vierge74 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg er så fortvilet fordi samboeren min aldri har lyst på sex lenger! Det siste halve året har vi hatt det bare en gang! Vi har vært sammen i 1 og 1/2 år og er bare 30 år og jeg syns det er så tragisk. Samtidig har vi det så fint på alle andre måter at vi har veldig lyst å finne ut av dette. Vi har snakket åpent om det, men det er selvsagt vanskelig for han som mann å snakke om slikt. Vi tror kanskje det kan ha en sammenheng med at han fikk diabetes for ca ett år siden, og dette har selvsagt gått veldig innpå ham psykisk da det er mange omstillinger mht jobb, trening, kosthold, sprøyter, bekymring for senskader osv. Jeg var veldig lei meg i sommer da jeg følte det var meg det var noe galt med, og tok det opp med han, men da ble det bare verre og jeg tror han kom inn i en dårlig sirkel hvor han følte at jeg la press på han. Men endelig har han blitt med på at vi skal søke hjelp og gå og snakke med noen profesjonelle. Er det noen som vet hvem som er flinke i dette og som vi kan henvende oss til i Oslo? Er det noen som har opplevd noe lignende og kan dele sine erfaringer? Ellers gode råd med hvordan man skal takle sånt? Jeg begynner å bli så sliten av å måtte ta ansvar for oss hele tiden, det virker som han har resignert litt og benekter virkeligheten... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131747-han-har-aldri-lyst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke sign Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Vi har heller ikke sex så ofte (mannen er sliten og trøtt..). En ting som er viktig er at du ikke må mase. Legg dere tidlig en kveld og kos. Kanskje uten at du tenker dere skal ha sex. Klem hverandre. Flørt med ham... Hva med å dusje sammen en dag? Kos dere en kveld med god middag, tenn stearinlys. Senere på kvelden kan du jo prøve å tenne ham? Vil han ikke så vent til en annen dag. Men først bør dere snakke sammen. Si du har dine behov, og dere får prøve å møtes på midten. Ikke lett, for har han ikke lyst så har han ikke lyst. Tror nok han er glad i deg!! Men alle forhold er ulike, og noen har sex oftere enn andre. Dere må finne ut hvordan dere vil ha det. Snakk sammen i kveld. Ikke la ham føle press. Lykke til:) Vis at du er glad i ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131747-han-har-aldri-lyst/#findComment-809385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg tror det er vanskelig å løse dette så lenge han ikke er åpen om hva han tenker og føler. Mener å ha snappet opp at diabetes kan føre til impotens, kanskje han er redd for dette og på en måte har stengt av sexlysten sin? Hadde dere et godt sexliv før problemene startet? Og da mener jeg vel å merke ikke at man er nødt til å ha sex hver dag for å definere det som godt. Kan han ha forelsket seg i en annen, kan han være på vei inn i en depresjon - mulighetene er mange. Det blir ren gjetning fra min side. Selvom dette er et felles problem, kan det kanskje være en ide at han søker profesjonell hjelp alene, fordi det kan være lettere for ham å åpne seg når du ikke er til stede? Har du inntrykk av at han savner sexen og ønsker å gjøre noe med det? Middag og stearinlys er vel og bra, men jeg tror ikke på det i dette tilfellet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131747-han-har-aldri-lyst/#findComment-810298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Diabetes kan for mange føre til potensproblemer, som igjen kan føre til manglende lyst. I dag finnes det flere måter å gjøre noe med dette ved f.eks bruk av potenspiller. Årsaken til hans manglende lyst kan også være psykisk, f.eks depresjon eller angst som følge av diagnosen diabetes, eller en kombinasjon av flere årsker. Som dere også har kommet fram til vil det være lurt å søke profesjonell hjelp. Ring opplysningen eller søk dere fram til sexologisk rådgiving på Internett. Vi er flere som driver denne type rådgiving i Oslo-området. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131747-han-har-aldri-lyst/#findComment-813991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vierge74 Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Diabetes kan for mange føre til potensproblemer, som igjen kan føre til manglende lyst. I dag finnes det flere måter å gjøre noe med dette ved f.eks bruk av potenspiller. Årsaken til hans manglende lyst kan også være psykisk, f.eks depresjon eller angst som følge av diagnosen diabetes, eller en kombinasjon av flere årsker. Som dere også har kommet fram til vil det være lurt å søke profesjonell hjelp. Ring opplysningen eller søk dere fram til sexologisk rådgiving på Internett. Vi er flere som driver denne type rådgiving i Oslo-området. Takk for svar. Ja, vi må vel bare bestille time og komme oss til sexolog.. Men kan de ordne opp i sånt da? Det er bare psykisk, han har ikke potensproblemer og vi hadde et bra sexliv i starten. Det er så vanskelig å finne en sexolog som man er sikker på er dyktig. Kan du anbefale noen i Oslo som du vet er bra? Er det mulig å gå etter arbeidstid? Vil ikke la dette gå utover jobbene våre også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131747-han-har-aldri-lyst/#findComment-815779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vierge74 Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg tror det er vanskelig å løse dette så lenge han ikke er åpen om hva han tenker og føler. Mener å ha snappet opp at diabetes kan føre til impotens, kanskje han er redd for dette og på en måte har stengt av sexlysten sin? Hadde dere et godt sexliv før problemene startet? Og da mener jeg vel å merke ikke at man er nødt til å ha sex hver dag for å definere det som godt. Kan han ha forelsket seg i en annen, kan han være på vei inn i en depresjon - mulighetene er mange. Det blir ren gjetning fra min side. Selvom dette er et felles problem, kan det kanskje være en ide at han søker profesjonell hjelp alene, fordi det kan være lettere for ham å åpne seg når du ikke er til stede? Har du inntrykk av at han savner sexen og ønsker å gjøre noe med det? Middag og stearinlys er vel og bra, men jeg tror ikke på det i dette tilfellet. Hei og takk for gode råd. Du har nok rett, det er nok endel blokkeringer som har skjedd som følge av at han er redd for å ikke få det til eller redd for å ikke få lyst når jeg har lyst osv. Nå er det flere måneder siden sist. Han er også fortvilet og vil gjøre noe med dette. Han sier at det ikke er meg det er noe i veien med, men at dette er rent psykisk inni hodet hans. Han vil gjerne snakke om det, men det er selvsagt vanskelig. Men han sier han elsker meg og vil at det skal bli oss! Tror vi må til sexolog begge to for å gi våre versjoner av saken, kanskje hver for oss... Må bare finne en som er dyktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131747-han-har-aldri-lyst/#findComment-815781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.