Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann. Jente på 23 som har ett lite spørsmål. Jeg har en merkelig lukt av min utflod..og jeg har hørt folk sier det lukter fisk osv sov...Men utfloden har begynt å lukte løk faktisk.Det er veldig merkelig,men synes det blir for dumt å ta turen innom gynekologen for dette. Har i utgangpunktet alltid hadd rikelig med utflod,jeg bruker p-piller og har hadd noen perioder med uteblitt menstrasjon det siste halve året.Noen ganger føler jeg faktisk en smak av løk i munnen også..kan det være en sammenheng mellom slimhinner?? Eller har du hørt om noen form for underlivsplager som har hadd denne lukten?? Jeg trodde først det var fordi jeg hadde spist løk men nå er lukten der nesten bestanding.Det lukter veldig sterkt men ikke vondt...men rett og slett som rå løk! Noen råd eller erfaring med dette?? På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132779-l%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Som du åpenbart er klar over, er fiskelukt tegn på bakteriell vaginose med unormal bakterieflora i skjeden. Lukt av løk er ikke assosiert med noen unormal tilstand.

Jeg kan ikke gi deg noe konkret råd, men nedbrytningsprodukter av det man spiser kan utskilles i kroppens ’væsker’ som urin, svette, spytt og altså også utflod. Du har sluttet med løk (også hvitløk ?) Kan det være andre ting du spiser mye av som kål eller andre grønsaker?

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132779-l%C3%B8k/#findComment-817644
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...