Gå til innhold

Tips til 80 års gave???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siden hun er praktisk, bodd alene og jordnær så her hun sikkert ganske forsiktig med ekstragavante ting. Jeg tror jeg ville forsøkt med en litt lekker kurv med ekstra god mat, kanskje med en fin blomst o.lign.

Lykke til!

Ja, men det er omtrent noe sånt hun pleier å få til jul....

Hun har ikke bodd alene, men sammen med to søsken.

Men hudpleie og parfyme er definitivt ikke noe for henne :-)

Ja, men det er omtrent noe sånt hun pleier å få til jul....

Hun har ikke bodd alene, men sammen med to søsken.

Men hudpleie og parfyme er definitivt ikke noe for henne :-)

Skjønner!

Nei disse gamle kan være vanskelig å finne noe til. Vi var i 80 års lag til min manns gamle gudmor, og heldigvis er hun glad i noe sterkt. Vi kjøpte en flaske med ...husker ikke nå, men det var brunt brennvin. Fikk den pyntet i blomsterbutikken med et lekkert "flaskesmykke" Det var iallefall en gave som skilte seg ut på gavebordet, og jeg la merke til at alle nikket og synes det var fint, og jubilanten ble kjempefornøyd.

Annonse

Skjønner!

Nei disse gamle kan være vanskelig å finne noe til. Vi var i 80 års lag til min manns gamle gudmor, og heldigvis er hun glad i noe sterkt. Vi kjøpte en flaske med ...husker ikke nå, men det var brunt brennvin. Fikk den pyntet i blomsterbutikken med et lekkert "flaskesmykke" Det var iallefall en gave som skilte seg ut på gavebordet, og jeg la merke til at alle nikket og synes det var fint, og jubilanten ble kjempefornøyd.

Godt forslag, MEN denne tanten er (dessverre) totalavholds og meget konservativ - så det ville nok ikke fungere!

Men takk for tips!

Da min farmor fylte 80, arrangerte vi barnebarna (10 voksne m/en del ektefeller) stor overraskelsesfest) - og det var kjempemoro. Men i dette tilfellet er det jo bare jeg og mannen min...

Gjest blåst

Foreslår at dere ser litt på om det er noe hun kan trenge i huset av sikkerhetsutstyr, sklisikre matter, praktiske ting som leselys etc.

Feks. til jul fikk min mormor på 83 en kaffetrakter med termoskanne, fordi hun har det med å glemme at trakteren står på. Hun vasker opp for hånd og har aldri hatt noen lampe over kjøkkenbenken, så en lampe med lysstoffrør fikk hun også.

Hvis hun er av den spreke typen kan kanskje et besøk på en finere restaurant, eller en revy være noe?

Foreslår at dere ser litt på om det er noe hun kan trenge i huset av sikkerhetsutstyr, sklisikre matter, praktiske ting som leselys etc.

Feks. til jul fikk min mormor på 83 en kaffetrakter med termoskanne, fordi hun har det med å glemme at trakteren står på. Hun vasker opp for hånd og har aldri hatt noen lampe over kjøkkenbenken, så en lampe med lysstoffrør fikk hun også.

Hvis hun er av den spreke typen kan kanskje et besøk på en finere restaurant, eller en revy være noe?

Ja, det med sikkerhetsutstyr var ikke dumt!!!

Skal tenke mer i den retningen!

Revy og restaurant passer dessverre ikke (hun er av typen som sitter og ser på når vi er på kaffebesøk, og heller tar en kakebit på kjøkkenet etterpå....)

Hvis dere skal kjøpe noe dyrt (eller gå mange sammen):

Tur med Hurtigruta

Fly eller togbillett til et sted i landet hun har lyst til å reise til/besøke noen

Et lite mini-anlegg så hun kan begynne å høre på CD plater (hvis hun ikke allerede gjør det)

Hvis det bare er dere som skal kjøpe noe:

Ny kaffetrakter

Abonnement på Hjemmet eller noe i den duren

Et par flasker god rødvin

Gavekort hos frisøren hennes

Bøker eller lydbøker (hvis hun hører dårlig)

Konsertbilletter f.eks til operaen eller teaterbilletter

Hvis dere skal kjøpe noe dyrt (eller gå mange sammen):

Tur med Hurtigruta

Fly eller togbillett til et sted i landet hun har lyst til å reise til/besøke noen

Et lite mini-anlegg så hun kan begynne å høre på CD plater (hvis hun ikke allerede gjør det)

Hvis det bare er dere som skal kjøpe noe:

Ny kaffetrakter

Abonnement på Hjemmet eller noe i den duren

Et par flasker god rødvin

Gavekort hos frisøren hennes

Bøker eller lydbøker (hvis hun hører dårlig)

Konsertbilletter f.eks til operaen eller teaterbilletter

Takk for gode tips!

Skal vise dette til mannen min, så finner vi nok ut noe!

Annonse

Beste forslag!!!!

Juhu! Det hadde vært noe!

Uff, så fæl du er...

Ja, den var litt stygg. Hva med noe fra Kondomeriet? Så kan hun legge til siden spikkedildoen. Nei til flis!

Eller kanskje et gavekort på en eller annen skjønnhetsalong? Hun er vel ikke bortskjemt med denslags. Det er selvfølgelig begrenset hva de kan gjøre med en åttiåring, men de kan jo late som.

Gjest uten signatur

Et pledd.

Noe pent til å ha på veggen. Populært er pent innrammet fotografier hvor flere i familien er samlet.

Dunsokker for kalde ben vinterstid.

Elektrisk varmeteppe.

Gavekort på fotpleie.

Sherry eller portvin. Gamle damer liker gjerne slikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...