Gå til innhold

hormonforstyrrelser p.g.a.bulimi i 10 år?

Anbefalte innlegg

Har hatt bulimi i 10 år nå(er 24)Har aldri brukt noen form for prevensjon,og har heller ikke blitt gravid før for ca.ett år siden.Iløpet av dette siste året har jeg vært gravid 3 ganger,alle endte i spontanabort.Nå har jeg lest om bulimi på nettet,og der står det at en kvinne som har hatt sp.forstyrrelser lenge,kan ha for lite hormoner til å bli gravid,eller til å opprettholde ett sv.skap.Er dette riktig?Jeg ønsker meg så forferdelig en liten en,og lurer på om det er noe som kan hjelpe for å få balanse på hormonene igjen,etter så lang tid m.bulimi?Please svar meg,jeg VIL få det til,koste hva det må!!

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har normale menstruasjoner og kan bli gravid, har du nok ganske normale menstruasjoner. Etter 3 aborter, kan man starte utredning for å finne evt årsak, se vedlegg.

Utredning ved gjentatte aborter (habituelle aborter)

Har en kvinne hatt tre mislykte svangerskap på rekke uten fødsel i mellom, er det rimelig å starte utredning. (Det har liten hensikt å starte utredning allerede etter to aborter, for da er sjansen for å finne noe unormalt meget liten.)

Ved undersøkelse av kvinnen undersøker man for infeksjon, hormon- eller stoffskifteforstyrrelser og for feil ved livmor.

Hos mannen undersøker man sæden, og fra begge analyseres kromosomene (arveanlegget) ved en blodprøve.

I noen tilfeller (under 50%) kan man finne forhold som forklarer abortene. I langt mindre grad finner man noe som man kan behandle før eller under et nytt svangerskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...