Gå til innhold

Ville du innledet et forhold til en gift mann/kvinne?

Anbefalte innlegg

Du var her å ja!

Har du nå laget en agenda på å disse ALLE innleggene mine...

Sier bare fra til webmaster jeg da!

Er lïtt lei deg og dine meninger sør... spesiellt når du fordølger meg og innleggene mine... da er det persontrakkasering! Visste ikke du det?

Om jeg ser på verdiene i ekteskapet som hellig så kan hellig ha en annen betydning for meg enn det som blir satt i kirken.. det er LIKE hellig som om du gifter deg på rådhuset, et ja er et ja! som hos deg blir et nei!

Hei Mistera,

Nei, jeg svarer deg ikke fordi du er deg, men pga det du skriver. Det har selvsagt intet med "forfølgelse" å gjøre, men som svar på dine synspunkter. Noe du må regne med når du skriver på et offentlig forum.

Poenget er jo at ekteskap er det som de to personene som er gift legger i det.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Scholar

21

• Kizza1365380506

16

• Sør

14

• Mistera

12

Mest aktive i denne tråden

Gjest Trofast kvinne

Jeg ville ALDRI vært utro!!!

Hvis jeg i det hele tatt skulle ha begynt å få følelser for en annen mann så ville jeg ha sett nærmere på det forholdet jeg var i først, kunne jeg eller vi gjøre noe sammen for å få et bedre forhold siden jeg hadde mistet interessen for min egen mann? Kjærligheten vil gå i bølgedaler, ingen dager kan være like, men jeg vil ivertfall gjøre mitt beste for at det forholdet jeg er i skal vare evig.

Tiltredes

Hei Mistera,

Nei, jeg svarer deg ikke fordi du er deg, men pga det du skriver. Det har selvsagt intet med "forfølgelse" å gjøre, men som svar på dine synspunkter. Noe du må regne med når du skriver på et offentlig forum.

Poenget er jo at ekteskap er det som de to personene som er gift legger i det.

Med vennlig hilsen

Ok, da skjønner ikke jeg vitsen med å gifte seg, om de ikke kan holde et løfte, de må du bare godta, om jeg har mine oppfattninger om utroskap, og at dette ikke skal forekomme i et ekteskap, så kan jeg ikke forvente at du har like høy moral som meg!

Når du diskuterer på et forum som dette, må du akseptere at noen er uenige med deg. Det er hele poenget med slike fora. Jeg ser ikke hva som er persontrakassering her.

Ikke når Det begynner å trekke inn andre tråder for å disse meningene mine... sør kan ikke vite hva ordet hellig betyr i min religion, da jeg ikke er ateist, kristen, muslim... men wiccaner... der er også ordet hellig av stor betydnig...

Gjest Teskjekjerringa

Ikke når Det begynner å trekke inn andre tråder for å disse meningene mine... sør kan ikke vite hva ordet hellig betyr i min religion, da jeg ikke er ateist, kristen, muslim... men wiccaner... der er også ordet hellig av stor betydnig...

OK, jeg burde kanskje ikke blande meg inn, siden jeg ikke har fulgt med på diskusjonen mellom deg og Sør. Jeg så bare ikke noe trakasserende i akkurat denne tråden.

Ok, da skjønner ikke jeg vitsen med å gifte seg, om de ikke kan holde et løfte, de må du bare godta, om jeg har mine oppfattninger om utroskap, og at dette ikke skal forekomme i et ekteskap, så kan jeg ikke forvente at du har like høy moral som meg!

Du skriver: "så kan jeg ikke forvente at du har like høy moral som meg!"

*ler*

Det er så fint med fundamentalister som synes de har "høyere moral" enn andre! Jeg tør påstå at de fleste religiøse fanatikere i Norge er helt enige med deg.

Med vennlig hilsen

Annonse

Jeg spurte deg om du regnet ordet "hellig" som religiøst. Et enkelt og greit spørsmål.

Ikke noen "trakassering" noe sted.

Med vennlig hilsen

Jeg spurte deg om du regnet ordet "hellig" som religiøst. Et enkelt og greit spørsmål.

Ikke noen "trakassering" noe sted.

Med vennlig hilsen

Ordet helligt er bare et ord slik som alle andre ord, det er personers oppfattinger av dem som betyr noe, fraser som jeg elsker deg kan være sterkt for noen, menst andre bruker det i hytt og pine for å få seg et ligg... skjønner?

Du skriver: "så kan jeg ikke forvente at du har like høy moral som meg!"

*ler*

Det er så fint med fundamentalister som synes de har "høyere moral" enn andre! Jeg tør påstå at de fleste religiøse fanatikere i Norge er helt enige med deg.

Med vennlig hilsen

..... okke som..BLABLABLA

Ordet helligt er bare et ord slik som alle andre ord, det er personers oppfattinger av dem som betyr noe, fraser som jeg elsker deg kan være sterkt for noen, menst andre bruker det i hytt og pine for å få seg et ligg... skjønner?

Ja, akkurat som ekteskap kan bety forskjellige ting for forskjellige mennesker.

Med vennlig hilsen

Ja, akkurat som ekteskap kan bety forskjellige ting for forskjellige mennesker.

Med vennlig hilsen

ja det kan det jo... men hvorfor gifter de seg da?

om ekteskapet ikke ahr noe betydning for dem?

Er det da bare gavene de er ute etter?

Eller....? Forklar

Jeg er nysgjerrig, har aldri hørt ordet wiccaner. Hva betyr det?

ja det kan det jo... men hvorfor gifter de seg da?

om ekteskapet ikke ahr noe betydning for dem?

Er det da bare gavene de er ute etter?

Eller....? Forklar

Fordi det de legger i ekteskapet er forskjellig fra det du gjør. For deg betyr kanskje ekteskap at "partneren må ikke ha sex med andre", mens for andre så er ikke det viktig. De gifter seg fordi de elsker hverandre, men vil at partneren skal være fri.

Du og jeg kan kanskje ikke forstå det, men vi kan ikke påstå at de som velger denne typen ekteskap har lavere moral enn oss. De velger bare forskjellig.

Med vennlig hilsen

Annonse

Etter min mening er det overhodet ikke irrelevant. Det at du ikke ser at det er spennende å være utro betyr ikke at andre gjør det. Det var jo du som sa at personlige erfaringer ikke har noe med saken å gjøre. Nå må du være konsekvent. Det jeg sa var at menn har en høyere terskel/sperre når det gjelder fare o.l. Det ser en jo på hvem som blir tatt i å kjøre for fort også.

Mange er utro for spenningens skyld.

Mvh

Kizza -- eller hva du nå heter, prøv å forstå følgende:

a) jeg har IKKE benektet at utroskap kan være spennende. Med andre ord er din påstand i beste fall totalt meningsløs;

B) utroskap kan oppleves forskjellig fra person til person;

c) det fins mange måter å være utro på;

d) det kan utmerket godt oppleves som spennende å planlegge, tenke igjennom og/eller reflektere over det å være utro

På bakgrunn av pkt. a)-d) fremstår ditt "argument" om at det er en sammenheng mellom at menn søker spenning og din formening om at menn er mer ureflekterte i forhold til det å være utro, som mer eller mindre latterlig.

Nei! Mest fordi jeg er så j... dårlig på å dele kjærlighet med noen!!! Og jeg må elske/være forelsket i noen for å klare å ligge med de! Og da vite at de også har en kone hjemme de antakelig ligger med og har det koselig med... Nei, det er ikke noe for meg gitt...

Kizza1365380506

Kizza -- eller hva du nå heter, prøv å forstå følgende:

a) jeg har IKKE benektet at utroskap kan være spennende. Med andre ord er din påstand i beste fall totalt meningsløs;

B) utroskap kan oppleves forskjellig fra person til person;

c) det fins mange måter å være utro på;

d) det kan utmerket godt oppleves som spennende å planlegge, tenke igjennom og/eller reflektere over det å være utro

På bakgrunn av pkt. a)-d) fremstår ditt "argument" om at det er en sammenheng mellom at menn søker spenning og din formening om at menn er mer ureflekterte i forhold til det å være utro, som mer eller mindre latterlig.

Vel vel du får mene hva du vil om meg. Jeg mener fortsatt at mange menn har ett annet syn på utroskap enn kvinner. Kanskje du føler at mine meninger om saken er ureflektert, det har du all rett til å mene. På samme måte som jeg har rett til å ha mitt syn på at enkelte menn søker spenning i utroskap.

Mvh

Vel vel du får mene hva du vil om meg. Jeg mener fortsatt at mange menn har ett annet syn på utroskap enn kvinner. Kanskje du føler at mine meninger om saken er ureflektert, det har du all rett til å mene. På samme måte som jeg har rett til å ha mitt syn på at enkelte menn søker spenning i utroskap.

Mvh

Det er da ingen som påstår at du ikke har "rett" til å ha hvilke meninger du vil. Du har rett til å tro på julenissen også.

Poenget er hvordan dette isåfall kan dokumenteres. Man kan jo like gjerne si at det er kvinner som søker spenning utenfor ekteskapet...

Med vennlig hilsen

Mvh

Forskjellen på deg og meg er kanskje at jeg ikke er sexist, mens du er det. La meg forklare: en sexist tilknytter visse menneskelige "egenskaper" som kognitive evner, emosjoner og/eller moralske kvaliteter til variabelen "biologisk kjønn" (engelsk: "sex"). Sml. begrepet rasisme.

Og det er klart at dersom du faktisk tror på en grunnleggende psykisk forskjell mellom kvinner og menn, så er det sikkert naturlig for deg å ha den meningen du har.

Selv er jeg humanist: jeg tror på enkeltindivider og individuelle forskjeller. Mennesker jeg kjenner er rett og slett for kompliserte til å kunne reduseres til eller forstås utfra variabelen "kjønn".

Men her er vi altså uenige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...