Gå til innhold

hvordan skal jeg si det..

Anbefalte innlegg

Gjest tanja takker

Nettopp det er poenget: DU kan ikke hindre han i å bli kjempefeit. bare HAN kan gjøre det!

Så det eneste DU kan gjøre, er å forsøke å finne noe du tenner på, på tross av at han har lagt på seg.

Hallo.. det går jo ann å få han til å passe på da. Menn er ikke roboter som ikke greier å forandre noenting de heller da.

Men hvis jeg sier det rett ut blir han såret skjønner du. Derfor spør jeg.

Fortsetter under...

Hallo.. det går jo ann å få han til å passe på da. Menn er ikke roboter som ikke greier å forandre noenting de heller da.

Men hvis jeg sier det rett ut blir han såret skjønner du. Derfor spør jeg.

Men du, det er vel noe med livsstilen hans du i det minste kan tørre å kommentere?

Som potetgull og cola?

Og du kan iallfall finne på at dere skal begynne å trene på sats sammen, eller spille squash en gang i uken eller slikt...

Er jo bare å være ærlig og si du er bekymret for helsen hans.

For det første synes jeg at veldig mange her angriper tanja takker og kaller henne overfladisk for at hun sier at hun kanskje ikke vil tenne på kjæresten sin hvis han legger på seg mer.

Det er nok bare sånn verden er i dag, at det ytre HAR noe å si for tenning. Hvis det er snakk om noen få kilo, ville det kanskje vært drøyt, men når det er snakk om dobbelhaker og dissende mage, forstår jeg at hun både er bekymret for helsa hans og ikke finner ham like tiltrekkende som hun en gang gjorde. Det er klart at tyngdekraften virker mot oss og at vi ikke vil se ut som vi gjør nå om tjue år, men akkurat derfor bør vi prøve å holde oss så sunne som mulig nå! Hun holder jo seg i form.

På den andre siden er jo dette et svært ømtålig tema, spesielt siden han har hatt komplekser og dårlig selvtillit. Å droppe små hint her og der om at man bør leve og spise sunnere, kan ofte virke mot sin hensikt. Hvis man er klar over at man har lagt på seg, blir man var for slike små kommentarer. Han har sikkert ikke lyst til å være feit heller. Men gjør han overhodet ingenting med det selv? Jeg tror du må passe deg vel for å be ham begynne med light produkter o.l. Prøv heller å få ham med på aktiviteter, få ham til å bevege seg, uten at hensikten nødvendigvis er slanking.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...