Gjest Leya Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Hei vi er et par i slutten av tyveårene som venter på forsøk i Haugesund. Det som jeg lurer på i den forbindelse, er hvordan vi skal forholde oss til fest og alkohol i denne perioden før forsøket?? Vi har et normalt forhold til dette til vanlig, men tar gjerne en fest en gang i blant. Det er ikke funnet "feil" ved noen av oss, så vi er vel under kategorien uforklarlig barnløse. Håper på synspunkter! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132848-alkohol-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fors%C3%B8k/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tavira Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Under vårt 1. forsøk sist sommer tok vi oss et par fester med alkohol, og da gikk ikke forsøket i boks. Under 2. forsøk i høst var vi helt avholdne fra alkohol, og da ble vi faktisk spontant gravide da jeg gikk på sprayen! Så ikke vet jeg om det var avholdenhetens skyld eller om det bare var tilfeldig?! Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132848-alkohol-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fors%C3%B8k/#findComment-818071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Under vårt 1. forsøk sist sommer tok vi oss et par fester med alkohol, og da gikk ikke forsøket i boks. Under 2. forsøk i høst var vi helt avholdne fra alkohol, og da ble vi faktisk spontant gravide da jeg gikk på sprayen! Så ikke vet jeg om det var avholdenhetens skyld eller om det bare var tilfeldig?! Lykke til :-) Hei Tavira! Takk for svar! Gratulerer med graviditeten! Hvor lenge før forsøket var dere avhold?? Vi skal inn i slutte av april og vet ikke når forsøket skal tas, men lurer på hvor lenge i forveien vi bør være avhold?? Vi skal på tur i mars og lurer på hvordan vi eksempelvis skal forholde oss? Mannen har ikke dårlig sædkvalitet, men jeg lurer på om alkohol kan påvirke negativt tre måneder i forkant? ( har hørt sæden "lages" da? Fikk dere noe info. om dette når dere tok forsøket?? Hvor tok dere forsøket ivf el Icsi?? Håper det er ok at jeg spørr?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132848-alkohol-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fors%C3%B8k/#findComment-818086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tavira Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hei Tavira! Takk for svar! Gratulerer med graviditeten! Hvor lenge før forsøket var dere avhold?? Vi skal inn i slutte av april og vet ikke når forsøket skal tas, men lurer på hvor lenge i forveien vi bør være avhold?? Vi skal på tur i mars og lurer på hvordan vi eksempelvis skal forholde oss? Mannen har ikke dårlig sædkvalitet, men jeg lurer på om alkohol kan påvirke negativt tre måneder i forkant? ( har hørt sæden "lages" da? Fikk dere noe info. om dette når dere tok forsøket?? Hvor tok dere forsøket ivf el Icsi?? Håper det er ok at jeg spørr?? Lykken varte ikke så lenge hos oss - graviditeten var dessverre utenfor livmor. Så derfor er vi i gang med nytt forsøk nå (ICSI). Men nå vet vi ihvertfall at vi kan bli gravide uten hjelp hvis dette forsøket ikke skulle gå bra - men det SKAL gå bra denne gangen!! Etter anbefaling fra homeopaten vår var vi avholdne fra både alkohol og sigaretter fra ca. 2 uker før jeg begynte på sprayen på 2. forsøk. Det samme har vi gjort nå i håp om at det kan hjelpe denne gangen også. Så det er nok en kombinasjon av hennes behandling og avholdenheten. Det stemmer at sæden og kroppen generelt bruker ca. 3 mnd. på å fornye seg. Hvor skal dere ta forsøk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132848-alkohol-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fors%C3%B8k/#findComment-818566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Demeter1 Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hei! Jeg har tatt et glass vin og tre (men ikke flatfyll :-)) i sprayperioden på beggen forsøkene, men jeg har vært avholdende når jeg har gått på sprøyter. Mannen min har ikke avholdt seg fra noe som helst. Det andre forsøket ble til baby, og han ble også laget i Haugesund. Lykke til! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132848-alkohol-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fors%C3%B8k/#findComment-818624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Lykken varte ikke så lenge hos oss - graviditeten var dessverre utenfor livmor. Så derfor er vi i gang med nytt forsøk nå (ICSI). Men nå vet vi ihvertfall at vi kan bli gravide uten hjelp hvis dette forsøket ikke skulle gå bra - men det SKAL gå bra denne gangen!! Etter anbefaling fra homeopaten vår var vi avholdne fra både alkohol og sigaretter fra ca. 2 uker før jeg begynte på sprayen på 2. forsøk. Det samme har vi gjort nå i håp om at det kan hjelpe denne gangen også. Så det er nok en kombinasjon av hennes behandling og avholdenheten. Det stemmer at sæden og kroppen generelt bruker ca. 3 mnd. på å fornye seg. Hvor skal dere ta forsøk? Hei:-) Tusen takk for gode svar begge to!! kanskje er det et dumt spørsmål, men har alkohol noe å si for sædkvaliteten, når kvaliteten i utgangspunktet er normal?? Dvs bør mannen da holde seg helt avhold tre måneder før forsøket ( i det sæden produseres??) Uff Tavira, så synd at du mistet! Ikke mist håpet, som du selv sier, vet du at dere kan klare dette, så jeg er sikker på at det ordner seg! Vi skal ta IVF forsøket vårt i Hagesund. Demeter kan du fortelle litt om hvordan det var i Huagesund? Ventetid etter forsamtale og eventuelle tips og råd?? Hadde vært kjempe flott om du gadd.. Gratulerer med babyen foresten!!! Kjekt å se at det fungerer for mange!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132848-alkohol-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fors%C3%B8k/#findComment-818819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
j-vesla Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hei:-) Tusen takk for gode svar begge to!! kanskje er det et dumt spørsmål, men har alkohol noe å si for sædkvaliteten, når kvaliteten i utgangspunktet er normal?? Dvs bør mannen da holde seg helt avhold tre måneder før forsøket ( i det sæden produseres??) Uff Tavira, så synd at du mistet! Ikke mist håpet, som du selv sier, vet du at dere kan klare dette, så jeg er sikker på at det ordner seg! Vi skal ta IVF forsøket vårt i Hagesund. Demeter kan du fortelle litt om hvordan det var i Huagesund? Ventetid etter forsamtale og eventuelle tips og råd?? Hadde vært kjempe flott om du gadd.. Gratulerer med babyen foresten!!! Kjekt å se at det fungerer for mange!!!! hei jeg også skal inn på sykehus i april så eg lurerr på om det var vondt å hente ut egg eller?? tror d ha lite å si med alkohol...??? klemmer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132848-alkohol-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fors%C3%B8k/#findComment-819053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tavira Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hei:-) Tusen takk for gode svar begge to!! kanskje er det et dumt spørsmål, men har alkohol noe å si for sædkvaliteten, når kvaliteten i utgangspunktet er normal?? Dvs bør mannen da holde seg helt avhold tre måneder før forsøket ( i det sæden produseres??) Uff Tavira, så synd at du mistet! Ikke mist håpet, som du selv sier, vet du at dere kan klare dette, så jeg er sikker på at det ordner seg! Vi skal ta IVF forsøket vårt i Hagesund. Demeter kan du fortelle litt om hvordan det var i Huagesund? Ventetid etter forsamtale og eventuelle tips og råd?? Hadde vært kjempe flott om du gadd.. Gratulerer med babyen foresten!!! Kjekt å se at det fungerer for mange!!!! Tror ikke alkohol har noe å si hvis mannen har bra sædkvalitet... Bare tenk på alle barna som blir unnfanget etter en real fest :-) Vi ble anbefalt å være uten alkohol pga. at mannen min har/hadde veldig dårlig sædkvalitet! Meg var det visstnok ikke så farlig med... *Klems* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132848-alkohol-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-fors%C3%B8k/#findComment-819084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.