Gå til innhold

Religion, kristendom og liv på Mars

Anbefalte innlegg

Gjest pudding kjukken

Hei!

Du må skille mellom legning og frivillighet.

Jeg aksepterer ikke voldtekt eller tvang.

Faktum er at vi begge vet om sexuelle legninger vi ikke aksepterer -- iallfall håper jeg at du også tar avstand fra nekrofili?

Mens jeg som heterofili ikke har behov for aksept for homofili, har du et ønske om å få aksept for homofili. Jeg regner med at det har en naturlig forklaring.

Vennlig hilsen

"Du må skille mellom legning og frivillighet."

Hvorfor må jeg det? Fordi du gjør det? Det er jo nettopp poenget mitt da at legningen altså homofil/heterofil ikke har noen betydning så lenge det gjøres frivillig.

Du må få lov til å være redd homofile du, men jeg akspterer dem som like gode mennesker som oss heterofile. Hvorfor skulle de ikke være det?

Fortsetter under...

• Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

40

• maiken76

10

• vin

8

• mil1365380270

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tristamento

"Du må skille mellom legning og frivillighet."

Hvorfor må jeg det? Fordi du gjør det? Det er jo nettopp poenget mitt da at legningen altså homofil/heterofil ikke har noen betydning så lenge det gjøres frivillig.

Du må få lov til å være redd homofile du, men jeg akspterer dem som like gode mennesker som oss heterofile. Hvorfor skulle de ikke være det?

Hei!

Jeg er ikke redd homofile.

I motsetning til deg har jeg ikke noe forhold til homofili. Jeg registrerer at det for noen er viktig å vinne aksept for homofili. Det er helt greit for meg. Men jeg synes det må være lov, f.eks. på estetisk grunnlag, å mene at homofili er ekkelt.

I forbindelse med nekrofili kan man tenke seg "frivillighet" -- når den ene testamenterer kroppen sin til bruk av sin kjære. Selv synes jeg slikt er groteskt.

Men så er jo jeg kanskje håpløs gammeldags...

Jeg angriper ikke deg eller homofilie som sådan. Det eneste jeg etterlyser er rom for dem som ikke kan være med på at homoerotikk er noe vakkert eller fint.

Ulv I Faarikaal

Det står jo at en skal holde seg borte fra blod , fra kjøtt av kvalte dyr og fra hor .

Hor spiser man jo ikke , men _holder_seg borte fra det ;o)

Ja , de er konsekvente på det området!

Ikke at det er så relevant men heller kuriøst:

Muslimer kan gjøre alt med en gris unntatt å spise kjøtt og blod fra den. De kan tegne en, spise marsipangris, klappe en gris osv. T o m operere et grisehjerte inn i kroppen. Dette sendte jeg en epost til imamen om, og fikk bekreftende svar på det.

Det falt Tai Mahal litt tungt for hjertet da, men jeg tror hun også fikk bekreftet det.

Så de mulsimer som er redd griser i enhver form tolker koranen på sin egen måte.

Det gjør visst JV med bibelen også.

mil1365380270

Som sagt er det ved samtykke..

Incest er vel i svært sjeldne tilfeller under samtykke, men det tror jeg er veldig unntakstilfeller.

Hvordan er din definisjon av heterofili da?

Mann med kvinnelig lik er vel heterofilt? Mann med jente på 5 er vel heterofilt? Eller hva? Det betyr jo bare at det er en av hvert kjønn..

"Det betyr jo bare at det er en av hvert kjønn.. " Det forekommer mye heterofili i swingersklubber ;-)

Gjest pudding kjukken

Hei!

I motsetning til deg har jeg ikke noe forhold til homofili. Jeg registrerer at det for noen er viktig å vinne aksept for homofili. Det er helt greit for meg. Men jeg synes det må være lov, f.eks. på estetisk grunnlag, å mene at homofili er ekkelt.

I forbindelse med nekrofili kan man tenke seg "frivillighet" -- når den ene testamenterer kroppen sin til bruk av sin kjære. Selv synes jeg slikt er groteskt.

Jeg angriper ikke deg eller homofilie som sådan. Det eneste jeg etterlyser er rom for dem som ikke kan være med på at homoerotikk er noe vakkert eller fint.

"I motsetning til deg har jeg ikke noe forhold til homofili. Jeg registrerer at det for noen er viktig å vinne aksept for homofili. Det er helt greit for meg. Men jeg synes det må være lov, f.eks. på estetisk grunnlag, å mene at homofili er ekkelt."

Så hvis jeg finner en person litt mindre estetsik tiltalende skal jeg ikke annerkjenne denne personen som en god person og et medmenneske?

Du trenger da ikke sitte å se på mens de homofile har sex? Hva er problemet ditt egentlig?

"I forbindelse med nekrofili kan man tenke seg "frivillighet" -- når den ene testamenterer kroppen sin til bruk av sin kjære. Selv synes jeg slikt er groteskt."

Ja en syk hjerne kan vel tenke seg ut et sånt scenario.. uten å nevne navn..

"Jeg angriper ikke deg eller homofilie som sådan. Det eneste jeg etterlyser er rom for dem som ikke kan være med på at homoerotikk er noe vakkert eller fint."

Du behøver ikke finne det fint for å akseptere at de gjør det bak lukkede soveromsdører. De har da vel ikke sex foran øynene på deg de heller?

Homofobi har gjerne utspring i det å føle noe for det som man føler er forbudt..

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hei!

Håpløs gammeldags = homofob. Punktum.

Gjest Tristamento

"I motsetning til deg har jeg ikke noe forhold til homofili. Jeg registrerer at det for noen er viktig å vinne aksept for homofili. Det er helt greit for meg. Men jeg synes det må være lov, f.eks. på estetisk grunnlag, å mene at homofili er ekkelt."

Så hvis jeg finner en person litt mindre estetsik tiltalende skal jeg ikke annerkjenne denne personen som en god person og et medmenneske?

Du trenger da ikke sitte å se på mens de homofile har sex? Hva er problemet ditt egentlig?

"I forbindelse med nekrofili kan man tenke seg "frivillighet" -- når den ene testamenterer kroppen sin til bruk av sin kjære. Selv synes jeg slikt er groteskt."

Ja en syk hjerne kan vel tenke seg ut et sånt scenario.. uten å nevne navn..

"Jeg angriper ikke deg eller homofilie som sådan. Det eneste jeg etterlyser er rom for dem som ikke kan være med på at homoerotikk er noe vakkert eller fint."

Du behøver ikke finne det fint for å akseptere at de gjør det bak lukkede soveromsdører. De har da vel ikke sex foran øynene på deg de heller?

Homofobi har gjerne utspring i det å føle noe for det som man føler er forbudt..

Hei!

Du skriver:

"Så hvis jeg finner en person litt mindre estetsik tiltalende skal jeg ikke annerkjenne denne personen som en god person og et medmenneske?"

JO, det synes jeg. Men her må vi skille mellom handlinger og personer. En autist kan, f. eks., ha et litt spesielt forhold til sin egen avføring. Det synes jeg er ekkelt, men jeg fratar ikke autisten noe menneskeverd likevel.

Jeg har aldri sagt at homofile er mindre verd -- eller at de i indre grad er medmenneske. Hvor du får dette fra, er en gåte fra meg. Jeg håper du ikke føler deg personlig angrepet av at jeg holder frem muligheten for at ikke alle synes det er noen estetisk nytelse med homoerotikk.

"Du trenger da ikke sitte å se på mens de homofile har sex? Hva er problemet ditt egentlig?"

Dette spørsmålet er irrelevant. Homofili er da mer enn bare homosex?

"Ja en syk hjerne kan vel tenke seg ut et sånt scenario.. uten å nevne navn.."

Scenarioet er ikke uttenkt av meg... men kan jeg tolke deg dithen at du anser nekrofili som sykt?

ALtså er det visse former for sexuelitet som du mener er syk. Eller er du klar til å "friskmelde" nekrofili i år 2004?

"Du behøver ikke finne det fint for å akseptere at de gjør det bak lukkede soveromsdører. De har da vel ikke sex foran øynene på deg de heller?"

Ingen her som har villet nekte homofile mennesker å leve ut sitt behov for homoseksuelle handlinger. Er det vel? Nei.

Men du kan ikke for alvor mene at alle skal synes at det du driver på med er vakkert og fint? Skal ikke de få lov til å synes det? Slik kanskje du heller ikke synes at alt det folk bedriver er vakkert og fint.

"Homofobi har gjerne utspring i det å føle noe for det som man føler er forbudt.. "

Det er mulig. Men en må vel skille mellom å ha en fobi mot homofili og det rett og slett synes at det virker ekkelt.

Jeg synes nekrofili er ekkelt, jeg synes pedofili er ekkelt. Det håper jeg du også gjør -- og gjør du det, håper jeg ikke det er fordi du er fobisk... :)

Gjest Tristamento

Håpløs gammeldags = homofob. Punktum.

Er det din håpløse gammeldagse holdnig overfor innvandrere som får deg til å komme med et såpass absurd utsagn?

Igjen: at jeg ikke finner homofili estetisk vakkert er ikke ment å være et angrep på deg personlig. Slapp av.

Annonse

Gjest pudding kjukken

Hei!

Du skriver:

"Så hvis jeg finner en person litt mindre estetsik tiltalende skal jeg ikke annerkjenne denne personen som en god person og et medmenneske?"

JO, det synes jeg. Men her må vi skille mellom handlinger og personer. En autist kan, f. eks., ha et litt spesielt forhold til sin egen avføring. Det synes jeg er ekkelt, men jeg fratar ikke autisten noe menneskeverd likevel.

Jeg har aldri sagt at homofile er mindre verd -- eller at de i indre grad er medmenneske. Hvor du får dette fra, er en gåte fra meg. Jeg håper du ikke føler deg personlig angrepet av at jeg holder frem muligheten for at ikke alle synes det er noen estetisk nytelse med homoerotikk.

"Du trenger da ikke sitte å se på mens de homofile har sex? Hva er problemet ditt egentlig?"

Dette spørsmålet er irrelevant. Homofili er da mer enn bare homosex?

"Ja en syk hjerne kan vel tenke seg ut et sånt scenario.. uten å nevne navn.."

Scenarioet er ikke uttenkt av meg... men kan jeg tolke deg dithen at du anser nekrofili som sykt?

ALtså er det visse former for sexuelitet som du mener er syk. Eller er du klar til å "friskmelde" nekrofili i år 2004?

"Du behøver ikke finne det fint for å akseptere at de gjør det bak lukkede soveromsdører. De har da vel ikke sex foran øynene på deg de heller?"

Ingen her som har villet nekte homofile mennesker å leve ut sitt behov for homoseksuelle handlinger. Er det vel? Nei.

Men du kan ikke for alvor mene at alle skal synes at det du driver på med er vakkert og fint? Skal ikke de få lov til å synes det? Slik kanskje du heller ikke synes at alt det folk bedriver er vakkert og fint.

"Homofobi har gjerne utspring i det å føle noe for det som man føler er forbudt.. "

Det er mulig. Men en må vel skille mellom å ha en fobi mot homofili og det rett og slett synes at det virker ekkelt.

Jeg synes nekrofili er ekkelt, jeg synes pedofili er ekkelt. Det håper jeg du også gjør -- og gjør du det, håper jeg ikke det er fordi du er fobisk... :)

Du viser en serdeles dårlig argumentasjonsteknikk her idet du tilsynelatende ikke kan hunske noe av det jeg har skrevet i de andre innleggene.

Du bare messer om og om igjen med ditt totalt uten å ta hensyn til hva jeg har sagt, viser null forståelse for det ihvertfall.

På dette grunnlag er det veldig lite interessant å diskuetere med deg, om man i det hele tatt kan kalle det du gjør for det..

God bedring!

Liv i universet er et svært gammelt teologisk spørsmål -og jeg har ikke lest noe annet at teologer til alle tider har vært åpne for det.

Ikke uvanlig at kristne skriver SF heller.

Det er vel hovedsakelig religiøse mennesker som påstår at det finnes liv (f. eks. Gud) andre steder enn på jorden! ;-)

Alt vel!

Gjest Tristamento

Du viser en serdeles dårlig argumentasjonsteknikk her idet du tilsynelatende ikke kan hunske noe av det jeg har skrevet i de andre innleggene.

Du bare messer om og om igjen med ditt totalt uten å ta hensyn til hva jeg har sagt, viser null forståelse for det ihvertfall.

På dette grunnlag er det veldig lite interessant å diskuetere med deg, om man i det hele tatt kan kalle det du gjør for det..

God bedring!

Hei!

Du kommer med en påstand du ikke klarer å begrunne. Ja, ja.

Problemet ditt: hvordan skal du angripe mennesker for å ville sette en grense mellom akseptabel sexell aktivitet og ikke-akseptabel sexuell aktivitet, når du selv -- etter hva vi kan tro -- også setter grenser: du aksepterer vel ikke nekrofili, pedofili etc.?

Jeg har ikke noe i mot at du sier noe i retning av at "heterofili og homofili er ok, resten er ikke ok..." -- det må du gjerne gjøre dersom du har en interesse for å forsvare homofili.

Men jeg fatter ikke hvorfor du angriper mennesker som har en litt annen grensesetting. Begge former for grensesetting er like irrasjonell.

Håper du har forstått dette nå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...