Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var hos jordmor i dag og fikk fjernet et plagsomt sting. Hun undersøkte vagina og sa at det så bra ut. Da hun hadde fjernet stinget sa hun at jeg burde vente med å ha samleie.

Det er 3 1/2 uke siden fødselen og jeg føler meg i fin form. Renselsen er så og si opphørt, jeg blør ørsmå mengder ca. hver 3. dag. (Kan bruke truseinnlegg).

Jeg har lest flere plasser her inne at det er OK med samleie selv om renselsen ikke er helt over under forutsetning av at man bruker kondom. Hvorfor sa hun da at jeg burde vente med samleie? (Såret er grodd og man kan såvidt se arret).

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13251-hvorfor-ikke-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Innan renselse perioden är över, så har livmodern ännu inte läkt(grodd) helt färdigt änn. Då finns det en ökad chans till att få en infektion i den efter samlag. Renselsperioden vrar ofta 5-6 veckor, så den är säkert inte helt över hos dig ännu. Att använda kondom, kan gjöra risken för infektion mindre. Jag tycker att du själv får avgjöra om du vill återuppta samlivet nu eller om några veckor. Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13251-hvorfor-ikke-sex/#findComment-64785
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...