Gå til innhold

Sjalusi; en plage, eller et følelsesbarometer??

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er slik at sjalusi er et slags barometer for hvor mye en elsker et annet menneske??

Jeg er ikke sjalu av meg, mens jeg har ei venninde som er veldig sjalu; liker ikke at det sitter en annen jente på fanget til typen ol. For meg så gjør slikt ingenting,...Er det meg det er noe "galt" med, eller er det henne??(ikke at svaret på det er så vesentlig her..)

Eller er det et tegn på et sunt og bra forhold med tillit til bunns at man ikke føler sjalusi??

Jeg vet ikke, vet du??

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Sjalusi er ikke ett barometer for hva en føler for hverandre. Snarere en indikator på hvor usikker en er på seg selv. Dersom en er trygg på seg selv og stoler på kjæresten sin så er det ingen grunn for sjalusi. Jeg er gift med en sjalu type samt at jeg kjenner ett par til og alle har det felles at de innerst inne er veldig usikre.

Du er nok den normale her ja. :o)

Det sies jo at litt sjalusi bare er sunt, at det minner deg på hvor mye partneren betyr for deg, og hvor viktig det er for deg å beholde partneren.

Men å være veldig sjalu kan ødelegge et forhold.

Men du har vel ikke grunn til å være sjalu, og stoler på partneren din, og det er jo bra. Men hadde han kysset en annen jente, så hadde du vel ikke akseptert det. Regner med at du har dine grenser, og at partneren din respekterer dette. Og da har du jo heller ikke grunn til å være sjalu.

Er vel ikke alle jenter du ville syntes det var like naturlig at satt på fanget til kjæresten din? Forskjell på gamle venner, og nye fremmede damer regner jeg med?

Da ville jeg reagert iallfall...

Kizza1365380506

Det sies jo at litt sjalusi bare er sunt, at det minner deg på hvor mye partneren betyr for deg, og hvor viktig det er for deg å beholde partneren.

Men å være veldig sjalu kan ødelegge et forhold.

Men du har vel ikke grunn til å være sjalu, og stoler på partneren din, og det er jo bra. Men hadde han kysset en annen jente, så hadde du vel ikke akseptert det. Regner med at du har dine grenser, og at partneren din respekterer dette. Og da har du jo heller ikke grunn til å være sjalu.

Er vel ikke alle jenter du ville syntes det var like naturlig at satt på fanget til kjæresten din? Forskjell på gamle venner, og nye fremmede damer regner jeg med?

Da ville jeg reagert iallfall...

Det er stor forskjell på å være sjalu og ikke like at typen din kysser en annen.

Jeg tror selv at jeg er relativt lite sjalu. Men jeg ville ikke likt at "fremmende" jenter satt på fanget itil typen min. Jeg hadde ikke laget noen scene ut av det, men vet at det hadde "stukket" litt. Når det gjelder jenter som er felles venner ol. kan han få danse, ha på fanget osv. så mye han vil. Og jeg har også den samme friheten når det gjelder felles gutte venner.

I mine yngre dager var jeg nok langt mer sjalu, men det har jeg heldigvis "vokst av meg".

Annonse

Gjest Pricilla

Jeg ville nesten lurt litt hvis ejg kunne gjøre "hva jeg ville" (ikke hva jeg ville da, men sittet på fanget her og der til ukjente) uten at samboern min hadde reagert. Jeg synes det er respektløst å oppføre seg sånn mot partneren når man er i forhold.

jeg er en smule sjalu, det er han og, men ikke sånn at vi ikke kan ha venner av det motsatte kjønn... Venninnene mine "klenger" på samboern min av og til, men synes bare det er kosleig.. Det viser bare at de liker hverandre og kommer overnens - hadde synes det hadde vært verre hvis de ikke hadde tålt hverandre.

Gjest svar til sigga

Hvis man er i et forhold, så skal jo ikke andre jenter sitte på fanget til typen hennes da...

Det høres jo helt feil ut, og jeg skjønner godt at hun reagerer på dette

Da må jo typen hennes ha misforstått hva begrepet partnerforhold innebærer?

Jeg hadde en kjæreste en gang som hadde ei annen jente som satt på fanget sitt. Jeg sa hva jeg mente om denne saken, og han slo opp med meg etter noen dager og sa jeg var sjalu..Selv mener jeg på at jeg ikke var det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...