Gjest uten signatur Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Noen som sa dette gjaldt meg? Har ikke barn, deler husarbeidet fordi jeg ser på det som naturlig, og sier oftere nei til sex enn samboeren min. Forøvrig mener jeg at et godt samliv (med kos, massasje, sex osv.) også er noe man er NØDT til å ha for at et forhold skal fungere. Du har vel hørt hva det er? To menn samtidig! Den ene lager mat mens den andre gjør unna rengjøringen! Mye sant der gitt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-809652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten signatur Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Snakk for deg selv da! Det gjelder faktisk ikke alle kvinner! Jeg har minst like stort behov for sex som kjæresten, og det tror jeg neppe slutter om jeg får barn. Da kan jeg fortelle deg at det nesten garantert fører til lavere sexlyst å føde. Det er hormonene som ordner det. Akkurat som hormonene sørger for stor lyst for mannen. Som skal sørge for forplantingen hos oss mennesker. Og når en i tillegg ikke får nok søvn, og det å få barn tar ti ganger så mye krefter som noen kunne innbille seg, så sier det seg selv at en ikke orker sex så ofte som før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-809655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prestekragen din Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hvis HUN ikke har lyst på sex, men har det for hans skyld, og HAN ikke har lyst til å massere,men gjør det for hennes skyld, så er de vel skuls da! Gud så glad jeg ikke er gift med en mann som måler sex og nærhet på den måten, etter fortjeneste. Æsj. Dette ligner veldig på en type prostitusjon: den ene gjør noe for å få sex? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-809657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiken76 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Du har vel hørt hva det er? To menn samtidig! Den ene lager mat mens den andre gjør unna rengjøringen! Mye sant der gitt! Trodde det var en ekstra dame jeg, som gjør husarbeidet så lenge 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-809663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten signatur Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jammen da er det innstillingen det er noe "feil" med ikke det at man ikke har tid. Jeg synes det er godt å koble av med sex jeg da, om jeg er stresset og sliten etter en lang dag på jobb.. også selvfølgelig masse kos også da. Hvorfor skulle man ikke kunne ha sex om man har mye å gjøre? Å ha mye å gjøre når en er barnløs er peanuts. Å ha mye å gjøre når en har barn er utmattende. Vi kvinner har fra naturens side mye mer ansvar for barnas ve og vel enn mannen, og det stjeler utrolig mye krefter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-809664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten signatur Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Dette ligner veldig på en type prostitusjon: den ene gjør noe for å få sex? Du vet vel det at det er like mye prostitusjon innenfor ekteskapet som utenfor? Utenfor så får en kontant betaling pr. gang og ferdig med det. I ekteskapet er det for mange en form for avbetaling for å ha god økonoomi feks, noe en ville mistet hvis mannen gikk ifra en, eller en er redd for å miste sosial anseelse. Lenger har vi ikke kommet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-809669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten signatur Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Trodde det var en ekstra dame jeg, som gjør husarbeidet så lenge Nei, det er to menn. En kan jo ta med seg desserten da vet du, etter at de to har gjort det de skal i huset, så er det de to's tur til å stelle litt med deg... Men maten og huset må være i boks først! DET er sexy. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-809675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prestekragen din Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Du vet vel det at det er like mye prostitusjon innenfor ekteskapet som utenfor? Utenfor så får en kontant betaling pr. gang og ferdig med det. I ekteskapet er det for mange en form for avbetaling for å ha god økonoomi feks, noe en ville mistet hvis mannen gikk ifra en, eller en er redd for å miste sosial anseelse. Lenger har vi ikke kommet. Du skriver: "Du vet vel det at det er like mye prostitusjon innenfor ekteskapet som utenfor?" Nei, det vet jeg ikke. Dette er kanskje din erfaring? Du kan allikevel ikke allmenngjøre dine erfaringer. "Lenger har vi ikke kommet." Det er trist at du og din partner ikke har kommet lenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-809680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiken76 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Nei, det er to menn. En kan jo ta med seg desserten da vet du, etter at de to har gjort det de skal i huset, så er det de to's tur til å stelle litt med deg... Men maten og huset må være i boks først! DET er sexy. Næh... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-809682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten signatur Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Man må greie å legge til siden alt man har å tenke på. Klesvasken kan vente osv.. Ja, kjære deg, klesvasken kan vente. Og ALT husarbeidet. Og jobben ogd en dritsure sjefen kan vente. Men BARNA kan ikke vente skjønner du. Det er DET du ikke skjønner. Har du barn så har du barn hele døgnet og kan kanskje ikke bestemme sex uten barnevakt.Hvis du vil være sikker på å ikke bli avbrutt. Og planlagt sex er usexy! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-809683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiken76 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ja, kjære deg, klesvasken kan vente. Og ALT husarbeidet. Og jobben ogd en dritsure sjefen kan vente. Men BARNA kan ikke vente skjønner du. Det er DET du ikke skjønner. Har du barn så har du barn hele døgnet og kan kanskje ikke bestemme sex uten barnevakt.Hvis du vil være sikker på å ikke bli avbrutt. Og planlagt sex er usexy! En kjapp en mens en egentlig skulle pusse tenna.. låse døra for en liten stund.. joda det funker nok med sex også om en har barn, men selvsagt ikke hver gang man har lyst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-809686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten signatur Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Du skriver: "Du vet vel det at det er like mye prostitusjon innenfor ekteskapet som utenfor?" Nei, det vet jeg ikke. Dette er kanskje din erfaring? Du kan allikevel ikke allmenngjøre dine erfaringer. "Lenger har vi ikke kommet." Det er trist at du og din partner ikke har kommet lenger. Jeg snakker med folk da vet du. Vi kvinner erganske åpne mot hverandre. Men det er ikke derimot sagt at vi innrømmer dette for mennene våre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-809687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prestekragen din Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg snakker med folk da vet du. Vi kvinner erganske åpne mot hverandre. Men det er ikke derimot sagt at vi innrømmer dette for mennene våre! Jeg tviler ikke på at både du og dine likesinnede har de samme erfaringer fra de parforhold dere har valgt å / kunnet inngå. Men du kan vanskelig generalisere på slikt tynt grunnlag. Det er ingen som benekter at du har disse erfaringene: slik er det i ditt parforhold... Men du bør kanskje være åpen for at andre har helt andre erfaringer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-809704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym akkurat nå Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Du vet vel det at det er like mye prostitusjon innenfor ekteskapet som utenfor? Utenfor så får en kontant betaling pr. gang og ferdig med det. I ekteskapet er det for mange en form for avbetaling for å ha god økonoomi feks, noe en ville mistet hvis mannen gikk ifra en, eller en er redd for å miste sosial anseelse. Lenger har vi ikke kommet. Jeg er enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-809717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mitro Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Det er hvertfall en ting som er sikkert, dette engasjerte folk. En ting er i hvertfall sikkert, jeg skrev ikke innlegget for å være kynisk, for å kunne gå hjem med alle argumenter for å få meg et lite forholdsvis utilfredsstillende nummer der og da. Før eller senere kommer vel alle opp i en situasjon med sin livsledsager at den ene parten ikke vil ha sex og sånn er det. Grunnen til at jeg skrev innlegget i første omgang var for å høre om noen hadde synspunkter på hvordan man kan komme seg ut av en sånn situasjon, for deretter å få det bedre. Og for å få sagt det med en gang; jeg har ingenting i mot å massere eller å bli massert, vi deler så godt vi kan på husarbeid og det å hente/bringe barn i barnehagen, lage mat og ellers alt sånt. Men det er slitsomt..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-810404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke sign Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hva gjør du når kona di ikke vil ha sex? Har samme problem med mannen min. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-810951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stoiker Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Vi to, og heldigvis mange andre, mener sex er noe en nyter sammen. Dessverre er det en del kvinner (og muligens noen menn) som ser på sex som noe de gir den andre. Som regel i bytte for noe en selv ønsker. Ser du noe poeng i at han skal kose med henne, massere henne osv. dersom han ikke har lyst til det? Eller være romantisk osv.? Hvorfor er det alltid mannen som skal ta det første steget? Og hvor mange barn har dere to, tro? Ingen, tipper jeg, Petter Smart! Da jeg var gravid og etterhvert hadde små barn, ante jeg ikke hvor sliten jeg egentlig var. Dagene bare gikk i ett, for det måtte de jo - man kan ikke bare sove når barn er sultne eller våte eller kryper omkring. Man må sette egne behov tilside og dekke deres først. Men etterhvert ble ungene så store at jeg fikk litt avstand, og sakte skjønte jeg hvor inderlig trøtt jeg faktisk hadde vært gjennom mange, mange år. Jeg hadde nok hatt en anelse om at jeg var trøtt - men ikke at jeg var _så_ trøtt. Når dagen var over og ungene i seng, ble hans behov for sex bare enda mer mas og behov jeg fikk ansvar for å måtte dekke - hos andre - uansett hvor sliten jeg var, selv om jeg egentlig trengte å få dekket eget behov for omsorg, ømhet eller søvn i stedet. Kanskje en mann synes han gir omsorg når han har sex med en kvinne, men når hun egentlig er sliten og hadde trengt mer søvn, er det ikke lenger omsorg, men krav, det han gjør? Jeg må naturligvis legge til at av og til, når jeg hadde sex med gubben - ble det brukbar sex, også. Ellers hadde jeg nok sagt nei før. Kanskje annenhver gang ba jeg om å få slippe fordi jeg var så sliten, men han bare "måtte", vet du. Ja, jeg leser jo at du vet nøyaktig hvordan han følte det - så jeg ga meg jo etter litt mas.Igjen og igjen. Men - inni meg vokste forakten fordi han var så opptatt av sine egne behov som mann og ikke så og hørte hvor sliten jeg var. Eller ble ergelig på ungene som tok av min oppmerksomhet, for eksempel når de gråt om natta og han akkurat hadde satt igang. Han hørte ikke når jeg sa fra hvor mye jeg trengte at han viste meg tydelig at det var _meg_ han ville ha og ikke bare sex. Til slutt fikk jeg meg ikke lenger til å tro at han egentlig brydde seg om hvordan jeg følte, bare sørget for hans egne behov fikk utløsning. Jeg følte meg brukt. Utnyttet. Raseri og forakt mot ham vokste og vokste og...en dag sa det bare fullstendig stopp. Det tok flere år, men det ble en skikkelig stopp til slutt. Fysisk, psykisk og ikke lenge etter også praktisk og sosialt. Jeg kunne ikke leve med ham lenger, rett og slett! Og jeg kommer for resten av livet til å vokte meg for menn som "må ha det" for å bli i et forhold med meg- jeg er ikke lenger interessert. Sex handler om generøsitet, ikke om krav, slik jeg ser det. Masse ømhet og oppmerksomhet og et stort ønske om nærhet og å være sammen. Og den dagen du enten er blitt forlatt - eller har mistet potensen - kan det tenkes at du også vil verdsette en kvinne med meninger som meg. Inntil da - lykke til! (og husk prevensjon!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-812290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iallverden.. Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Og når han også har 2 småunger, husarbeid, jobb og stress og ønsker sex for å få overskudd så skal han ikke få det? Mens du skal få det du trenger for å få overskudd. Noen kvinner er utrolig egoistiske. Hun krever hvile for å få overskudd- akkurat det går ikke ut over en annen part som evt ønsker det motsatte (ikke hvile), men sex er noe man gor/tar/deler kall det hva du vil, med en annen.Der er forskjellen! Og er det noen som er egoistiske da, må det vel være han/hun som ønsker noe MED den andre, som den ikke vil. Du høres ut som en potensiell voldtektsmann.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-813239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Og hvor mange barn har dere to, tro? Ingen, tipper jeg, Petter Smart! Da jeg var gravid og etterhvert hadde små barn, ante jeg ikke hvor sliten jeg egentlig var. Dagene bare gikk i ett, for det måtte de jo - man kan ikke bare sove når barn er sultne eller våte eller kryper omkring. Man må sette egne behov tilside og dekke deres først. Men etterhvert ble ungene så store at jeg fikk litt avstand, og sakte skjønte jeg hvor inderlig trøtt jeg faktisk hadde vært gjennom mange, mange år. Jeg hadde nok hatt en anelse om at jeg var trøtt - men ikke at jeg var _så_ trøtt. Når dagen var over og ungene i seng, ble hans behov for sex bare enda mer mas og behov jeg fikk ansvar for å måtte dekke - hos andre - uansett hvor sliten jeg var, selv om jeg egentlig trengte å få dekket eget behov for omsorg, ømhet eller søvn i stedet. Kanskje en mann synes han gir omsorg når han har sex med en kvinne, men når hun egentlig er sliten og hadde trengt mer søvn, er det ikke lenger omsorg, men krav, det han gjør? Jeg må naturligvis legge til at av og til, når jeg hadde sex med gubben - ble det brukbar sex, også. Ellers hadde jeg nok sagt nei før. Kanskje annenhver gang ba jeg om å få slippe fordi jeg var så sliten, men han bare "måtte", vet du. Ja, jeg leser jo at du vet nøyaktig hvordan han følte det - så jeg ga meg jo etter litt mas.Igjen og igjen. Men - inni meg vokste forakten fordi han var så opptatt av sine egne behov som mann og ikke så og hørte hvor sliten jeg var. Eller ble ergelig på ungene som tok av min oppmerksomhet, for eksempel når de gråt om natta og han akkurat hadde satt igang. Han hørte ikke når jeg sa fra hvor mye jeg trengte at han viste meg tydelig at det var _meg_ han ville ha og ikke bare sex. Til slutt fikk jeg meg ikke lenger til å tro at han egentlig brydde seg om hvordan jeg følte, bare sørget for hans egne behov fikk utløsning. Jeg følte meg brukt. Utnyttet. Raseri og forakt mot ham vokste og vokste og...en dag sa det bare fullstendig stopp. Det tok flere år, men det ble en skikkelig stopp til slutt. Fysisk, psykisk og ikke lenge etter også praktisk og sosialt. Jeg kunne ikke leve med ham lenger, rett og slett! Og jeg kommer for resten av livet til å vokte meg for menn som "må ha det" for å bli i et forhold med meg- jeg er ikke lenger interessert. Sex handler om generøsitet, ikke om krav, slik jeg ser det. Masse ømhet og oppmerksomhet og et stort ønske om nærhet og å være sammen. Og den dagen du enten er blitt forlatt - eller har mistet potensen - kan det tenkes at du også vil verdsette en kvinne med meninger som meg. Inntil da - lykke til! (og husk prevensjon!) Som jeg har skrevet tidligere har jeg ingen barn, men vet likevel at en kan bli meget trøtt og sliten iblant. Men det er mange andre som har barn, men som likevel har overskudd til både sex og andre aktiviteter. Så det er ikke umulig. Jeg mener sex og intimitet hører hjemme i et forhold. En bør ikke sette dette til side kun fordi en får barn. Så trøtt blir en ikke. Da har en fysiske/psykiske problemer og bør oppsøke hjelp (evt leie folk for å hjelpe til med barn/hus). De aller fleste eksperter på sex og samliv advarer sterkt mot at en slutter å være kjærester/elskere når en får barn. Manglende sex og nærhet etter at en får barn er skyld i svært mange brudd. Du burde kanskje innsett at manglende sex ikke kun var et problem for han, men et problem for dere begge, også som et par. Mange eksperter mener at en må ta iniativ for å sette igang sexlysten og slik få igang sexlivet etter en fødsel. Gjør en ikke det kan sexen utebli helt. Jeg skjønner ikke helt hvordan hans ønsker om sex var mer egoistiske enn dine ønsker om omsorg, ømhet og søvn. Du trengte dette for å få overskudd, han trengte sex. I tillegg er sex som sagt noe som hører hjemme i et forhold og som spleiser en sammen. Problemet deres var at du ikke skjønte at manglende sex verken er normalt eller bra for et forhold, samtidig som han ikke innså ditt behov for omsorg og hvile. Dårlig kommunikasjon? Han innså ikke dine problemer, var vel mer opptatt av sine, og det er ikke bra, men det gikk vel egentlig begge veier? Videre er det ikke normalt å være så sliten at en ikke orker sex i det hele tatt. Er en så trøtt bør en innse at noe er galt og oppsøke hjelp. Men ut fra det du sier virker det som om hans behov for sex var i største laget. Kanskje forholdet skrantet og det var hans måte å få overskudd på? Hans måte å forbli i forholdet på? Dersom han ikke aksepterte at du tok deg av ungene når de gråt (selv om en ikke trenger ta seg av barna absolutt hver gang de gråter) når dere hadde sex viser det at han også hadde store problemer. Er det ikke mulig at også han følte seg utnyttet? At han var en sæd donor som bidro med penger og hjelp i oppdragelsen av barna, og ikke din kjæreste/elsker. At du brukte han for å få barn og oppdra disse og at du ikke var interessert i et forhold/sex med han? Hvis du mener at sex handler om generøsitet, hvorfor tok ikke du iniativ til sex med han? Var du ikke glad nok i han til å ville dele noe med han som han ønsket så mye? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-814563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hun krever hvile for å få overskudd- akkurat det går ikke ut over en annen part som evt ønsker det motsatte (ikke hvile), men sex er noe man gor/tar/deler kall det hva du vil, med en annen.Der er forskjellen! Og er det noen som er egoistiske da, må det vel være han/hun som ønsker noe MED den andre, som den ikke vil. Du høres ut som en potensiell voldtektsmann.... Dersom hennes behov for hvile går utover deres sexliv/samliv så er det jo et problem. Det med egosime gikk på at hun skulle få omsorg, massasje, romantikk osv (ting som krever innsats/offer fra hans side), mens hun ikkevar villig til å gjøre noe for han. At det var han som skulle ta det første skrittet, og kanskje hun ga noe tilbake. Din siste kommentar er så dum/usaklig at jeg nesten ikke gidder svare deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131657-koner-barn-og-sex/page/3/#findComment-814565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.