Gå til innhold

når han blir tykk

Anbefalte innlegg

Gjest tanja takker

Kjæresten min er verdesn beste gutt, jeg synes han er kjempefin og tenner masse på ham. Han har en del komplesker over kroppen sin, så jeg overøser han med komplimenter noe han setter stor pris på. Det er bare det at han nå er så overbevist om at jeg synes han er fin at han nå virker som gir F i å ta vare på kroppen. Han begynner å bli litt småfeit..

Skal jeg da trappe ned på komplimentene og håpe han tar hintet, eller skal jeg hinte til ham om trening, mindre gosj osv? Kan jo ikke si rett ut at jeg synes han begynner å bli tykk heller for da vil vel alle kompleksene komme tilbake.

Er redd han kommer til å bli så tykk og dvask etter hvert at jeg ikke synes han er fin lenger og slutter å tenne på ham.

Hvordan skal jeg gå frem?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132075-n%C3%A5r-han-blir-tykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ugga Bugga

Enig med "ikke naiv" i at han selv er ansvarlig for egen kropp, og skjønner at du er redd for at han skal få komplekser igjen.

Men dere kan jo prøve å finne på fysiske aktivitetet sammen. Gå på ski nå mens føret er så bra, gå i svømmehallen eller noe annet morsomt.

Gjest Svar til Tanja takker

Siden du mener på at utseendet spiller en så stor rolle, får du heller si det sånn som det er og skaffe deg en annen gutt..

Hvis du er forelsket i kjæresten din, så godtar du sånn som han er uansett om han er tykk eller tynn...

Har en kjæreste selv som veier over 100kg og er ikke høy, men jeg elsker ham for det...For meg spiller det ingen rolle om personen er fet eller tynn, bare at han har en god personlig hygiene, har rene klær og er snill....

Jeg kan gi deg råd og det er at du sier at du har lyst til å trimme og spørre om han evt. vil gå turer sammen med deg eller vil begynne på helsestudio......

Unngå å ha for mye søtsaker i huset...

Du kan jo også prøve å snakke med ham om dette problemet, for eks gå forsiktig fram hvis han er en av den sårbare typen.. Tenke nøye igjennom over hva du vil si til ham og hvordan du eventuellt vil gå inn på denne samtalen...

Eller slå opp med ham.Unnskyld at jeg sier det men hvis du tenker mest på utseendet (som jeg har fått inntrykk av hovedinnlegget ditt) til gutten, kan du umulig være ordentlig forelsket i ham....

Gjest Enda et Svar til Tanja takker

Og en ting til vil jeg si....

At du kan umulig være glad i kjæresten din og synes at han er verdens beste gutt når du bare går etter utseendet på ham og klager over at han begynner å bli småfeit....

For jeg lov til å spørre hvor gammel er du egentlig?

Trodde at det var de indre egenskapene som man satt mest pris på hos en kjæreste, ikke selve utseendet (som jeg også fikk intrykk av fra ditt innlegg)....

Annonse

Gjest kine_allison

Først vil jeg si til alle her som svare at Tanja ikke kan være glad i gutten sin...Hallo!! er dere født i går?

Til Tanja: spør om dere skal begynne å trene i lag, si du syntes selv at du har lagt på deg... eller du kan la være å gi han komplimenter så mulig det vil ordne seg. Man har da lov å hinte slik til hverandre....

Jeg tenner overhode ikke på feite menn og jeg vil si i fra viss min kjæreste blir overvektig.

Først vil jeg si til alle her som svare at Tanja ikke kan være glad i gutten sin...Hallo!! er dere født i går?

Til Tanja: spør om dere skal begynne å trene i lag, si du syntes selv at du har lagt på deg... eller du kan la være å gi han komplimenter så mulig det vil ordne seg. Man har da lov å hinte slik til hverandre....

Jeg tenner overhode ikke på feite menn og jeg vil si i fra viss min kjæreste blir overvektig.

Du skriver:

"Først vil jeg si til alle her som svare at Tanja ikke kan være glad i gutten sin...Hallo!! er dere født i går? "

Nei tvert imot! Det kan heller synes som om DU er meget ung. Når man har opparbeidet seg en del livserfaring er det MENNESKET, og ikke kroppen man elsker. Kom tilbake om 20 år så kan vi ta den diskusjonen på nytt.

Minner meg om eksene til ei venninne av meg. Tror de trivdes veldig godt men henne, de la på seg...

Nei, han tar IKKE hintet om at han bør begynne å trene bare fordi du gir ham færre komplimenter. Han vil mest sannsynlig føle seg mindre elsket. Vær klar over at menn IKKE er tankelesere. (mulig at kvinner har denne egenskapen...)

Motivasjon er den viktigste faktoren for å begynne å trene. Trene sammen på en eller annen måte er en god start. Begynn med å sette av tid med å f.eks. gå en tur. Treningen trenger tross alt ikke være tung/hard for at man skal klare å holde kroppen sin i en viss form.

Hvis det er sånn at han tydelig har lagt på seg er jeg redd for at han vil høre at han er blitt tykkere av noen andre. Du trenger kanskje ikke si "hør her, du begynner å bli feit". Prøv heller "Vi må begynne å trene sammen". (Legg merke til "må", ikke bruk "kanskje skal".)

Blir han såret pga. kompleksene sine er jeg redd at kompleksene sitter såpass dypt at han kanskje trenger litt terapi på det feltet.

Gjest kine_allison

Du skriver:

"Først vil jeg si til alle her som svare at Tanja ikke kan være glad i gutten sin...Hallo!! er dere født i går? "

Nei tvert imot! Det kan heller synes som om DU er meget ung. Når man har opparbeidet seg en del livserfaring er det MENNESKET, og ikke kroppen man elsker. Kom tilbake om 20 år så kan vi ta den diskusjonen på nytt.

ok om 20 år er jeg passert 55...hmm mon tro om jeg da er blitt klokere...lol

Gjest Nei takk!

Du skriver:

For noe pisspreik.

Feite mannfolk er usexy.Man har et ansvar ovenfor hverandre, hvis man vil ha et godt sexliv sammen i årene fremover.

Dessuten, overvekt sier ganske mye om MENNESKE. Da mener jeg ikke bare noen få kilo ekstra,men fedme.

Dvaske og viljeløse menn vil ikke jeg ha ihvertfall.

Har ingenting med alder å gjøre det.

Annonse

For noe pisspreik.

Feite mannfolk er usexy.Man har et ansvar ovenfor hverandre, hvis man vil ha et godt sexliv sammen i årene fremover.

Dessuten, overvekt sier ganske mye om MENNESKE. Da mener jeg ikke bare noen få kilo ekstra,men fedme.

Graden av overfladiskhet er gjerne proporsjonal med livserfaring/mangel på sådann.

For noe pisspreik.

Ja vel. Hva synes du om ham når han er gammel, skrukket og lite muskuløs? Deg kutter han ut til fordel for en yngre.

Gjest Nei takk!

Graden av overfladiskhet er gjerne proporsjonal med livserfaring/mangel på sådann.

Har vært gift i mange år og har tre barn. Litt livserfaring har jeg nå da.

Overfladiskhet er å sitte i sofaen, gumle potetgull, drikke øl, og la seg selv forfalle. Heldigvis har jeg ikke en slik mann.

Normal aldring er en helt annen sak.

Ja vel. Hva synes du om ham når han er gammel, skrukket og lite muskuløs? Deg kutter han ut til fordel for en yngre.

Dere må da vel forstå at det er forskjell på normal aldring og rett og slett usunn fedme!?

Nå har ikke jeg vært gift i x antall år og kan ikke skryte av all denne livserfaringen som mange her vifter med, men jeg er i et langvarig forhold og jeg elsker kjæresten min. Jeg ville nok ikke sluttet å elske ham om han ble tykk, men det er et dårlig tegn at han lar seg forfalle. Man skal jo ønske å se best mulig ut for sin kjære? Uansett om man er tjue eller om man har vært gift i hundre år og har flere rynker enn et foldaskjørt! Det er ikke snakk om å kaste noen på dør fordi naturen går sin gang, men å forvente at kjæresten ikke tar deg for gitt og forfaller fullstendig!

Dere må da vel forstå at det er forskjell på normal aldring og rett og slett usunn fedme!?

Nå har ikke jeg vært gift i x antall år og kan ikke skryte av all denne livserfaringen som mange her vifter med, men jeg er i et langvarig forhold og jeg elsker kjæresten min. Jeg ville nok ikke sluttet å elske ham om han ble tykk, men det er et dårlig tegn at han lar seg forfalle. Man skal jo ønske å se best mulig ut for sin kjære? Uansett om man er tjue eller om man har vært gift i hundre år og har flere rynker enn et foldaskjørt! Det er ikke snakk om å kaste noen på dør fordi naturen går sin gang, men å forvente at kjæresten ikke tar deg for gitt og forfaller fullstendig!

"Man skal jo ønske å se best mulig ut for sin kjære?"

Da bør både jeg og mannen begynne å trene for fullt på treningstudio, selv om ingen av oss vil trives med det. Selv om vi begge er slanke, kan vi likevel se bedre ut, mye bedre, kan vi ikke?

Å trives med kroppen sin er bra nok, mener jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...