Gå til innhold

En aldeles teit og irriterende visdomstann!!

Anbefalte innlegg

Jeg er 24 år og har hatt en visdomstann som har prøvd å sneket seg fram de siste 6 månedene nå, har hatt litt vondt fra og til men ikke noe videre merkverdig.. Helt til november.. da fikk jeg plutselig uhyre vondt og fant ut at jeg hadde fått en betennelse og ble satt på penicillinkur inntill videre. Fikk ikke time hos tannlege til trekking før i Januar og før den tid kom fikk jeg nok en betennelse.. og nok engang en penicillinkur.

Så kom jeg til tannlegen nå for noen dager siden.. og da fant han ut at den tanna måtte opereres ut..fikk time i starten av Februar hos tannkirurgen på samme kontor.

(Synes forøvrig at det var litt treigt at tannlegen min ikke fant ut det før nå, han har jo tross alt sett mye på tanna og skrevet ut 2 penicillinkurer sålangt!)

Og nå har jeg begynt å merke en rar smak ifra tanna (det hadde jeg ikke første gangene) .. og er rimelig redd at en ny betennelse skal tre i gang, men har ikke fortiden noe særlig vondt eller misfarging rundt tanna.

Så.. 3 spørsmål..

1.Behøver rar smak fra en slik tann bety betennelse?

2.Er det farlig eller skadelig å ta 3 penicillinkurer på 3 måneder? (har aldri tatt penicillin før dette.) (Fikk utskrevet Apocillin 660mg begge gangene.)

3.Er det noen tips om hvordan man kan forhindre slike betennelser?

Tusen takk for alle svar på forhånd!:)

Fortsetter under...

Jeg har en smule erfaring med en kinkig visdomstann og uttaler meg på grunnlag av det:

1) Vedder på at rar smak betyr gryende betennelse.

2) Det er ikke optimalt med den ene antibiotikakuren etter den andre, men ikke prøv å la være. En stygg betennelse i hoderegionen kan være svært farllig.

3) Du blir neppe kvitt problemet med betennelse før tanna er ute.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...