Gå til innhold

Når sex føles som press (langt)

Anbefalte innlegg

Gjest Sweetpea

Jeg er ei jente på 25 år, som har hatt kjæreste i ca et halvt år nå. Problemet er at han har mye mer lyst på sex enn meg, og at jeg føler dette som et "press".

Jeg ble sammen med ham kort tid etter at jeg avsluttet et 5 år langt forhold, hvor sexen var bra, men det var andre ting som gjorde at det ble slutt. Jeg hadde ofte og god sex med min forrige kjæreste, og jeg følte det aldri slik med ham. Det var bare koselig å ligge i armkroken hans, og når man var avslappet og koste seg, førte det ofte også til at man hadde sex.

Nå er det bare et press. Jeg oppfatter noen ganger kjæresten min som pågående og masete. Som om at han kan vekke meg grytidlig en morgen og spørre om jeg kan suge ham, og bli dødelig fornærmet hvis jeg sier nei, og furte i flere dager etterpå. Jeg liker jo egentlig å suge, men gjør det når jeg vil, ikke når jeg blir bedt om det, og han begynner å dra hodet mitt ned mot pikken sin.

Ofte spør han om han kan slikke meg, og det er jo noe jeg alltid har likt, men problemet er at han ofte går rett på sak, sprer beina mine og går rett på klitorisen min litt for hardt.

Det kan hende jeg er blitt "bortskjemt" rett og slett, fordi min forrige kjæreste var en god elsker, som hisset meg helt ekstremt opp, f.eks. når han slikket meg, pleide han å kose med hele kroppen min først, slikke litt rundt omkring, på innsiden av lårene mine osv, til jeg var så kåt at jeg ba om mer.

Jeg har kanskje rett og slett ikke blitt "vant" til min nye kjæreste ennå. Det føltes rart å ha sex med ham i begynnelsen, kanskje det skyldes at jeg ikke helt har kommet over min forrige kjæreste ennå, jeg vet ikke.

Det er også noe med at hvis han plutselig blir kåt, må han tilfredsstilles med én gang, han kan ikke ligge lenge og kose f.eks. Noe som har funket er at jeg har runket ham til orgasme først (eller han har gjort det selv) og så har vi kost litt og hatt sex etterpå. Da har han ikke vært så pågående og masete, og det har ikke gått så fort.

Jeg var kåt i begynnelsen da jeg ble sammen med ham, men nå har jeg ikke så ofte lyst på sex lenger. Jeg har jo hørt om at slikt skjer med folk som har vært sammen i mange år, men vi har jo bare vært sammen i et halvt. Vi har heller ikke barn.

Er det noen som har noen gode råd og tips til meg? Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132110-n%C3%A5r-sex-f%C3%B8les-som-press-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sweetpea

Herregud, da menneske...SNAKKER dere ikke sammen...????

Det å bli samkjørt med hensyn til sex, handler om samarbeid og kommunikasjon.

Skjønner ikke hvorfor VI her skal innvolveres i dette??

Vi snakker sammen. Som jeg skrev har jeg prøvd å hinte litt om hvordan jeg vil ha ting, uten at det har fungert så godt.

Så lurer jeg på hvordan jeg skal si ting også, ikke sant. Jeg kan jo ikke si "jeg har ikke lyst på deg lenger", "du er masete og ekkel" og så videre, selv om det noen ganger føles sånn. Man har jo lyst til å være litt oppmuntrende også.

OK, om du føler kjæresten din er masete og ekkel og aldri har lyst på ham, så er kanskje dette et hint fra deg selv til deg selv om at du hverken er forelsket i eller elsker denne karen. Kanskje bruker du ham kun for å komme over din forrige kjæreste?

Ellers, så må du ikke hinte til ham, du må fortelle ham rett ut med rene ord hvordan du føler. Og da snakker jeg ikke om følelsene jeg skrev om ovenfor, de kan du ha for deg selv.

MEN, du må si til ham at du ikke liker at han er så direkte og rett på sak. At du ikke blir tent av at han ber deg suge ham, men føler det som press. At du vil suge ham fordi DU har lyst til det. Og at du ønsker mer forspill. At du elsker at han slikker deg, men at du vil han skal gå litt rolig frem. Kysse leppene dine, halsgropen, brystene. Nærme seg langsomt, så du blir kåt og ønsker han skal fortsette lenger ned.

Dette må han lære, han kjenner deg ikke, dere kjenner ikke hverandre. Det er som å være jomfru på ny. Han lærer ikke automatisk hvordan du liker å bli tatt på klitoris. Du må si ifra når det er for hardt, og når det er godt.

Rett og slett. Litt rart og tørt i begynnelsen kanskje, men på sikt er det det eneste som hjelper her!

Om du da virkelig er forelsket i ham da, og ikke bare savner det du hadde med exen din. Dette er et nytt forhold med nye regler, og de må dere finne ut av sammen.

Det hender man må streve litt i starten for å finne rytmen i forholdet og samlivet. Men min første tanke er at du fortsatt er veldig glad i eksen din og ikke er så veldig forelsket i den nye. Stemmer det? Sex handler ikke bare om sex.

Slik du beskriver det, skjønner jeg at du mister lysten. Jeg ville også ha opplevd det som slitsomt med en mann som vekket meg for å bli sugd. Men mannfolk kan være dårlige til å ta et hint, og du må nok si ting rett ut til ham selvom det er vanskelig. Kanskje han tror at du vil ha det slik?

Gjest Sweetpea

Det hender man må streve litt i starten for å finne rytmen i forholdet og samlivet. Men min første tanke er at du fortsatt er veldig glad i eksen din og ikke er så veldig forelsket i den nye. Stemmer det? Sex handler ikke bare om sex.

Slik du beskriver det, skjønner jeg at du mister lysten. Jeg ville også ha opplevd det som slitsomt med en mann som vekket meg for å bli sugd. Men mannfolk kan være dårlige til å ta et hint, og du må nok si ting rett ut til ham selvom det er vanskelig. Kanskje han tror at du vil ha det slik?

Ja, du har rett i at jeg fortsatt er glad i eksen på et vis, selv om det var jeg som valgte å gjøre det slutt, og jeg vet at vi ikke passer sammen, og det er uaktuelt å bli sammen med ham igjen.

Kanskje er jeg ikke så veldig forelsket i den nye, men jeg liker ham veldig godt, har det veldig fint sammen med ham, og liker veldig godt å snakke med ham. Du har nok rett i at sex ikke bare handler om sex også.

Men jeg har ikke lyst til å gå fra ham. Jeg har det bra sammen med ham på alle måter (unntatt sex, da), og jeg føler at vi passer sammen og har mye til felles.

Annonse

Gjest Sweetpea

OK, om du føler kjæresten din er masete og ekkel og aldri har lyst på ham, så er kanskje dette et hint fra deg selv til deg selv om at du hverken er forelsket i eller elsker denne karen. Kanskje bruker du ham kun for å komme over din forrige kjæreste?

Ellers, så må du ikke hinte til ham, du må fortelle ham rett ut med rene ord hvordan du føler. Og da snakker jeg ikke om følelsene jeg skrev om ovenfor, de kan du ha for deg selv.

MEN, du må si til ham at du ikke liker at han er så direkte og rett på sak. At du ikke blir tent av at han ber deg suge ham, men føler det som press. At du vil suge ham fordi DU har lyst til det. Og at du ønsker mer forspill. At du elsker at han slikker deg, men at du vil han skal gå litt rolig frem. Kysse leppene dine, halsgropen, brystene. Nærme seg langsomt, så du blir kåt og ønsker han skal fortsette lenger ned.

Dette må han lære, han kjenner deg ikke, dere kjenner ikke hverandre. Det er som å være jomfru på ny. Han lærer ikke automatisk hvordan du liker å bli tatt på klitoris. Du må si ifra når det er for hardt, og når det er godt.

Rett og slett. Litt rart og tørt i begynnelsen kanskje, men på sikt er det det eneste som hjelper her!

Om du da virkelig er forelsket i ham da, og ikke bare savner det du hadde med exen din. Dette er et nytt forhold med nye regler, og de må dere finne ut av sammen.

Takk for svar, snilen.

Masete og ekkel og aldri lyst på ham var jo å sette det litt på spissen da, men noen ganger føles det sånn. Ikke alltid, da hadde jeg gått fra ham.

Du har selvsagt rett i at man må snakke sammen med rene ord. Det er bare ikke så lett alltid.

Vi snakker sammen. Som jeg skrev har jeg prøvd å hinte litt om hvordan jeg vil ha ting, uten at det har fungert så godt.

Så lurer jeg på hvordan jeg skal si ting også, ikke sant. Jeg kan jo ikke si "jeg har ikke lyst på deg lenger", "du er masete og ekkel" og så videre, selv om det noen ganger føles sånn. Man har jo lyst til å være litt oppmuntrende også.

Husk å si positive ting til han samtidig som du forteller hvordan du opplever det. Ikke kritiser han, men fortell bare hvordan du opplever det. Da blir det lettere for han å forandre seg.

Gjest stoiker

Synes du skal spørre deg selv i hvor mange år til du ønsker å ha det slik i forholdet, jeg - eller om det er håp om endring? Etter min erfaring er det jo i starten av et forhold at man er mest interessert og villig til å innrette seg, forandre seg, for å passe sammen. Så om han og du - i deres første halve år sammen, ikke finner tonen bedre, blir dette bare verre og verre og....tro meg.

Det _kan_ tenkes han er så usikker at han "må ha deg" hele tida for å føle seg trygg - men jeg mistenker i stedet at dette er hans måte å ha sex på, og så må du velge om du vil ha det slik - også...eller ikke.

Lykke til!

Gjest Sweetpea

Synes du skal spørre deg selv i hvor mange år til du ønsker å ha det slik i forholdet, jeg - eller om det er håp om endring? Etter min erfaring er det jo i starten av et forhold at man er mest interessert og villig til å innrette seg, forandre seg, for å passe sammen. Så om han og du - i deres første halve år sammen, ikke finner tonen bedre, blir dette bare verre og verre og....tro meg.

Det _kan_ tenkes han er så usikker at han "må ha deg" hele tida for å føle seg trygg - men jeg mistenker i stedet at dette er hans måte å ha sex på, og så må du velge om du vil ha det slik - også...eller ikke.

Lykke til!

Takk for svar stoiker!

Han er nok litt usikker, og han tar det ofte tungt hvis han ikke får nok oppmerksomhet, hvis jeg ikke vil ha sex med ham osv. I følge ham selv har han ligget våken lenge om natta og tenkt mange negative tanker hvis jeg ville sove istedetfor å ha sex.

Eller kanskje er det som du sier - hans måte å ha sex på. Men jeg skal prøve å snakke mer med ham og se det an en stund. Men hvis det fortsetter på samme måte over lang tid, vil jeg nok vurdere om jeg skal fortsette i dette forholdet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...