opsa Skrevet 22. desember 2000 Del Skrevet 22. desember 2000 Jeg har over en tid vært plaget av sårhet, kløe og svie i underlivet, særlig rundt skjedeåpningen og på kjønnslipper. Plagene er der stort sett hele tiden, men er svakere under menstruasjon. Jeg har ikke utflod, virker heller tørr i underlivet. Jeg har aldri hatt underlivsplager før. Hva kan jeg gjøre med dette? Har hatt samme sexpartner i 7 år. Jeg er 26 år, har et barn på 18 mnd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13254-kl%C3%B8e-og-svie-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 22. desember 2000 Del Skrevet 22. desember 2000 Hei! Jeg var oxo veldig tørr, og hadde svie, og kløe. Det var ikke sopp. Det svei særlig etter samleie og når jeg gikk på do etterpå. Var hos spesialist og tok en bakterieprøve som viste at jeg har Gardnerella. Jeg hadde litt grønnaktig utflod en dag, men har ellers ikke merket noe til lukt eller utflod, kanskje du kjenner igjen noen av disse sympnomene jeg fant på Nettdoktoren? Nettdoktoren: Hva er symptomene på skjedebetennelse? Symptomene er først og fremst: Endret utflod, både i lukt og farge. Kløe, svie og smerter ved vannlating eller samleie. Blødningsforstyrrelser. Tyngdefornemmelse i underlivet. Hvilke former for skjedebetennelse finnes det? Ved skjedebetennelse er den normale bakteriefloraen i skjeden blitt erstattet med sykdomsfremkallende mikroorganismer som bakterier, sopp, virus eller parasitter. De mest kjente er: Gardnerella skyldes gardnerella- bakterien. Den vokser hvis pH i skjeden blir mer basisk. Man har oftest grålig, skummende utflod med en fiskeaktig lukt. Mobiluncus er en annen bakterie. Denne gir de samme symptomene som gardnerella. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13254-kl%C3%B8e-og-svie-i-underlivet/#findComment-64617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
opsa Skrevet 22. desember 2000 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2000 Hei! Jeg var oxo veldig tørr, og hadde svie, og kløe. Det var ikke sopp. Det svei særlig etter samleie og når jeg gikk på do etterpå. Var hos spesialist og tok en bakterieprøve som viste at jeg har Gardnerella. Jeg hadde litt grønnaktig utflod en dag, men har ellers ikke merket noe til lukt eller utflod, kanskje du kjenner igjen noen av disse sympnomene jeg fant på Nettdoktoren? Nettdoktoren: Hva er symptomene på skjedebetennelse? Symptomene er først og fremst: Endret utflod, både i lukt og farge. Kløe, svie og smerter ved vannlating eller samleie. Blødningsforstyrrelser. Tyngdefornemmelse i underlivet. Hvilke former for skjedebetennelse finnes det? Ved skjedebetennelse er den normale bakteriefloraen i skjeden blitt erstattet med sykdomsfremkallende mikroorganismer som bakterier, sopp, virus eller parasitter. De mest kjente er: Gardnerella skyldes gardnerella- bakterien. Den vokser hvis pH i skjeden blir mer basisk. Man har oftest grålig, skummende utflod med en fiskeaktig lukt. Mobiluncus er en annen bakterie. Denne gir de samme symptomene som gardnerella. Hvordan behandles dette? Må man til legen for å få diagnose, eller finnes det produkter uten resept? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13254-kl%C3%B8e-og-svie-i-underlivet/#findComment-64654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. desember 2000 Del Skrevet 22. desember 2000 Hei! Jeg var oxo veldig tørr, og hadde svie, og kløe. Det var ikke sopp. Det svei særlig etter samleie og når jeg gikk på do etterpå. Var hos spesialist og tok en bakterieprøve som viste at jeg har Gardnerella. Jeg hadde litt grønnaktig utflod en dag, men har ellers ikke merket noe til lukt eller utflod, kanskje du kjenner igjen noen av disse sympnomene jeg fant på Nettdoktoren? Nettdoktoren: Hva er symptomene på skjedebetennelse? Symptomene er først og fremst: Endret utflod, både i lukt og farge. Kløe, svie og smerter ved vannlating eller samleie. Blødningsforstyrrelser. Tyngdefornemmelse i underlivet. Hvilke former for skjedebetennelse finnes det? Ved skjedebetennelse er den normale bakteriefloraen i skjeden blitt erstattet med sykdomsfremkallende mikroorganismer som bakterier, sopp, virus eller parasitter. De mest kjente er: Gardnerella skyldes gardnerella- bakterien. Den vokser hvis pH i skjeden blir mer basisk. Man har oftest grålig, skummende utflod med en fiskeaktig lukt. Mobiluncus er en annen bakterie. Denne gir de samme symptomene som gardnerella. Jeg synes du skal få en sjekk hos legen, det tyder ikke umiddelbart på infeksjon. Sopp kan selvsagt være en mulighet, men jeg synes du skal få en lege til å se på det. Ikke vask deg for meget, bruk bare vann. Barnelotion kan beskytte sår hud, evt Euraxkrem for kløe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13254-kl%C3%B8e-og-svie-i-underlivet/#findComment-64707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. desember 2000 Del Skrevet 22. desember 2000 Hei! Jeg var oxo veldig tørr, og hadde svie, og kløe. Det var ikke sopp. Det svei særlig etter samleie og når jeg gikk på do etterpå. Var hos spesialist og tok en bakterieprøve som viste at jeg har Gardnerella. Jeg hadde litt grønnaktig utflod en dag, men har ellers ikke merket noe til lukt eller utflod, kanskje du kjenner igjen noen av disse sympnomene jeg fant på Nettdoktoren? Nettdoktoren: Hva er symptomene på skjedebetennelse? Symptomene er først og fremst: Endret utflod, både i lukt og farge. Kløe, svie og smerter ved vannlating eller samleie. Blødningsforstyrrelser. Tyngdefornemmelse i underlivet. Hvilke former for skjedebetennelse finnes det? Ved skjedebetennelse er den normale bakteriefloraen i skjeden blitt erstattet med sykdomsfremkallende mikroorganismer som bakterier, sopp, virus eller parasitter. De mest kjente er: Gardnerella skyldes gardnerella- bakterien. Den vokser hvis pH i skjeden blir mer basisk. Man har oftest grålig, skummende utflod med en fiskeaktig lukt. Mobiluncus er en annen bakterie. Denne gir de samme symptomene som gardnerella. Kjære Pricilla Det er fint å se at du følger med i dette forum med interesse, men vær litt varsom med ikke å forvirre unødig. Opsa's symptomer er ikke tegn på BV (og dine symptomer heller ikke. Forekomst av Gardnerella betyr ikke automatisk at man har BV-bakteriell vaginose ! se tidligere svar til deg). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13254-kl%C3%B8e-og-svie-i-underlivet/#findComment-64708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
baggetten Skrevet 28. desember 2000 Del Skrevet 28. desember 2000 Jeg synes du skal få en sjekk hos legen, det tyder ikke umiddelbart på infeksjon. Sopp kan selvsagt være en mulighet, men jeg synes du skal få en lege til å se på det. Ikke vask deg for meget, bruk bare vann. Barnelotion kan beskytte sår hud, evt Euraxkrem for kløe. hva slags medikamenter kan man få for kløe i underlivet? Ikke Alcos-anal og sånn, men noe som ikke er for hermorider eller sopp? Jeg klør oppe mot venusberget,men jeg vet ikke hvorfor, har du noen ide? Takknemlig for svar fort. (P.S. har bare hatt en partner og vi var begge jomfruer) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13254-kl%C3%B8e-og-svie-i-underlivet/#findComment-66058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.