Gå til innhold

Fadder og dåpsgave

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du velger Søk på menyen, skriver "dåpsgave" og velger Forum "Foreldre - småbarn", får du opp mange tråder om temaet.

Her er en:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1795671

Jeg pleier å foreslå en fin bok - stor sangbok eller eventyr. Det kommer vel på 300-400 kr.

Gjest linniett

Hvor mye du bør legge i en gave er vanskelig å si. Jeg opplevde svært ulike beløp i våre dåper.

Barna fikk fra 200 til 1000 kr av dem som var faddere.

Vi har det jo så ulikt vi voksne mhp smak, man liker jo helst å gi gaver som foreldrene setter pris på også.

Forslag til gaver:

Fine bøker fra feks serien som heter"De store hvite". De har 9 ulike bøker, sangbøker, rim og regel bok, bibelhistorie, eventyr osv. Utgitt av Aschehoug. Koster fra 300.- og oppover.

Tinnplate m inngravert fødselsdata og plass til bilde. (Liker ikke å ha sånne i stuen jeg)

Sparebørse.

Er du flink å tegne/male? Lag en fin tegning og kjøp en ramme til den. Unik gave som barnet kan ha på rommet.

Smykker av alle slag.

Penger - evt opprett konto som er låst til barnet er 18 år.

Lykke til med gaven!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...