Gå til innhold

Utro med en annen av samme kjønn?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk med tidenes største sjokk i går da plutselig besteveninna til dama som jeg har vert sammen med i to uker begynte å kline++ på vorspiel. Synes det er spennende med to jenter som gjør det, men IKKE når det er kjæresten min (som jeg er VELDIG glad i). Vi diskuterte det utover kvelden og det var faktisk like før vi slo opp (skylder litt på alkoholen). Vi har "skværet opp" i dag, og hun sa at hun ikke trodde jeg ville ta det så ille opp. Hun har visstnok holdt på å "vorspiel-rotet" med denne jenta i to år. Sier også at hun ikke er bifil eller lesbisk. Det er bare for morro. Hun sa at det ikke var noe problem å kutte det ut så lenge jeg ville være sammen med henne. Hun har sagt at hun er veldig glad i meg og har fortalt at jeg kan stole 100% på henne. Kan noen gi meg noen råd? Vil ikke gå å tenke på at hun kanskje roter med noen andre når snur ryggen til. Liker henne veldig godt... men slår heller opp med henne enn å se henne rote med noen andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13312-utro-med-en-annen-av-samme-kj%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lille kattepus

Jeg synes ikke at å kline med en annen jente på fest er utroskap. Jeg tror neppe hun kommer til å gjøre noe mer enn det. Men hvis du syntes det er ubehagelig og ikke liker det, synes jeg at hun skal kutte ut. Tror nok ikke at hun ventet at du skulle ta det slik... de fleste jeg kjenner er ok med det, så lenge det ikke blir for intimt. Men det blir det som regel ikke når det bare er en venninnegreie på viorspiel

Har selv vært i samme situasjon, og det er utroskap. En trenger da ikke ha samleie for å være utro. Jeg aksepterte det rett og slett ikke og ga klar beskjed om at det var på hodet ut om det skjedde igjen. Noe det deretter ikke har gjort.

Du gjorde helt rett i å reagere på det hun gjorde.

Personlig så synes jeg det ikke er noen forskjell om det er en gutt eller jente. Tross alt har hun klinet med en annen person. Tror ikke hun hadde syntes det var kjekt om du klinte vilt med en annen jente om dere var på byen (selv om du sa at det bare var en god venninne).

Anngående å dumpe henne så tar du litt sterkt i da. Sett klare grenser, forklar henne at du nå er utrygg (om du er det), og at du ikke kommer til å akseptere det om hun gjør det igjen.

God jul.

Det første som slår meg når jeg leser innlegget er :

Hun er på fest med deg tilstede.... Vet veldig godt at du er der .... Kliner med en annen jente.....

Er det egentlig et lite ønske fra henne om at du skal se det , og uttale deg om hva du syns om det ? Jeg ser på alderen din og tenker: Det er jo nesten blitt en "mote" i dag og prøve trekant eller sex med samme kjønn. Kan det være at hun prøver på en "dum" måte å få igang en diskusjon om hva du syns om sex eller nærhet ved samme kjønn eller trekant ??

Jeg skjønner at ut fra det du skriver er du mere sjokka enn du er imponert, og at du mest sannsynlig syns både sex med samme kjønn (fordi det er din kjærste) og trekant er forkastelig.

Hadde jeg vært i dine sko ville jeg også avklart disse spørsmålene og "retningslinjene" med henne.

Forøvrig syns jeg din måte å reagere på er helt på sin plass !

Annonse

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Jeg er veldig striks når det gjelder utroskap,men av en eller annen grunn,så gjør det ingen ting om at jenta mi er utro med en annen jente.Synes det er svært opphissende.

Det er vel fordi du er sikker på at hun ikke er lesbisk. Men hva hvis hun er det, og en dag kommer hjem og forteller deg det? Samt at hun sier at hun ønsker at ekteskapet med deg skal fortsette, men at hun vil ha sin seksuelle frihet til å dyrke sin lesbiskhet, som hun egentlig syns er like spennende som du er?

Har selv vært i samme situasjon, og det er utroskap. En trenger da ikke ha samleie for å være utro. Jeg aksepterte det rett og slett ikke og ga klar beskjed om at det var på hodet ut om det skjedde igjen. Noe det deretter ikke har gjort.

Du gjorde helt rett i å reagere på det hun gjorde.

Personlig så synes jeg det ikke er noen forskjell om det er en gutt eller jente. Tross alt har hun klinet med en annen person. Tror ikke hun hadde syntes det var kjekt om du klinte vilt med en annen jente om dere var på byen (selv om du sa at det bare var en god venninne).

Anngående å dumpe henne så tar du litt sterkt i da. Sett klare grenser, forklar henne at du nå er utrygg (om du er det), og at du ikke kommer til å akseptere det om hun gjør det igjen.

God jul.

Mannsjåvenistisk som det enn høres ut, så hadde jeg nok sikkert vert med på leken dersom det hadde vert noen andre enn dama mi (ikke nå når jeg er sammen med noen selvsagt), men jeg er for glad i henne til å "dele" henne med noen. Er vel egentlig ganske sjalu av meg også... har dumpet ei dame tidligere ved at hun presterte å rote med en god kompis av meg. Er ikke interessert i å oppleve noe slik igjen... har sagt til henne at hun før gjøre det hun vil, så lenge jeg kan stole på at det ikke er noe mer. Lurer på om jeg kanskje bør vere litt mer kritisk å si at jeg ikke kommer til å akseptere at hun gjør det igjen. Eller tror du/dere at det kanskje kunne ødelegge mer enn det gjør godt for forholdet? Hun sier at hun er "ubeskrivelig" glad i meg og jeg er vel kanskje dumsnill, men jeg er veldig glad i henne fortsatt og kommer nok ikke til å dumpe henne fordi hun prøver å følge med på jente-klining bølga. Takk for responsen! Greit å høre litt synspunkter fra andre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...