Gå til innhold

Ville du innledet et forhold til en gift mann/kvinne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Scholar

21

• Kizza1365380506

16

• Sør

14

• Mistera

12

Mest aktive i denne tråden

Hva sier du til det at mange menn søker utfordringer i fare da. Det vil du ikke kommentere. Der tar jeg nemlig ikke feil.

Jeg kommenterer ikke et irrelevant "argument".

For hvem har sagt at det er mer spennende impulsivt å være utro enn å tenke mer over det. Selv vil jeg anse det siste som langt mer spennende -- og skremmende.

Hva sier du til det at mange menn søker utfordringer i fare da. Det vil du ikke kommentere. Der tar jeg nemlig ikke feil.

Det eksempelet er rett og slett ikke relevant, ei heller ordentlig dokumentert - fordi det avhenger av hva individet oppfatter som "spenning" eller "fare".

Det er stadig større andel av kvinnelige røykere. Det er en langt større risiko enn bilsport.

Med vennlig hilsen

Annonse

Kizza1365380506

Jeg kommenterer ikke et irrelevant "argument".

For hvem har sagt at det er mer spennende impulsivt å være utro enn å tenke mer over det. Selv vil jeg anse det siste som langt mer spennende -- og skremmende.

Etter min mening er det overhodet ikke irrelevant. Det at du ikke ser at det er spennende å være utro betyr ikke at andre gjør det. Det var jo du som sa at personlige erfaringer ikke har noe med saken å gjøre. Nå må du være konsekvent. Det jeg sa var at menn har en høyere terskel/sperre når det gjelder fare o.l. Det ser en jo på hvem som blir tatt i å kjøre for fort også.

Mange er utro for spenningens skyld.

Mvh

Kizza1365380506

Det eksempelet er rett og slett ikke relevant, ei heller ordentlig dokumentert - fordi det avhenger av hva individet oppfatter som "spenning" eller "fare".

Det er stadig større andel av kvinnelige røykere. Det er en langt større risiko enn bilsport.

Med vennlig hilsen

Men så er det da vitenskapelig dokumentert at det faktisk er slik da. Nå er det jo noen år siden jeg leste artikkelen men den er veldig relevant forde. Utroskap er kanskje en mildere grad enn å hoppe utfor skyskrapere i hangglider men det er like fullt spennende iallefall i begynnelsen.

Etter min mening er det overhodet ikke irrelevant. Det at du ikke ser at det er spennende å være utro betyr ikke at andre gjør det. Det var jo du som sa at personlige erfaringer ikke har noe med saken å gjøre. Nå må du være konsekvent. Det jeg sa var at menn har en høyere terskel/sperre når det gjelder fare o.l. Det ser en jo på hvem som blir tatt i å kjøre for fort også.

Mange er utro for spenningens skyld.

Mvh

Men du antar at folk (menn) ser på det som "spennende" eller "farlig"...

Med vennlig hilsen

Kizza1365380506

Men du antar at folk (menn) ser på det som "spennende" eller "farlig"...

Med vennlig hilsen

Til en viss grad, kanskje ikke farlig men spennende. Noen bruker jo kvinner på den måten. Men det er det mange kvinner som gjør også, bruker menn altså. Men da er det overveid og det burde ringe en bjelle. Man sårer jo faktisk den man bor sammen med om det kommer for en dag. Men kanskje det at en kan bli oppdaget er det som gjør det spennende.

Men så er det da vitenskapelig dokumentert at det faktisk er slik da. Nå er det jo noen år siden jeg leste artikkelen men den er veldig relevant forde. Utroskap er kanskje en mildere grad enn å hoppe utfor skyskrapere i hangglider men det er like fullt spennende iallefall i begynnelsen.

Du mener det er "fare" eller "spenning", men det er jo ikke sikkert at de som er utro mener det.

Med vennlig hilsen

Til en viss grad, kanskje ikke farlig men spennende. Noen bruker jo kvinner på den måten. Men det er det mange kvinner som gjør også, bruker menn altså. Men da er det overveid og det burde ringe en bjelle. Man sårer jo faktisk den man bor sammen med om det kommer for en dag. Men kanskje det at en kan bli oppdaget er det som gjør det spennende.

Jeg ser ikke på utroskap som "spennende"... Og forsvarer det heller ikke.

Jeg tror det er en alt for "enkel" analyse å påstå at "menn er utro pga sånn og sånn". Videre, flere menn enn kvinner er i arbeidslivet, og har derfor større muligheter for utroskap.

Jeg tror rett og slett ikke at man seriøst kan underbygge en slik teori.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Toppers

Dobbeltmoralen og selvbedraget hersker. Er sikker på at flere av de som svarer nei her ville innledet forhold hvis de hadde sjangsen. Utroskap florerer og hjelper mange til å holde ut i sitt forhold. Mange trenger fornyelse, inspirasjon og piff for å holde seg i forholdet. Jeg mener det er sunt for de som tåler det.

Gjest Ugga Bugga

Dobbeltmoralen og selvbedraget hersker. Er sikker på at flere av de som svarer nei her ville innledet forhold hvis de hadde sjangsen. Utroskap florerer og hjelper mange til å holde ut i sitt forhold. Mange trenger fornyelse, inspirasjon og piff for å holde seg i forholdet. Jeg mener det er sunt for de som tåler det.

Hvis man "trenger" utroskap for å holde ut i forholdet, burde man ikke være i forhold i det hele tatt.

Kizza1365380506

Jeg ser ikke på utroskap som "spennende"... Og forsvarer det heller ikke.

Jeg tror det er en alt for "enkel" analyse å påstå at "menn er utro pga sånn og sånn". Videre, flere menn enn kvinner er i arbeidslivet, og har derfor større muligheter for utroskap.

Jeg tror rett og slett ikke at man seriøst kan underbygge en slik teori.

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig er det en forenkling av problemet. Det ligger jo selvfølgelig andre ting til grunn også. Men jeg mener nå at mange menn kun gjør det pga spenningen og ikke har vurdert å forlate konen engang. Mens kvinner har en helt annen grunn for det.

"hellig"?

Er ikke det et religiøst konsept?

Med vennlig hilsen

Du var her å ja!

Har du nå laget en agenda på å disse ALLE innleggene mine...

Sier bare fra til webmaster jeg da!

Er lïtt lei deg og dine meninger sør... spesiellt når du fordølger meg og innleggene mine... da er det persontrakkasering! Visste ikke du det?

Om jeg ser på verdiene i ekteskapet som hellig så kan hellig ha en annen betydning for meg enn det som blir satt i kirken.. det er LIKE hellig som om du gifter deg på rådhuset, et ja er et ja! som hos deg blir et nei!

Gjest Teskjekjerringa

Du var her å ja!

Har du nå laget en agenda på å disse ALLE innleggene mine...

Sier bare fra til webmaster jeg da!

Er lïtt lei deg og dine meninger sør... spesiellt når du fordølger meg og innleggene mine... da er det persontrakkasering! Visste ikke du det?

Om jeg ser på verdiene i ekteskapet som hellig så kan hellig ha en annen betydning for meg enn det som blir satt i kirken.. det er LIKE hellig som om du gifter deg på rådhuset, et ja er et ja! som hos deg blir et nei!

Når du diskuterer på et forum som dette, må du akseptere at noen er uenige med deg. Det er hele poenget med slike fora. Jeg ser ikke hva som er persontrakassering her.

Jeg ville ALDRI vært utro!!!

Hvis jeg i det hele tatt skulle ha begynt å få følelser for en annen mann så ville jeg ha sett nærmere på det forholdet jeg var i først, kunne jeg eller vi gjøre noe sammen for å få et bedre forhold siden jeg hadde mistet interessen for min egen mann? Kjærligheten vil gå i bølgedaler, ingen dager kan være like, men jeg vil ivertfall gjøre mitt beste for at det forholdet jeg er i skal vare evig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...