Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en helvetes kilo med dypfryst bacon.

Jeg spiser aldri i livet en kilo med bacon på en gang...

Kan jeg tine baconpakka, dele den opp i mindre pakker og så fryse ned igjen? Syns å huske noen som sa at noe mat ikke skulle tines og fryses om igjen. Gjelder det bacon?

Fortsetter under...

Skrevet

Kjøtt skal ikke tines og så fryses igjen har jeg lært.

Ville klippet den i strimler mens den var frossen jeg, eller skåret i skiver, alt ettersom. Har du en skikkelig kniv bør det gå. Og så legger du det i små poser.

Skrevet

Skjær den opp frossen med en sirkelsag.

Sirkelsag? Joa... Hadde det bare vært så vel.

Skrevet

Sirkelsag? Joa... Hadde det bare vært så vel.

Span inn naboen og hør om noen av dem har en å låne bort.

Skrevet

Span inn naboen og hør om noen av dem har en å låne bort.

Alle naboene jeg har er single damer på under 30 eller over 60, så jeg tviler sterkt...

Tror jeg har en superkniv som kanskje klarer det...

Annonse

Skrevet

Alle naboene jeg har er single damer på under 30 eller over 60, så jeg tviler sterkt...

Tror jeg har en superkniv som kanskje klarer det...

Bare ikke kapp av deg fingrene i forsøket. Bacon er ikke fullt så godt marinert i menneskeblod.

Skrevet

Bare ikke kapp av deg fingrene i forsøket. Bacon er ikke fullt så godt marinert i menneskeblod.

Skal prøve å huske det :)

Skrevet

Skal prøve å huske det :)

Kjøp deg en sirkelsag til neste gang, så slipper du problemet. Alle burde ha et velfylt verktøysskrin.

Kizza1365380506
Skrevet

Du har vel en god kniv du kan bruke å dele det med. Om du ikke klarer det så la det tine litt, men ikke for mye. Om du må tine alt kan du jo be alle de single nabodamene dine på kvelds.

Mvh

Skrevet

Du har vel en god kniv du kan bruke å dele det med. Om du ikke klarer det så la det tine litt, men ikke for mye. Om du må tine alt kan du jo be alle de single nabodamene dine på kvelds.

Mvh

Hehe...

Nettopp.

Ber de på frokost i morgen da.

Egg og bacon uten egg ;)

Skrevet

Hvis du har en skikkelig god, skarp kniv med litt størrelse, skal det fint la seg gjøre å skjære opp frossent kjøtt. Det har jeg gjort flere ganger, både med bacon og kyllingfileter.

Du må ikke fryse ned igjen kjøtt som har vært opptint.

Annonse

Skrevet

Husk at bacon (og annet fett kjøtt) har en tendens til å bli harskt etter 3 måneder i fryseren.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Husk at bacon (og annet fett kjøtt) har en tendens til å bli harskt etter 3 måneder i fryseren.

Med vennlig hilsen

Og der gikk hele driten i søpla.

(gikk ut på dato for flere mnd siden, pakket for over halvt år siden)

Gjest bedre føre var osv
Skrevet

Del den opp i porsjoner før frysing neste gang. Men det har du vel tenkt på nå.

Skrevet

Og der gikk hele driten i søpla.

(gikk ut på dato for flere mnd siden, pakket for over halvt år siden)

Sånn .. til neste gang.

Kjøtt kan fryses igjen etter å ha vært halvtint.

Og mer enn halvtint trenger det ikke være for en normal kuttejobb.

Skrevet

Jeg kan ta med et snes egg og noen bønner så kan vi spise frokost sammen til Bonanza.

Skrevet

SEr du måtte kaste den, men til neste gang ... kjøtt kan tines, stekes og så fryses igjen (hvis det ikke er noe spesielt med bacon da) Det gjør alltid vi med kjøttdeigen fra Sverige..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...