Juli-jente Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hei jenter.. Jeg og min samboer har forsøkt å bli gravide i omtrent 1 år nå. Pga. ekstremt uregelmessige sykluser har det ikke vært mange syklusene å prøve i.. Like før jul bestemte vi oss for å kontakte lege for å få hjelp. Jeg var til konsultasjon, hvor alle fakta ble presentert og så ble det tatt en god del blodprøver av meg. I morgen skal jeg tilbake til legen for å få vite svaret. Det som bekymrer meg nå er at legen var så sur og tverr og var ordenlig nedlatende da han fikk høre at jeg hadde hatt en abort tidligere. Jeg slet for å få han til å ta blodprøver, og han var ikke videre villig til å komme med forslag til videre utredning. Mitt spm er da: Hva er det vanlig at legene sjekker? Jeg har tatt utallige eggeløsningstester det siste året, uten så mye som et svakt positivt resultat. Jeg er temmelig overbevist som at jeg ikke har eggeløsning? Kan pergo-time hjelpe på dette? Er det andre ting jeg skal be legen sjekke for? Fins det andre preparater som har vist god effekt? Jeg kunne ønske meg en syklus som var på rundt 28-29 dager, slik at det er enklere å lete etter en evt. eggeløsning. De siste syklusene mine har vært på 95, 34 og 79 dager og det er forferdelig frustrerende! Jeg har forsøkt å kontakte akupunktør, men fikk til svar at de ønsket en medisinsk utredning først, for bedre å vite hva de skulle behandle. Er det noen her som har prøvd naturmedisin med god effekt? Beklager at jeg har så mange og rotete spørsmål, men jeg håper noen har noen svar å gi meg.... Ps: Innlegget er også postet under graviditet.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131718-hva-skal-jeg-sp%C3%B8rrebe-om/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillutta Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Du skal be om henvisning til gynekolog. Derfra har ikke fastlegen din noe nevneverdig med saken å gjøre. (Og i mine øyne burde du bytte lege) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131718-hva-skal-jeg-sp%C3%B8rrebe-om/#findComment-808194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
x-woman Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Det er ikke noe verre enn å bli mødt med lite forståelsesfulle leger når man har det tøft. Det er så undødvendig av dem. Men det finnes mange flotte leger så ikke gi opp. En ting som jeg vet etter å ha lest et intervju i avisen om fub er at mange leger setter personer som har hatt en abort i bakerste rekke. SElv synes jeg det er helt på trynet. Det er ingen som vet hva fremtiden vil bringe, og skal man da bli straffet resten av livet for noe som alt i alt man sliter nok med???? Jeg forstår deg, og jeg kan tenke meg at du har det tøft når det gjelder akkurat det. Ikke la det sette en stopper for deg. STå på! Jeg har ikke mens ( 1-2 gang i året max) og ikke har jeg eggløsning heller. Jeg har prøvd pergotime men det funket ikke på meg. ( ble gravid 1 av 3 ganger men mistet) Jeg har hatt en inseminasjon og ett ivf forsøk og enda er jeg ikke gravid, men det som venter på noe godt den venter ikke forgjeves, eller? Jeg ville prøvd pergotime for den skal være god for mange spesielt for dem med manglende eggløsning. Prøv det, hvis ikke det hjelper så er IVF et alternativ. Men jeg vil si at det er best å prøve alt før det. Siden du allerede har vært gravid før er nok sjansene store for at du vil bli det igjen. P.S er du overvektig ( mye ) hjelper det å ta av noen kilo. Ellers bør du spise folat og trene og en tur til akupunktøren er heller ikke å forakte. Jeg holder på p.g.a akkurat det samme problemet som du har.... Lykke til i morgen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131718-hva-skal-jeg-sp%C3%B8rrebe-om/#findComment-808441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest X-files (du tror det ikke før du får oppleve det selv) Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Kontakt flere akupuntører/homeopater om du har lyst til å forsøke det, de kan hjelpe syklusen din. Jeg har hatt helt spinnvill syklus slik som deg, og etter tre behandliger merker jeg utrolig stor forandring både i sykluslengde og blødningen. Anbefales. Og jeg var veldig skeptisk før jeg gikk dit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131718-hva-skal-jeg-sp%C3%B8rrebe-om/#findComment-808553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juli-jente Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Hei Tusen takk for svar! Jeg har nå vært hos legen og han henviste meg videre til gynekolog. Prøvene som ble tatt så helt fine ut, så det var ikke noe feil der. Forhåpentligvis kan gynekologen hjelpe meg med å få igang eggeløsning og syklus igjen.... Jeg er så spent!! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131718-hva-skal-jeg-sp%C3%B8rrebe-om/#findComment-809194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.