyr par ganger i uka. : )

Helgene er jeg som regel ute på byen med venninner, han liker ikke gå ut. Ellers er ejg sammen med han i helgene. Da handler vi og spiser litt og koser oss. Har inntrykk av at mange mener eller tror man må holde hverandre i hendene hele tiden fordi man er samboere, eller prate sammen hele tiden så lenge begge er under samme tak. Hvordan er det hos dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131592-hvor-mye-tid-bruker-dere-sammen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler veldig mye av det samme som deg jeg! Mange som ikke vil flytte sammen fordi da må alt planlegges og man må være sammen hele tiden, jeg føler omvendt jeg. Når vi ikke bodde sammen måtte vi hele tiden planlegge hvem som skulle sove hvor og om vi skulle spise sammen og her eller der og ta med alt frem og tilbake og huske skolebøker i tilfelle man skulle overnatte...

Nå er spørsmålet bare når det passer å spise middag sammen, og om den andre har planer er det greit å vite at en må planlegge middag alene... og så vet man alltid at man kommer til å sove i samme seng om natten, og våkne opp sammen. Men det hender tilogmed den ene legger seg litt før den andre, og iallfall at den andre står opp litt før. Selv om det er kosligst å pusse tenner sammen, og koseprate litt og våkne sammen og dusje sammen og spise frokost sammen. Og sånn gjør vi veldig ofte.

Og vi har mye felles venner, og koser oss veldig sammen, så vi drar ofte på fest sammen, eller har felles venner på besøk, eller ser en film sammen eller spiller et spill.

Men jeg er litt tv-slave, så ofte spiller han dataspill i stua, mens jeg ser såpeserier, eller han spiller gitar, mens jeg surfer på internett... så vi gjør også hver vår ting i samme stue. Og såklart han er med sine venner en kveld og jeg med mine.

Noen ganger er vi flinke og sosiale, andre ganger tøfler vi hjemme og er veldig usosiale...

Håper det fortsetter å være like bra, dele på å lage mat sammen og vaske opp og sitte i armkroken... håpe det varer riktig riktig lenge... :)

Kos dere!

Siden vi bor i en to-roms leilighet er vi jo stort sett sammen (altså fysisk nær hverandre) når vi begge er hjemme, men det er ikke alltid vi gjør ting sammen av den grunn. Vi sitter gjerne på hver vår PC, og pusler med vårt, selv om de er ved siden av hverandre, leser, ser på TV, snakker i telefonen osv osv. Vi spiser alltid sammen, men det er ikke alltid vi prater sammen da, siden TV'en gjerne står på samtidig. Egentlig gjør vi det meste hver for oss når vi er hjemme, selv om det hender vi spiller spill eller noe annet sammen, men vi prater jo med hverandre underveis, sitter ikke akkurat helt stille og driver med hvert vårt hele kvelden. Utenfor huset er vi som oftest hver for oss da vi har få felles venner. I helgene bruker vi mer tid sammen, handler sammen, spiser ute e.l.

I helgene er vi stort sett sammen hjemme, enten med beøk eller alene. Vi er vel ute ca. 1 gang i måneden (har barn), som oftest hver for oss (noen ganger sammen). I uka så spiser vi middag sammen alle tre og etter det holder jeg på med litt husarbeid, leker med poden, eller han leker med poden, måker snø, driver med noe vedlikehold hjemme el l. Men han jobber også mye. Jeg syntes det er deilig å ikke være sammen hele tiden.

Gjest ikke alltid..

Vi gjør egentlig aldri noe sammen utenfor huset.. jo; handler av og til... Hjemme sitter vi av og til i hvert vårt rom; han med pc'en og jeg i stua (med ungene). Vi bør finne på noe sammen av og til, men de helgene jeg ikke jobber er det godt å gjøre ingenting. Spiser middag sammen, men han suser av gårde til pc'en når han har spist opp (jeg bruker lengre tid). Prøver å "kalle" ham tilbake, og det gikk i dag..

Gjest ikke alltid..

Vi gjør egentlig aldri noe sammen utenfor huset.. jo; handler av og til... Hjemme sitter vi av og til i hvert vårt rom; han med pc'en og jeg i stua (med ungene). Vi bør finne på noe sammen av og til, men de helgene jeg ikke jobber er det godt å gjøre ingenting. Spiser middag sammen, men han suser av gårde til pc'en når han har spist opp (jeg bruker lengre tid). Prøver å "kalle" ham tilbake, og det gikk i dag..

Han går av og til på pub alene, mens jeg synes vi burde være sammen (han trenger jo å komme seg ut, men hva med meg?). Typisk at han vil ut når vi ikke så ofte har en helgekveld sammen..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...