Aishana Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Jeg skal overraske med deilig hermetikk til middag i dag, men hva skal jeg velge? Hva er best av disse hermetikk middagene? 0 Siter
Gjest kaja2 Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Joikakaker Trondhjems brun lapskaus mmm. 0 Siter
Gjest maxboller Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Usj; jeg liker ikke joikakaker! Men maxboller i paprikasaus med potetmos til er godt! 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Max-boller med potetmos, gjerne fra pose! Mmmm.... Jeg elsker det! Det er vel omtrent det eneste posepotetmosen duger til, men da er den god! Dessverre er det ingen andre i familien som liker det, men jeg koser meg med max-boller når jeg er alene. 0 Siter
Gyda Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Eller Trondhjemsodd som det ofte heter. Rundstykker eller flatbrød med smør. Kjempegodt!!! 0 Siter
Grip Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Eller Trondhjemsodd som det ofte heter. Rundstykker eller flatbrød med smør. Kjempegodt!!! Å kalle det du finner i disse boksene for sodd, er en himmelropende misforståelse. 0 Siter
Gjest ingen oppskrift Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Å kalle det du finner i disse boksene for sodd, er en himmelropende misforståelse. Hva er så sodd? 0 Siter
Vincent Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Hva er så sodd? En trøndersk kjøttsuppe. 0 Siter
Grip Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Hva er så sodd? Å min Gud, hvilke ignoranse. 0 Siter
amber sun Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Sodd eller Brun lapskaus fra Trondhjems (tror det er det merket heter). De er kjempegode! 0 Siter
Gjest ingen oppskrift Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Å min Gud, hvilke ignoranse. "Å kalle det du finner i disse boksene for sodd, er en himmelropende misforståelse." Det var det jeg lurte på.. Jeg vet altså hva sodd er, men mener h*n altså at den på boks ikke er god nok? 0 Siter
Grip Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 "Å kalle det du finner i disse boksene for sodd, er en himmelropende misforståelse." Det var det jeg lurte på.. Jeg vet altså hva sodd er, men mener h*n altså at den på boks ikke er god nok? Det er presist den h*n mener. 0 Siter
Gjest Joikakaker Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Joikakaker med poteter, gulrøtter, brokkoli og tyttebærsyltetøy. 0 Siter
Aishana Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Skrevet 13. januar 2004 Det ble Mesterkokkens Trøndersodd gitt, med flatbrød. Takk for forslagene, kommer nok til å ta brun lapskaus neste gang. Husbonden er ikke så glad i joikaboller dessverre :-( 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Hva er så sodd? Sodd er kjøttkraft, kjøttbiter og kjøttboller. Serveres med gulrotbiter (kokte) og kokte poteter ved siden av. Skvipet som selges på boks inneholder jo kål og alt mulig annet og kan kanskje kalles suppe, men ikke sodd. Det eneste gode kjøpesoddet jeg har funnet selges på Rimi og heter "Inderøysodd", må ikke forveksles med de bøttene som kalles "Innherredssodd" og "Trøndersodd". "Inderøysodd" inneholder slike kjøttboller som de man får kjøpt direkte fra Inderøy slakteri (?) og som er de ordentlige bollene. Gulrot og potet må man holde selv. 0 Siter
Gyda Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Å kalle det du finner i disse boksene for sodd, er en himmelropende misforståelse. La nå oss som ikke er vant til denne ekte sodden dere trøndere (sikkert med rette) er så stolte av få lov til å like det som er på de boksene som heter Trondhjemsodd da. For mange av oss smaker det faktisk godt nok. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 "Å kalle det du finner i disse boksene for sodd, er en himmelropende misforståelse." Det var det jeg lurte på.. Jeg vet altså hva sodd er, men mener h*n altså at den på boks ikke er god nok? Den på boks kan ikke sammenlignes med den/de i plastspann. Bokssodden er ikke spesielt god. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Max-boller med potetmos, gjerne fra pose! Mmmm.... Jeg elsker det! Det er vel omtrent det eneste posepotetmosen duger til, men da er den god! Dessverre er det ingen andre i familien som liker det, men jeg koser meg med max-boller når jeg er alene. Maxboller er nydelig, ja! Men med ris til her i huset da ) 0 Siter
tiliti Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Eller Trondhjemsodd som det ofte heter. Rundstykker eller flatbrød med smør. Kjempegodt!!! Sodd eller ikke sodd, det er iallefall helt vanvittig salt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.