Gå til innhold

kaliumtilskudd v.elektrolyttforstyrrelser

Anbefalte innlegg

Var hos legen i forrige uke,og fikk påvist elektrolyttforstyrrelser,forstyrr.i væske/base-balansen.Fikk beskjed om å kjøpe kalinorm på apoteket,men fikk ikke beskjed om hvor mye jeg skal ta pr.dag..I br.anvisn.står det at dosering skal tas i samråd m.lege.Men legen min har reist på juleferie...Disse kalinorm,inneholder 10mmol kalium.Tablettene er på 750mg.Hvor mange slike bør jeg ta om dagen for å opprettholde væske/base-balansen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13258-kaliumtilskudd-velektrolyttforstyrrelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Dessvärre vågar jag inte säga vilken dos som du skall ta, då det är din doktor som skall ordinera detta. Eftersom din doktor har rest på julferie, tycker jag att du skall ringa någon annan doktor imorgon och fråga till råds. Då får du säkert ett svar på din fråga. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...