snute Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hei! Jeg fikk konstantert en MA i uke 10 på mandag. Fosteret hadde slutte utviklingen ca i uke 5-6. Det hele begynte med ørlite rosa slim og ingen smerter. Var til utskrapning onsdag og dette gikk veldig greit. Gruet meg veldig på forhånd. I et par timer etter utskrapningen blødde jeg friskt blod. Etter det gikk det over til å bare være litt rosa utflod på papiret ved dobesøk. Er dette normalt? Ble jo forestillt at jeg kom til å blø i 14 dager etterpå. Før jeg visste om MA'en hadde jeg også litt smerter som minnet veldig om EL-smerter. Er det mulig å få eggløsning når fosteret har vært dødt så lenge som hos meg, men ikke er støtet ut av kroppen. Synes selv det virker litt rart, men man vet jo aldri. Nå har jeg også veldig ømme pupper som jeg bruker å ha en uke før mens. Dette er bare tilfeldig kanskje? Håper forøvrig at mensen kommer fort, for vi er veldig klare for å prøve igjen. Er det greit å prøve etter første ordentlige mens? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132945-etter-en-ma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Noen blør ikke mye etter utskraping, og det synes å være tilfelle hos deg. Hormonene som dannes i eggstokken og morkaken under graviditet hindrer et nytt egg i å utvikle seg til eggløsning. Hvis din graviditet har vært avdød i mange uker og graviditetshormonene er borte, vil et nytt egg kunne utvikle seg. Så det er ikke umulig at du snart får din første menstruasjon. Vi sier at man da kan starte et nytt forsøk, lykke til. Du husker å spise folat? Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132945-etter-en-ma/#findComment-821190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snute Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Noen blør ikke mye etter utskraping, og det synes å være tilfelle hos deg. Hormonene som dannes i eggstokken og morkaken under graviditet hindrer et nytt egg i å utvikle seg til eggløsning. Hvis din graviditet har vært avdød i mange uker og graviditetshormonene er borte, vil et nytt egg kunne utvikle seg. Så det er ikke umulig at du snart får din første menstruasjon. Vi sier at man da kan starte et nytt forsøk, lykke til. Du husker å spise folat? Vennlig hilsen Mette H Moen Tusen takk for svar =o) Kjekt å få bekreftet fra flere hold at det er ok å prøve igjen etter første mens. Jeg tror derimot ikke at det kunne vært el-smerter jeg hadde for på lørdag var CB-testen positiv, men ikke med like sterk strek som da jeg testet 5 dager før utskrapningen. Regner med at det kan ta tid før hcg-hormonet er ute av kroppen igjen?. Nå blør jeg faktisk litt mer, nesten som en liten mens. Ingen klumper bare lyst friskt blod. Og duh... tar folsyre og tran og har tatt dette hver dag siden vi startet prøvinga i august =o) Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132945-etter-en-ma/#findComment-821797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.