Gå til innhold

Gravid med hormonspiral? Trenger råd og synspunkter, raskt såklart....

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg er gravid, føler meg gravid, veldig gravid.

Symptomer;

Kvalme, starter 30-60 min etter jeg våkner hjelper ikke med matinntak før jeg står opp.

Mer smerter i bekkenet enn vanlig.

oppkast innimellom.

Halsbrann, både i fobindelse med mat/drikke og også uten åpenbare grunner.

Oppblåst i magen de siste dagene, faktisk strammer buksa

Gått opp etpar kg bare siste uka, selv med sunt kosthold.

Kjenner ut som noe "butter i mot" når jeg bøyer meg fremover.

Stikkninger og murringer i nedre del av magen.

Med det som taler mot er:

har hormonspiral som er noe av det sikreste, men såklart bare avholdenhet er 100% sikkert.

Tatt tre tester, lille julaften forrige uke og idag, 2 CB-tester og en QiuckPlus, alle negative.

Slik var det også da jeg var gravid sist. barnet er 14 mndr gammelt og har ikke ammet siden han var 6 uker.

har vanligvis hatt svaaaaake blødninger slik at papiret har blitt svakt rosa når jeg tørker meg, men det varer bare få timer og har ikke vært regelmessig.

Siste 1-2 mnd har jeg hatt disse symptomene, oppblåstheten har kommet den siste uken, og absolutt ikke antydning til blødninger.

Tar tyroksin, vært hos fastlegen og fått beskjed om å trappe ned og så slutte helt for å se om det hjelper, de har tatt mange prøver av meg for å se hva det kan være. Jeg er sykmelt i to uker pga dette.

Men lurer på hva det kan være.

kan hormonspiral påvirke resultat av tester. Er det noe som kan gjøre at hcg nivået er veldig lavt slik at det ikke gir utslag.

Negative tester fjerner ikke et snev av mistanken om graviditet, i og med at symptomene bare fortsetter.

Hva skal jeg tro?

Fortsetter under...

Jeg ble gravid med hormonspiral. Kanskje ikke det du ville høre, men det er altså mulig.

Jeg hadde ingen "typiske" svangerskapstegn. Jeg følte meg bare litt "rar". Vanskelig å forklare. Hadde vært gravid to ganger før, tvillinger den siste gangen. Jeg vet fortsatt ikke hva det var, men "noe" fikk meg til å ta en test, bare for å få det ut av verden, liksom. Det var en CB, og den var positiv.

Jeg vet ikke hvorfor du har det sånn som du har det nå. Jeg ville nok stolt på testene du har tatt, og heller tatt en tur til legen. Jeg mistet mensen da jeg hadde hormonspiral, og vet at mange gjør det - så det i seg selv er ikke noe tegn. Men ta en tur til legen, så får du ting ut av verden du også! (kanskje på en annen måte enn jeg fikk da... hehe...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...