Gjest jogeir Skrevet 22. desember 2000 Skrevet 22. desember 2000 Har hatt bulimi i 10 år nå(er 24)Har aldri brukt noen form for prevensjon,og har heller ikke blitt gravid før for ca.ett år siden.Iløpet av dette siste året har jeg vært gravid 3 ganger,alle endte i spontanabort.Nå har jeg lest om bulimi på nettet,og der står det at en kvinne som har hatt sp.forstyrrelser lenge,kan ha for lite hormoner til å bli gravid,eller til å opprettholde ett sv.skap.Er dette riktig?Jeg ønsker meg så forferdelig en liten en,og lurer på om det er noe som kan hjelpe for å få balanse på hormonene igjen,etter så lang tid m.bulimi?Please svar meg,jeg VIL få det til,koste hva det må!! 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. desember 2000 Skrevet 23. desember 2000 Hvis du har normale menstruasjoner og kan bli gravid, har du nok ganske normale menstruasjoner. Etter 3 aborter, kan man starte utredning for å finne evt årsak, se vedlegg. Utredning ved gjentatte aborter (habituelle aborter) Har en kvinne hatt tre mislykte svangerskap på rekke uten fødsel i mellom, er det rimelig å starte utredning. (Det har liten hensikt å starte utredning allerede etter to aborter, for da er sjansen for å finne noe unormalt meget liten.) Ved undersøkelse av kvinnen undersøker man for infeksjon, hormon- eller stoffskifteforstyrrelser og for feil ved livmor. Hos mannen undersøker man sæden, og fra begge analyseres kromosomene (arveanlegget) ved en blodprøve. I noen tilfeller (under 50%) kan man finne forhold som forklarer abortene. I langt mindre grad finner man noe som man kan behandle før eller under et nytt svangerskap. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.