snile1365380628 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg og min mann har vært gift i fire år. Til å begynne med hadde vi mye sex, men jeg fikk sjeldent orgasme fordi han var uerfaren. Nå får jeg orgasme hver gang, men vi har svært sjeldent sex (en til to ganger i uka). Mannen min er svært frustrert over at jeg ikke blir tent. Han har i utgangspunktet dårlig selvtillitt, så dette hjelper han selvfølgelig ikke. Jeg får dårlig samvittighet, men klarer ikke å bli tent slik som før. Slik jeg ser det skjedde følgende: Mannen min fikk på grunn av arbeidsløshet og andre forhold svært dårlig selvtillitt i begynnelsen av vårt forhold. Dette førte til at hver manglende orgasme fra min side var en katastrofe for han. Det hjalp ikke hva jeg enn sa. Etter hvert forsvant tenningen hos meg. Sex ble et ork på grunn av prestasjonskravet fra mannen min. Alle forhold må være perfekte for at jeg skal kunne få lyst på sex i dag. Jeg lar meg distrahere lettere, har problemer med å holde på konsentrasjonen og klarer ikke komme på noen nye fantasier. Mannen min forteller meg fantasier, men er veldig lei av det. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er jeg stresset, trøtt eller sliten er sex utelukket for min del. Kontrasten er kjempestor til mitt forrige forhold hvor sex skjedde daglig til stor glede for begge parter. Vi er veldig glad i hverandre og har vært gjennom en del vondt de siste årene. Nå ser ting ut til å bedre seg, men ikke lysten min. Vi er nyutdannede og har både anstrengt økonomi og strever med å gjøre en god jobb nå som vi har jobb begge to. De ytre forholdene er bedre, men fremdeles tunge. Vårt forhold er bedre enn på lenge nå, men sexlivet vårt er en kilde til dålig humør hos mannen min. Når han rekker å tenke over det blir han både deprimert og sur på meg. Jeg sliter med jobb, økonomi og selvtillitt selv. Jeg stresser mye for å få nye sjanser slik at vi kan bedre våre ytre, svært vanskelige, kår. Jeg har brukt mye av overskuddet de siste årene på å hjelpe min mann. Han er mye bedre stilt nå, men jeg er helt tom. Jeg orker ikke finne på masse for å tilfredsstille hans sexlyst, samtidig savner jeg det jo også selv. Jeg savner den personer jeg var før. Noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131969-samliv-og-sex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hei! Det er ikke "svært sjelden" å ha sex 1-2 ganger i uka. Det er helt vanlig og normalt. Kanskje dere tenker for mye på dette, og nesten planter negative tanker i hodet om at livet er mislykket hvis det ikke er mer sex enn dere har. Med alt det dere har å gjøre begge to, blir det et hektisk og stresset hverdagsliv. Og der er dere også på linje med veldig mange par som begge jobber og sliter med liten tid og dårlig råd. Kan dere velge noe vekk og få mer tid til hverandre og fellesskapet, uten at det behøver å være for sex og samleie. Forsøk å roe ned presset om sex. Tillit til hverandre, og følelsen av omsorg og støtte og respekt, er viktig for å tenne seksuelt på partneren. Det kan være dere skal pleie parforholdet nå med mer fellesskap, med mer tid til å prate sammen, kanskje gå på kino eller konsert, dra på turer osv. Dere kan også gi hverandre massasje, digge hverandre med en god middag. Les mer om sensualitetstreng her på DOL, artikler om samliv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131969-samliv-og-sex/#findComment-810675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signatur Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Vi har sex en gang i måneden, vi.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131969-samliv-og-sex/#findComment-810948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Du har kanskje valgt et nick som er litt vel likt mitt? Ellers vil jeg si at dere har sex ofte. Kanskje for ofte? Det virker som sex har blitt mye stress og press. At dere MÅ ha sex minst to ganger i uken liksom? Er tross alt mye viktigere med kos og kyss og armkror og klø på ryggen. Ligge nakne sammen tett omslynget. Så får man heller ha sex en til to ganger i måneden isteden. Det er tross alt ingen krise! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131969-samliv-og-sex/#findComment-811141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg sier som de andre her, sex to ganger i uka kan neppe kvalifiseres til 'svært sjeldent'. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131969-samliv-og-sex/#findComment-811554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snile1365380628 Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Hei! Det er ikke "svært sjelden" å ha sex 1-2 ganger i uka. Det er helt vanlig og normalt. Kanskje dere tenker for mye på dette, og nesten planter negative tanker i hodet om at livet er mislykket hvis det ikke er mer sex enn dere har. Med alt det dere har å gjøre begge to, blir det et hektisk og stresset hverdagsliv. Og der er dere også på linje med veldig mange par som begge jobber og sliter med liten tid og dårlig råd. Kan dere velge noe vekk og få mer tid til hverandre og fellesskapet, uten at det behøver å være for sex og samleie. Forsøk å roe ned presset om sex. Tillit til hverandre, og følelsen av omsorg og støtte og respekt, er viktig for å tenne seksuelt på partneren. Det kan være dere skal pleie parforholdet nå med mer fellesskap, med mer tid til å prate sammen, kanskje gå på kino eller konsert, dra på turer osv. Dere kan også gi hverandre massasje, digge hverandre med en god middag. Les mer om sensualitetstreng her på DOL, artikler om samliv. "Svært sjelden" snek seg dessverre inn i innlegget mitt og avsporet kommentarene her. Nei, jeg synes ikke 1-2 ganger i uken er svært sjeldent. Jeg er veldig fornøyd med det. Men mannen min er ikke fornøyd, spesielt ikke hvis det skjer to ganger en uke, og så går det to til tre uker før neste gang. Han teller uker og dager selektivt. Problemet mitt er at mannen min stresser og presser uavhengig av hva jeg sier på grunn av sin dårlige selvtillitt. Jeg har brukt svært mye energi på å øke selvtillitten hans og det gir sakte resultater, men i mellomtiden er jeg blitt utslitt og jeg har havnet i en posisjon hvor jeg får dårlig samvittighet for ting som jeg egentlig mener er bagateller. Som dere skjønner er vi ganske forskjellige på disse områdene. Men på andre områder er vi like og jeg vil ikke miste han. Det betyr likevel at jeg synes dette er et problem. Han synes på sin side at han har strukket seg mye for min skyld - og det stemmer på mange måter. Slik er forhold: Fullt av kompromisser. Men på området sex har vi problemer med å finne et kompromiss som er tilfredsstillende. Og jeg synes fortsatt det er et problem at jeg har mistet den spontaniteten og lekenheten jeg før forbandt med sex. Til snilen: Jeg valgte dessverre nicken før jeg hadde lest andre innlegg på siden og så at ditt nick eksisterte. Skal endre det til neste gang. Ok? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131969-samliv-og-sex/#findComment-811933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolle1365380630 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 "Svært sjelden" snek seg dessverre inn i innlegget mitt og avsporet kommentarene her. Nei, jeg synes ikke 1-2 ganger i uken er svært sjeldent. Jeg er veldig fornøyd med det. Men mannen min er ikke fornøyd, spesielt ikke hvis det skjer to ganger en uke, og så går det to til tre uker før neste gang. Han teller uker og dager selektivt. Problemet mitt er at mannen min stresser og presser uavhengig av hva jeg sier på grunn av sin dårlige selvtillitt. Jeg har brukt svært mye energi på å øke selvtillitten hans og det gir sakte resultater, men i mellomtiden er jeg blitt utslitt og jeg har havnet i en posisjon hvor jeg får dårlig samvittighet for ting som jeg egentlig mener er bagateller. Som dere skjønner er vi ganske forskjellige på disse områdene. Men på andre områder er vi like og jeg vil ikke miste han. Det betyr likevel at jeg synes dette er et problem. Han synes på sin side at han har strukket seg mye for min skyld - og det stemmer på mange måter. Slik er forhold: Fullt av kompromisser. Men på området sex har vi problemer med å finne et kompromiss som er tilfredsstillende. Og jeg synes fortsatt det er et problem at jeg har mistet den spontaniteten og lekenheten jeg før forbandt med sex. Til snilen: Jeg valgte dessverre nicken før jeg hadde lest andre innlegg på siden og så at ditt nick eksisterte. Skal endre det til neste gang. Ok? Jeg har selv vært en som mannen din. Redd for at jeg har mindre sex enn andre, og at hvorfor tenner hun ikke på meg så ofte som før osv...Det blir en besettelse, og hva du enn sier til ham om hvor fantastisk han er, tror han ikke på det så lenge han mener du ikke tenner slik som før. Det er en vond sirkel, som må snues. Jeg har erfaring fra flere fohold, og det samme kan lett skje igjen dersom man har dårlig selvbilde. Det hadde hjulpet hvis det hadde vært du som var den "ivrige" i tide og utide, da hadde han trekt seg litt unna, og kanskje fått et annet syn på saken, nemlig at når det blir anstrengende, detter også lysten fordi man må prestere noe i stedet for at det skjer naturlig som endel av følelsene våre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131969-samliv-og-sex/#findComment-815337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 "Svært sjelden" snek seg dessverre inn i innlegget mitt og avsporet kommentarene her. Nei, jeg synes ikke 1-2 ganger i uken er svært sjeldent. Jeg er veldig fornøyd med det. Men mannen min er ikke fornøyd, spesielt ikke hvis det skjer to ganger en uke, og så går det to til tre uker før neste gang. Han teller uker og dager selektivt. Problemet mitt er at mannen min stresser og presser uavhengig av hva jeg sier på grunn av sin dårlige selvtillitt. Jeg har brukt svært mye energi på å øke selvtillitten hans og det gir sakte resultater, men i mellomtiden er jeg blitt utslitt og jeg har havnet i en posisjon hvor jeg får dårlig samvittighet for ting som jeg egentlig mener er bagateller. Som dere skjønner er vi ganske forskjellige på disse områdene. Men på andre områder er vi like og jeg vil ikke miste han. Det betyr likevel at jeg synes dette er et problem. Han synes på sin side at han har strukket seg mye for min skyld - og det stemmer på mange måter. Slik er forhold: Fullt av kompromisser. Men på området sex har vi problemer med å finne et kompromiss som er tilfredsstillende. Og jeg synes fortsatt det er et problem at jeg har mistet den spontaniteten og lekenheten jeg før forbandt med sex. Til snilen: Jeg valgte dessverre nicken før jeg hadde lest andre innlegg på siden og så at ditt nick eksisterte. Skal endre det til neste gang. Ok? Det er din manns dårlige selvtillitt som er problemet her, og det har du jo også innsett selv. Han knytter det at du har lyst på sex, med at du er glad i ham og elsker ham. Jo mer sex dere har, jo høyere elsker du ham. Og nå er det såklart en ond sirkel, du føler hver gang blir mas, og du føler du har sex med ham for hans skyld. Du må rett og slett få lov å ta initiativet en periode. Kanskje vil du føle det også som press i begynnelsen, men på sikt tror jeg det kan snu litt på ting. Hvordan gjør dere det når dere ikke har sex? Er dere flinke til å ligge nakne sammen, dusje sammen, sitte i arkroken, gi bort et kyss, stryke hverandre over rumpa... hviske søte ting inn i øret. Alle disse tingene kan dere gjøre uten at det bør lede til sex. Det er med å øke selvtillitten, og gjøre hverandre sikrere på forholdet. Man kan vise at man elsker hverandre på så mange måter i tillegg til sex. Det tror jeg dere ville tjent på i dette forholdet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131969-samliv-og-sex/#findComment-815482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vindauget Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Svært lite sex? Hva har vi da... som har det en gang pr. mnd.?? Virker som du har det fint, synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131969-samliv-og-sex/#findComment-816903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.