Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag, og trodde jeg hadde en soppinfeksjon, vel, det hadde jeg ikke, og legen kunne ikke forklare hvorfor jeg da har slitt med svie/kløe av og på siden sommeren. Kanskje jeg var allergisk mot noe?

Så jeg tenker at.. da må det jo nesten være truseinnleggene/bindene? Er jo fint lite annet som kommer i nærheten (lite sex blir det og. ikke så gøy når det svir og gjør vondt, nei).

Er det noen som har opplevd no lignende, og funnet noe som hjelper? Fins det truseinnlegg/bind som inneholder litt mindre skumle stoffer enn de man får kjøpt på butikken? (økologiske truseinnlegg?). Evt. er det noen som aner hva annet som kan forårsake dette?

Jeg er forøvrig 23 år, hvis det skulle ha noe å si.

*frust*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131779-til-dere-med-sensitivt-underliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat den samme erfaringen. Gikk rundt med svie og kløe over lengre tid.Trodde ført d var soppinfeksjon og brukte canesten, noe som gjorde alt verre. Fant til slutt ut at det var bindene. Bruker nå "saba self sit". Er fornøyd med dem, men de er litt svære og klumpete så j ungår trange bukser i den perioden

Kizza1365380506

Jeg har prøvt meg fram og funnet ut at jeg kun kan bruke aldays truseinnlegg og lambi toalettpapir. Prøver jeg noe annet er jeg helt sikker på å få kraftig utflod, svie og kløe. Jeg synes det er herlig at noen andre nevner det, for hver gang jeg har nevnt noe om det så "ser" folk på meg og løfter på øyenbrynene. Men en sånn enkel løsning på ett vanlig problem. Kan også nevne at string truser også kan forårsake utflod og kløe.

Mvh

Jeg har prøvt meg fram og funnet ut at jeg kun kan bruke aldays truseinnlegg og lambi toalettpapir. Prøver jeg noe annet er jeg helt sikker på å få kraftig utflod, svie og kløe. Jeg synes det er herlig at noen andre nevner det, for hver gang jeg har nevnt noe om det så "ser" folk på meg og løfter på øyenbrynene. Men en sånn enkel løsning på ett vanlig problem. Kan også nevne at string truser også kan forårsake utflod og kløe.

Mvh

Ah, jeg bytta nylig fra billigdopapir til lambi. Fytti for en forskjell. Nå er det jo nærmest en fryd å gå på do ;)

Alldays truseinnlegg har jeg aldri prøvd. Gikk fra always til coops merke her for ei stund siden (etter problemene starta, så ikke kan jeg skylde på dem heller). Penger foran comfort, hehe, men i morra skal jeg sannelig teste alldays. Takktakk :)

Har akkurat den samme erfaringen. Gikk rundt med svie og kløe over lengre tid.Trodde ført d var soppinfeksjon og brukte canesten, noe som gjorde alt verre. Fant til slutt ut at det var bindene. Bruker nå "saba self sit". Er fornøyd med dem, men de er litt svære og klumpete så j ungår trange bukser i den perioden

Hehe ja har vært en del omganger med canesten her og. Blir bare gris, og når man atpåtil finner ut at man ikke HAR soppinfeksjon *sukk*

Heh. Saba self sit.. host.. brukte mamma sine da jeg først fikk mensen, fordi jeg ikke turte si ifra, hehe, men de er jo så stoore. Og ikke kan man teipe dem fast eller få dem med vinger (med mindre de har forbedra seg de siste ni årene?). Vil de ikke.. rulle ut til slutt?

Annonse

Glemte å si en ting. Prøv å ligge uten truse, aller helst naken om natten. Gå gjerne med en ledig truse under ett skjørt og uten truseinnlegg når du er inne. Man må jo lufte seg av andre grunner enn når en vil ha besøk vet du :o)

Haha, lufte mer - notert ;)

Kizza1365380506

Hehe ja har vært en del omganger med canesten her og. Blir bare gris, og når man atpåtil finner ut at man ikke HAR soppinfeksjon *sukk*

Heh. Saba self sit.. host.. brukte mamma sine da jeg først fikk mensen, fordi jeg ikke turte si ifra, hehe, men de er jo så stoore. Og ikke kan man teipe dem fast eller få dem med vinger (med mindre de har forbedra seg de siste ni årene?). Vil de ikke.. rulle ut til slutt?

Jo de vil det om du bruker dem for lenge og de er helt tørre. Husker det fra "gamle" dager at de siste dagene etter mensen alltid var en plage med akkurat det problemet.

Vel så har vi slått fast at jeg er like gammel som din mor, eller nesten (forhåpentligvis)...

Mvh

• 4 uker senere...

Jeg fikk tips her på doktoronline om ett alternativ til bind under menstruasjonen, som visstnok hajlp mye mot irritasjoner i underlivet. Ta en tur innom damebeger.no. Mulig du syns det er ekkelt, men gi det kanskje en sjangs. Jeg skal selv prøve det når jeg får råd, men som russ sliter jeg litt med penga =)

Jeg fikk tips her på doktoronline om ett alternativ til bind under menstruasjonen, som visstnok hajlp mye mot irritasjoner i underlivet. Ta en tur innom damebeger.no. Mulig du syns det er ekkelt, men gi det kanskje en sjangs. Jeg skal selv prøve det når jeg får råd, men som russ sliter jeg litt med penga =)

Se her:

http://www.keeper.com/

Et billigere alternativ.

Jeg kan ikke bruke bind eller truseinnlegg i det hele tatt, føler det skikkelig ubehagelig.

Synes du skal prøve tamponger og se om du trives med det.

Huff, kan ikke bruke tamponger, jeg. Innen minutter etter jeg har satt den inn, blir jeg svimmel og uggen. Skummelt. Men det året eller så jeg kunne bruke tamponger før dette skjedde, var himmelsk. Det ER jo nesten en så frigjørende følelse som reklamen skal ha det til, hehe, iallefall når man bare er vant til ekle bind :P

Hehe, jeg har sett på den der ja, men jeg må innrømme at det er noe der som byr meg litt imot ;)

Annonse

Hehe, jeg har sett på den der ja, men jeg må innrømme at det er noe der som byr meg litt imot ;)

Jeg var også skeptisk, men tenkte det var verd et forsøk.

Så langt er jeg veldig fornøyd. Og da forrige mens kom overraskende tidlig, mens jeg var ute og reiste og ikke hadde tatt den med, fant jeg ut at vanlige løsninger (bind og tamponger) egentlig er mye eklere.

De fungerer dårligere også.

Huff, kan ikke bruke tamponger, jeg. Innen minutter etter jeg har satt den inn, blir jeg svimmel og uggen. Skummelt. Men det året eller så jeg kunne bruke tamponger før dette skjedde, var himmelsk. Det ER jo nesten en så frigjørende følelse som reklamen skal ha det til, hehe, iallefall når man bare er vant til ekle bind :P

Det virker som det er noe i bind og tamponger som du ikke tåler. Du får prøve alle merker og se om alt er like gærnt.

Det er jo kjedelig å måtte gå tilbake til gamle dager og strikkede kluter.

Det virker som det er noe i bind og tamponger som du ikke tåler. Du får prøve alle merker og se om alt er like gærnt.

Det er jo kjedelig å måtte gå tilbake til gamle dager og strikkede kluter.

Huff ja, spesielt med tanke på hvor utrolig treigt og dårlig jeg strikker ;)

Jeg var også skeptisk, men tenkte det var verd et forsøk.

Så langt er jeg veldig fornøyd. Og da forrige mens kom overraskende tidlig, mens jeg var ute og reiste og ikke hadde tatt den med, fant jeg ut at vanlige løsninger (bind og tamponger) egentlig er mye eklere.

De fungerer dårligere også.

Men FEMHUNDRE kroner... for en plastdings..!?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...