Gå til innhold

mangler mens

Anbefalte innlegg

Gjest nnormalt??

hei.jeg har nå hatt menstrausjon i 2år. den har alltid vært uregelmessig, men de 3 siste gangene jeg hadde den gikk det 3 mnd,6 mnd og3 mnd i mellom hver gang. Nå har jeg ikke hatt den på over 6 mnd.

Er dette normalt?

har også kraftige smerter når den først kommer, men blør ikke spesielt mye. Kjenner også eggløsningen veldig godt, men innimellom mhar jeg eggløsningsmerter uten at jeg får mens.

Er det noe jeg kan gjøre for at den blir mer regelmessig? Er utrolig irriterende å ikke vite når den kommer, for da kommer den alltid ubeleilig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132582-mangler-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De 2-4 første årene er det vel ganske vanlig at mensen er uregelmessig som du beskriver. Synes ikke det er noen ide

med p-piller dersom du ikke har sex selv om det vil gi deg regelmessig mens - hormonene dine bør stabilisere seg først.

Dersom du er bekymret - oppsøk en lege for å sjekke ut hormonnivåene dine.

Når det gjelder å vite når mensen kommer så vil du normalt ha eggløsning ca 2 uker i forkant. Mange kan kjenne når de har eggløsning - de blir litt ekstra varme, litt ømme i mage, litt ekstra godtesjuke m.v . Følg med så kanskje du ikke blir så overrasket!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132582-mangler-mens/#findComment-816729
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...