Gå til innhold

Anbefalte innlegg

e d mæ, eller ikkje? tok 3 blodprøver alle var ok. hormoner og eggløsning. min samboer vil ikke ta sædprøve.står på stedet hvil.men hvis jeg blir gravid så er d helt ok for han. spiser vitaminer ekstra e vit, follat, lagt om kostholdet og trener.prøver men blir enormt skuffet hver gang mensen kommer. slik har jeg hatt d siden spotanabortenfor 2 år siden. noen gode råd ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132742-f%C3%B8rste-del-av-utredning-unnagjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nicknicky

Heisann.

Jeg hadde også fine blodprøver, eggløsning og alt. I tillegg hadde vi en sønn fra før så legene trodde jo ingenting var galt. Men etter en opperasjon (lapaskopi) fant de ut at jeg hadde masse med sammenvoksninger og derfor ikke kunne bli gravid. Dette er en enkel operasjon, de pleier å kalle det for kikkhull operasjon.

Men det er jo selfølgelig viktig at du klarer å overtale samboeren din til å ta en sædprøve. Tror det er litt vanskligere for gutta i begynnelsen til å innse at noe er galt. Min mann tok prøven, men jeg måtte ringe opp for å få resultatene, han var VELDIG nervøs. Det er bare slik menn er av og til. Håper du klarer å overtale han for jeg tror han er nødt til å ta en prøver før du eventuelt kan få ta en kikkhulloperasjon.

Lykke til videre.

Hvis du i tillegg har tatt innvendig UL og alt ser bra ut der inne, må nok mannen din til pers også. Du kan, som noen nevner, ta lapraskopi, men det blir litt ulogisk å sette i gang med en så omfattende undersøkelse hos deg før det er tatt sædprøve.

Det er ikke så enkelt å få disse mennene med bestandig, så man må ofte lirke litt før man kommer noen vei. Vet du hvorfor han ikke vil ta sædprøve ? Skaff ham informasjon om hvordan det foregår på deres sykehus, og finn gjerne noen andre som kan fortelle i detalj hva som skjer. Da blir det ofte litt tryggere. Hvis legen i tillegg sier at det ikke er noen vei utenom, burde han vel komme litt på glid i alle fall. Du kan også tilby deg å bli med hvis det gjør det lettere for ham. Du må nok presse ham litt forsiktig også - men uten å overdrive i første omgang.

Håper du når frem, og at dere snart finner ut av hvor problemet ligger.

Lykke til !

Hvorfor vil du ha barn med en mann som ikke engang gidder å engasjere seg så mye at han tar en sædprøve?

Huff, den va kvass.:) han e et fint menneske på alle måta, og æ kan forstå hannes usikkerhet i d hele. æ har ei datter på 16 år og d tok 3 år før ho bei t. æ har ei erfaring han ikkje har, men som æ ønske å dele med han. nåkka som kan berike våres forhold enda mer.

Huff, den va kvass.:) han e et fint menneske på alle måta, og æ kan forstå hannes usikkerhet i d hele. æ har ei datter på 16 år og d tok 3 år før ho bei t. æ har ei erfaring han ikkje har, men som æ ønske å dele med han. nåkka som kan berike våres forhold enda mer.

Ikke bry deg om Hvorfor det, h*n synes nok det er morro å kverulere for å se reaksjonene her inne.

Annonse

Hvis du i tillegg har tatt innvendig UL og alt ser bra ut der inne, må nok mannen din til pers også. Du kan, som noen nevner, ta lapraskopi, men det blir litt ulogisk å sette i gang med en så omfattende undersøkelse hos deg før det er tatt sædprøve.

Det er ikke så enkelt å få disse mennene med bestandig, så man må ofte lirke litt før man kommer noen vei. Vet du hvorfor han ikke vil ta sædprøve ? Skaff ham informasjon om hvordan det foregår på deres sykehus, og finn gjerne noen andre som kan fortelle i detalj hva som skjer. Da blir det ofte litt tryggere. Hvis legen i tillegg sier at det ikke er noen vei utenom, burde han vel komme litt på glid i alle fall. Du kan også tilby deg å bli med hvis det gjør det lettere for ham. Du må nok presse ham litt forsiktig også - men uten å overdrive i første omgang.

Håper du når frem, og at dere snart finner ut av hvor problemet ligger.

Lykke til !

takk "tillajo" har lest mang innlegg og svar, hjelp som du har gitt. du må være et menneske med mye erfaring., og et fint menneske som dele din erfaring med alle oss andre,:)

Jeg synes helt klart at mannen din burde ta en sædkvalitetstest. Vi har strevd i mange år med å få barn og jeg har vært gjennom utallige sjekker, men legene fant ingenting galt med meg. Tenkte at det kunne jo ikke være mannen min det var noe galt med siden han fikk barn med sin forrige kjæreste. Men til slutt fant vi ut at han bare måtte ta en test - og der var svaret... Han hadde kjempedårlig sædkvalitet - ikke rart jeg ikke ble gravid.

Vi har gått til homeopat siden i høst, og det har garantert hjulpet på sædkvaliteten til mannen min, for jeg ble faktisk spontant gravid midt i forrige forsøk. Men lykken varte ikke lenge da det viste seg å være svangerskap utenfor livmor. Men nå vet vi ihvertfall at det er mulig. Homeopati, øreakupunktur og fotsoneterapi er absolutt å anbefale!!

Nå er vi i gang med vårt 2. forsøk, så dette skal bli utrolig spennende!

Lykke til :)

takk "tillajo" har lest mang innlegg og svar, hjelp som du har gitt. du må være et menneske med mye erfaring., og et fint menneske som dele din erfaring med alle oss andre,:)

Takk skal du ha. Det varmer med slike svar :o)

Joda, jeg har vært igjennom det meste av denne prosessen, og husker godt hvor usikker jeg var i starten og hvor vanskelig alt var. Jeg husker hvor nifst det var, bare å poste det første innlegget her på forum, og hvor overrasket og glad jeg ble da andre gadd å svare på spørsmål som jeg aldri fikk svar på av noen lege.

Så vi får holde sammen så godt vi kan. Anbefaler også å bruke forum hos FUB - der er det enda flere som kan bidra med erfaringer og svar på spørsmål som dukker opp. Du finner det på www.fub.no

I informasjonsskrivet vi fikk før vi skulle levere sædprøven stod det at det var mulig å "ta" prøven hjemme, og bringe den til sykehuset i løpet av to timer (tror det var det i alle fall), og at den måtte holdes nære kroppen for å ikke miste temperaturen. Hvis dere bor i nærheten av et sykehus kan jo dette være et alternativ, eventuelt å ta en langweekend på hotell i byen dere skal levere sædprøven, for å gjøre det på hotellet og levere den på morgenen.

Tror ikke det er mange som liker å levere fra seg noe som kommer ut av kroppen i det hele tatt, jeg synes til og med at det er flaut å levere urinprøve... tilfelle den ikke er normal.... Hvis du er med han når han skal levere, at du kan ringe til sykehuset å undersøke om hvordan det kan gjøres, avtale time og ordne alt slik at det blir minst mulig "jobb" for han, så kanskje han går med på det etter at dere har snakket/planlagt det hele nøye.

Vet endel får prestasjonsangst når de skal/må levere også, og jeg tror nok ikke det er noe uvanlig at folk ringer å sier ifra at de ikke fikk det til allikevel. Da er det bare å prøve igjen en annen gang.

Lykke til!

Kjenner til det ja. Alt i orden med meg. Min mann ville ikke teste seg, men etter mye om og men så gjorde han det og der var grunnen til at vi ikke fikk det til.

Har hørt flere som "sliter" med det samme (at mannen ikke vil teste)

Stå på :o) det ordner seg nok!

reese

Hi, hi! Kom akkurat på en historie jeg fikk høre av et prøverør-par i jula.(i USA) Det var mannen selv som fortalte (god alko-stim den kvelden):

Det finnes jo dette Rommet, der mannen skal levere sakene. På klinikken deres stod det "det ovale rom" på døra. Vi fikk en nøyaktig beskrivelse av Rommet. Det var blader og filmer i overflod, og han begynte å bla i den ene enden... Og det tok ikke ett minutt engang før det hele var over. Så han syntest det var litt flaut, og bestemte seg for å vente ihvertfall 10 minutter. Imellomtiden fortsatte han å kikke på blader bortover rekka, og vips ! så satt han der med dobbel dose! Da var det bare å komme seg fort som f... ut derifra.!

Veit ikke om dette kan nevnes for mannen din, men du kan jo fortelle ham at han for et eget rom med div. p-prodkter og det finnes toalett der. (har lest en plass at nesten alle menn har "tømt seg" på jobb, så jeg antar at do er plassen?)

Ellers er det nok en vesentlig æresak for mannen å være fruktbar, det kan nok være grunnen til at han er skeptisk. Generelt tror jeg denne prøvingen er en sak vi kvinnfolka må ordne opp i, ihvertfall praktisk. Du ser jo bare hvor stor del av brukerne her som er damer. Min mann har sagt han skal ofre 10 min.- den tiden det tar å hente ut noen celler fra ham. MEN han var nok litt mer engasjert enn som så...

Hos oss er saken grei, mannen min har frivillig gått avsted og sterilisert seg i et tidligere forhold, så han går rundt med "æren i behold". Dermed er vår barnløshet fullt forklarlig, og faktisk var en innvendig UL på 5 min alt jeg har gått gjennom. Sa ellers at jeg er regelmessig i syklus.

Vi begynner på forsøk nr. 2 i mars/april, og gleder oss.

Lykke til videre du også, og sorry at dette ble så langt.

Gjest hvorfor det?

Ikke bry deg om Hvorfor det, h*n synes nok det er morro å kverulere for å se reaksjonene her inne.

Jeg kverulerer overhodet ikke! Jeg mener det jeg spurte om. Jeg er selv UFB og en ting har jeg merket meg i prosessen; kvinnene styrer rundt verre og går igjennom herren fløtte meg ild og vann. Mens gubben ofte knapt nok henger på slep!

Nå gjelder IKKE dette alle, overhodet ikke. Men jeg synes den holdninga til enkelte menn er så forbanna barnslig at har man en sånn gubbe, så trenger man gud hjælpes ikke "flere unger"!

Å lage barn og å være foreldre er en prosess for TO. Det er fysisk umulig ellers, og når han ter seg som om bjellene er laget av gull og hele livet avhenger av at ingen tror de ikke virker...

Herregud GROW UP!

Uhhhh...jeg MÅ bli ferdig med de medisinene snart før jeg går og slår noen...*dunke panne*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...