Gå til innhold

ny mann med anorektisk og nevrotisk eksdame

Anbefalte innlegg

Gjest huffoghuff

Har nettopp møtt han. Han snakker om sin eks som han har avsluttet et forhold med etter 11 år. Det ble slutt i mars.

Han fortalte etter tredje møte at hans kone var anorektisk, og fortalte at det hadde vært en tung tid.

Jeg synes selvfølgelig det er vondt å høre, men lurer også på hvordan han klarer å fortelle så mye om hennes plager, er ikke det litt spesielt? Eller er det bare jeg som ikke er trygg på situasjonen?

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei huffoghuff.

Ut fra det du nevner i brevet ditt, velger jeg å forstå det slik at din nye venn vil fortelle deg om seg selv og sin fortid.

Han er kanskje en åpen type, og vil fortelle deg hvorfor det han har avsluttet har vært tungt og krevende.

Mer spesielt behøver det ikke være. Men det ligger jo en del nyttig informasjon for deg i det da.

Det er ikke sikkert du behøver å bidra med å hjelpe han (løse hans problemer)annet enn å lytte til han.

Det kan ta lang tid å bearbeide et avsluttet ekteskap som har hatt sykdom i bildet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...