hfha Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg er ei jente på 23 år, som sliter med mye utflod. Den er mørk gul og lukter ikke godt (kan ikke avgjøre om det lukter fisk eller ikke, det er ei litt sur lukt.) Jeg går ikke på p-piller og jeg har regelmessig mensen, men både i begynnelsen og slutten av perioden er blødningen helt brun, i en litt smussaktig tørr konsistens. Jeg har vært til allmenlegen min med dette problemet to ganger i løpet av dette året. Han har tatt clamydiatest, og bakterietest, aerob prøve som han kalte det. Begge gangene var alle prøvene negative. Første gangen fikk jeg utskrevet en sopp- kur på resept mot problemene, den hjalp ikke. Jeg har forrestn også ganske ofte sopp etter mensen, har hatt det etter jeg tok denne behandlingen også. Og et siste spørsmål: jeg ble ikke anbefalt å bruke truseinnlegg mot den evt soppen som han trodde jeg hadde. Vil heller ikke du anbefale dette? Så hva kan jeg gjøre? Jeg føler det er noe galt, selv om alle prøver sier det motsatte.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132823-underlivsproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 I mange tilfeller et utflod ikke betinget av infeksjon, men en normal variasjon med rikelig sekresjon (på samme måte som arm- eller fotsvette er mer uttalt hos noen enn hos andre), og det har vi ikke mulighet for å redusere. Du sier at det er en sur lukt, og det er helt normalt. I skjeden er den normale bakterieforekomst melkesyrebakterier som gir et lavt pH og det holder unormale mikrober borte. Du beskriver brunlig utflod i start og ved avslutning av menstruasjonen. Det er også helt normalt. Når blod påvirkes av luftens surstoff blir det brunt.. Truseinnlegg med plast kan gi fuktighet som øker risiko for sopp hos noen kvinner. Det er bare å prøve seg frem. Sopp gir en hvit klumpet utflod med kløe. Hvis du vet det kommer etter menstruasjon, kan du evt forebygge med en stikkpille med Canesten. Utfra din beskrivelse er jeg altså enig med din lege, at det ikke er noe galt. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132823-underlivsproblemer/#findComment-821184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.