Gå til innhold

har kuttet eggeleder men vil ha barn

Anbefalte innlegg

Jeg har vært heldig og har tre unger fra før. I den siste svangerskap hadde vi keisersnitt og kuttet eggelederene samtidig. Vi gjørde det fordi jeg hadde kraftig bekkenløsning og vi trodde vi var ferdig. Men nå som tiden går og jeg har trent masse og føler meg helt fin. Jeg har ikke lenger bekkenløsning eller noen plager i det hele tatt. Ja skal du ikke tror at vi ønsker oss en til.

Hva er mulighetene. Jeg vet at de kan hente ut eggene men hvordan gjøre de det? Jeg regner med at vi vil måtte bruke invitro metoden. Men er det så vanskelig å få ut eggene? Er det alle sykehusene som vil gjøre det? Jeg takker på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133130-har-kuttet-eggeleder-men-vil-ha-barn/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Heisann!

Ser det er lenge siden du skrev dette innlegget, men jeg satser på at du kanskje leser det likevel.

Eggene må hentes ut ja. Du må gjennom en hormonbehandling, sånn at du produserer flere egg. Etter ca. 3-4 uker på hormoner, hentes eggene ut. Du får bedøvelse, og legen går inn i eggstokkene og henter ut eggene med en slags "nål". Dette er ikke så vondt, dersom du synes det er vondt får du bare mer dop! ;o) Mannen din må også levere "sine varer". Så blir eggene befruktet, og etter 2-3 dager blir 2 (evt. 1) egg plassert i livmoren din. Så er det "bare" å vente i spenning i ca. 14 dager før du tar en gravitest! Denne behandlingen kalles IVF (In Vito fertilisering) Alle sykehus utfører ikke dette. Jeg anbefaler deg å gå inn på "ufrivillig barnløshet-forumet" her på DOL, og UFB-forumet...www.fub.no

Der kan du få mer utfyllende informasjon.

Lykke til!

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...