Gjest mamma til tre barn Skrevet 12. januar 2004 Skrevet 12. januar 2004 Jeg fikk satt inn kobberspiral etter fødsel for over 5 år siden. Bør den kanskje fjernes snart? Hvor lenge kan man ha en kobberspiral? Og trenger man egentlig prevensjon når man er midt i 40-årene?(har regelmessig normal mens) Hvilken fare er forbundet med svangerskap dersom man skulle være så heldig/uheldig å bli gravid? 0 Siter
Gjest mener jeg å ha hørt Skrevet 12. januar 2004 Skrevet 12. januar 2004 det er vel tre år med vanlig kobberspiral og fem år med hormonspiralen 0 Siter
Gjest hannah k Skrevet 12. januar 2004 Skrevet 12. januar 2004 Nåe det gjelder kobberspiral, fikk jeg satt den inn for tre mnd siden, og fikk da beskjed om at den kunne sitte i 5 år. 0 Siter
Dolphinia Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 det er vel tre år med vanlig kobberspiral og fem år med hormonspiralen faktisk tror jeg det er 5-10 år for kobberspiral og 5 år for hormonspiral.... mange forskjellige svar her nå, søk på prevensjon så finner du riktig svar. 0 Siter
Gjest kobberspiral Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Svaret er 5 år med kobberspiral. Kobberen er oppbrukt etter 5 år, så da er det ingen vits å ha den der lenger. Gravid kan du også bli om den sitter lenger. 0 Siter
esilenna Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Husker ikke om det er tre eller fem år, men det er ihvertfall ikke lenger. For å vite om du kan bli gravid så trenger du å vite om du har eggløsninger ennå - blodprøve hos legen vil avgjøre om du er kommet i overgangsalderen. og evt om du har eggløsning. Skjønner egt ikke helt hvordan du tenker - ønsker du barn? Hvis ikke så vil jeg ikke tatt sjansen og bestilt time for å bytte spiral i morgen den dag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.