goblin Skrevet 22. desember 2000 Del Skrevet 22. desember 2000 Hei! Jeg har gått på P-pillen Marvelon i 2 år. Mot slutten begynte jeg å få uregelmessige blødninger, og gikk til lege. Jeg byttet da til Trinordiol, men det ble ikke bedre. Fikk så en annen Tri-type, men det ble bare verre og verre. Etter 2 mnd på dette hadde jeg stort sett "blødninger" hele tiden. Jeg hadde også voldsomt kløe og vondt ved samleie. Fikk urinvegsinfeksjon også. Jeg trodde jeg kunne ha fått Clamydia, men jeg har testet negativt på dette. Da jeg sluttet med P-pillen totalt, forsvant alle symptomer. Jeg har nå vært uten i 2 mnd, men har ikke fått menstruasjonen tilbake. Har kun hatt 1 dag med blødning. Hva kan dette være? Er jeg allergisk mot P-piller, eller kan jeg en sykdom av noe slag? Det var utrolig ubehagelig mot slutten, og jeg orker ikke å gå igjennom det en gang til, selv om jeg ønsker å gå tilbake på P-piller. Meget takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13284-p-piller-og-uregelmessige-bl%C3%B8dninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. desember 2000 Del Skrevet 23. desember 2000 Hvis du har hatt så svak en blødning, bør du sjekke for evt graviditet. Kløe kan bety sopp, men det er tilsynelatende gått over av seg selv. Allergi på p-pille er meget uvanlig, men kanskje du har hatt en blødning fra livmorhalsen, det er ikke uvanlig på p-pille. Årsak til blødning ved samleie eller mellomblødninger kan være det man betegner som en "ektopi". Det betyr at den slimhinne som finnes på innsiden av livmorhalsen (i kanalen) har vokst ut på overflaten, utsiden av livmorhalsen. Det skyldes østrogenhormonets påvirkning og ses derfor både ved bruk av p-pille og hos gravide (og også hos andre kvinner!). Denne slimhinne er blodrik og tynn og blør lett ved berøring (som gynekologisk undersøkelse, samleie, hard avføring). Det er helt ufarlig. Få legen til å undersøke om du har en slik forandring. I noen tilfeller kan man med laser få den bort, men ofte vokser slimhinnen ut igjen etter noen tid. Pensling har ingen effekt. I sjeldne tilfeller kan det være andre unormale forhold på livmorhalsen, både godartede og ondartede, derfor er det viktig med en undersøkelse før man slår seg til ro. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13284-p-piller-og-uregelmessige-bl%C3%B8dninger/#findComment-64870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.