Gå til innhold

Ville du innledet et forhold til en gift mann/kvinne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Scholar

21

• Kizza1365380506

16

• Sør

14

• Mistera

12

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Jeg har gjort det. Var ulykkelig i mitt eget ekteskap, han også. Vi snakket sammen hver dag over lang tid og ble mer og mer forelsket. Til slutt var vi utro, og det endte med at vi begge brøt ut av ekteskapene våre.

I ettertid ville jeg valgt å ikke være utro. Det hadde vært mye bedre å komme seg ut av hvert vårt ekteskap først, slik at våre respektive ex'er ikke trodde det var på grunn av hverandre at vi brøt ut. Dette har selvsagt vært brukt mot oss til de grader til DE grader i ettertid.

Det er stygt gjort å være utro mot noen, og du føler deg elendig i ettertid selv.

Vi er forøvrig veldig lykkelige sammen i dag, dette er over to år siden. Så det var ikke bare for å ha litt spenning og sex at vi gjorde det, vi følte begge at vi var ment til å være sammen, og at vi kunne ha det mye bedre enn vi hadde det!

Så HVORFOR ønsker du å inngå et forhold til han? Vil du at han skal gå ut av ekteskapet sitt? Vil han det? Eller er det bare for spenningens skyld? I så tilfelle - vil det virkelig være verd det?

Nei, det ville jeg aldri gjort. Kunne aldri tenke meg å spille annenfiolin i et forhold.

Jeg vil ikke sitte alene i jula, ferier og helger fordi han skulle tilbringe tida sammen med familien sin. Så vondt vil jeg ikke meg selv.

Og en annen ting, en mann som har vært utro med meg, ville høyst sannsynlig vært utro når han var gått lei av meg også.

Min moral er lav; så JA det ville jeg. Man er seg selv nærmest og det er ikke hverdagslig å finne en å bli forelsket i, så hvis han viste meg interesse så hadde jeg nok gjort noe med følelsene mine ja,... Jeg fortjener da såpass.

Annonse

Kizza1365380506

Er en du innleder et forhold til gift er jeg stygt redd for at vedkommende egentlig bare bruker deg som en "unnskylding" for å komme seg ut av sitt ekteskap.

Er det ikke snarere slik at menn som er utro ikke har i tankene å forlate konen. De vil bare ha litt spenning i tilværelsen. Mens kvinner som er utro som regel har tenkt nøye gjennom det og at det ender i skilsmisse her. Men det finnes jo unntak for regelen. Mener å ha sett undersøkelser på dette.

Er det ikke snarere slik at menn som er utro ikke har i tankene å forlate konen. De vil bare ha litt spenning i tilværelsen. Mens kvinner som er utro som regel har tenkt nøye gjennom det og at det ender i skilsmisse her. Men det finnes jo unntak for regelen. Mener å ha sett undersøkelser på dette.

Du tenker kanskje på useriøse undersøkelser referert på en tabloid måte i f.eks. Dagbladet?

Det er utrolig vanskelig å avdekke årsak, f.eks. motivasjon, til utroskap.

Hva får deg til å tro at en kvinne skulle ha andre motiver enn en mann?

Kizza1365380506

Du tenker kanskje på useriøse undersøkelser referert på en tabloid måte i f.eks. Dagbladet?

Det er utrolig vanskelig å avdekke årsak, f.eks. motivasjon, til utroskap.

Hva får deg til å tro at en kvinne skulle ha andre motiver enn en mann?

Det var en seriøs undersøkelse jeg leste. Kvinner skal ifølge denne undersøkelsen ha tenkt igjennom konsekvensene av det de gjør før de tar spranget. Da tenker jeg ikke på ons men på forhold som utvikler seg fra forelskelse og hvor kvinnen kommer fra ett ekteskap som skranter.

Menn er, ifølge denne undersøkelsen, mer ute etter spenningen.

Jeg må nok si at personlige erfaringer tilsier at det ligger noe i det.

Det var en seriøs undersøkelse jeg leste. Kvinner skal ifølge denne undersøkelsen ha tenkt igjennom konsekvensene av det de gjør før de tar spranget. Da tenker jeg ikke på ons men på forhold som utvikler seg fra forelskelse og hvor kvinnen kommer fra ett ekteskap som skranter.

Menn er, ifølge denne undersøkelsen, mer ute etter spenningen.

Jeg må nok si at personlige erfaringer tilsier at det ligger noe i det.

Du skriver:

"Jeg må nok si at personlige erfaringer tilsier at det ligger noe i det."

...men personlige erfaringer egner seg, for å si det veldig forsiktig, svært dårlig for generalisering.

Det er så mange metodiske problemer forbundet med slike undersøkelser at det overrasker meg at noen kan ta dem seriøst...

Jeg kan ikke si at det fins holdepunkter for at en mann skulle være mer impulsiv eller mer ubetenksom mht. utroskap.

...nå kan det hende at HUN som regel gjør det med overlegg, men hvorfor skulle det være slik? Hva er det men en kvinne som skulle gjøre henne mer bevisst utro enn en mann?

Kizza1365380506

Du skriver:

"Jeg må nok si at personlige erfaringer tilsier at det ligger noe i det."

...men personlige erfaringer egner seg, for å si det veldig forsiktig, svært dårlig for generalisering.

Det er så mange metodiske problemer forbundet med slike undersøkelser at det overrasker meg at noen kan ta dem seriøst...

Jeg kan ikke si at det fins holdepunkter for at en mann skulle være mer impulsiv eller mer ubetenksom mht. utroskap.

...nå kan det hende at HUN som regel gjør det med overlegg, men hvorfor skulle det være slik? Hva er det men en kvinne som skulle gjøre henne mer bevisst utro enn en mann?

Jeg er enig at man ikke skal legge til grunn bare personlige erfaringer. Men nå snakker jeg ikke om hva jeg har erfart personlig, men det jeg opplever rundt meg. På arbeid og andre steder. Man ser til stadighet at hun har trodd han skal gå fra konen men han har aldri hatt noen intensjoner med det.

Hva som gjør at kvinner tenker mer igjennom konsekvensene ved det de gjør vet jeg ikke. Men det sees i mange situasjoner, ikke bare i utroskap. Det er vitenskapelig bevist at menn har en høyere terskel for spenning enn kvinner. Når det gjelder fare f.eks. Det er grunnen til at man ser flest menn som kjører billøp, er fjellklatrere og oppdagelsesreisende. Menn oppsøker fare og spenning.

Men for all del, jeg kan jo ta feil.

Mvh

Jeg er enig at man ikke skal legge til grunn bare personlige erfaringer. Men nå snakker jeg ikke om hva jeg har erfart personlig, men det jeg opplever rundt meg. På arbeid og andre steder. Man ser til stadighet at hun har trodd han skal gå fra konen men han har aldri hatt noen intensjoner med det.

Hva som gjør at kvinner tenker mer igjennom konsekvensene ved det de gjør vet jeg ikke. Men det sees i mange situasjoner, ikke bare i utroskap. Det er vitenskapelig bevist at menn har en høyere terskel for spenning enn kvinner. Når det gjelder fare f.eks. Det er grunnen til at man ser flest menn som kjører billøp, er fjellklatrere og oppdagelsesreisende. Menn oppsøker fare og spenning.

Men for all del, jeg kan jo ta feil.

Mvh

Ja, du kan det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...