Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I oktober fikk jeg fjernet hormonspiralen, etter å ha hatt den i tre år. Planlegger graviditet. Siden dette har jeg hatt fryktelige menssmerter i hele magen og litt over på høyre side! Jeg har så vondt, spesielt de første 2-3 dagene, at jeg nesten ikke klarer å rette meg opp, og når jeg ligger må jeg ligge i "fosterstilling". Har prøvd å ta Paracet, men det hjelper nesten ikke i det heletatt! Nattesøvnen kan jeg glemme, og i natt her jeg ligget grenet! Jeg blør også forferdeig mye, må bytte bind hver annen time, og da bruker jeg nattbind!

Før jeg fikk satt inn hormonspiralen var det ikke slik. Vanlig menssmerter, men ikke på den måten. Også når jeg hadde spiralen hadde jeg moderate menssmerter.

For øvrig er jeg 29 år. Jeg har et barn på 10 år. For 1 1/2 år siden hadde jeg en bekkenoperasjon der jeg fikk stivet av bekkenleddet på høyre side.

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt disse smertene? De er ikke til å holde ut.

Håper på raskt svar. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132373-fryktelige-menssmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg foreslår at du får en sjekk av underlivet. Jeg kan ikke stille diagnose, men utfra dine smerter kan det være endometriose som er forklaringen (se i helseleksikon). Hormonspiral kan være en god ’behandling’ for endometriose, og dne vil også redusere menstruasjonsblødningen. Du bør få en vurdering, helst ved gynekolog. Den eneste måte man sikkert kan påvise endometriose er ved laparoskopi (’kikkhullsoperasjon’). Da kan man også forsøke å brenne endometriosen bort.

Inntil videre kan du forsøke å behandle menstruajsonssmertene med NSAIDs (Ibux etc).

Vennlig hilsen Mette H Moen

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...