lovise1 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg er en kvinne på 36 år,som har hatt uregelmessig menstruasjon i det siste, men nå har den stoppet opp helt.Har hatt en del psykiske påkjenninger i det siste og har blitt fortalt at dette kan være årsaken. Graviditetstest var negativ. Siste blødning var liten og luktet vondt.Har vært til lege med dette problemet en gang før, og fikk da vite at jeg hadde en cyste på eggstokken som hadde tømt seg for blod og var i ferd med å skrumpe inn.Derfor luktet det av blødningen.Tror min siste blødning har vært det samme, altså ikke menstruasjon.Siste vanlige menstruasjon hadde jeg for ca 2,5 mnd siden.Har litt stikking på venstre side i underlivet som kommer og går sammen med litt vondt i korsryggen.Kan dette ha noe med cysten å gjøre,eller psykisk? Bør jeg gå til lege?Kan jeg ha begynt på overgangsalder? Jeg har 2 barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133218-hvorfor-f%C3%A5r-jeg-ikke-mensen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Først en liten korreksjon. En cyste som tømmer seg for blod, tømmer det til bukhulen, det kan ikke komme ut via skjeden. Hvis du har smerter bør du søke lege for å utelukke graviditet utenfor livmoren (som ganske visst nesten alltid vil gi positiv graviditetstest). Hvis det er gått tre måneder uten menstruasjon, vil det være aktuelt med en utredning, dvs. Hormonprøve for å søke en forklaring. Tidlig overgangsalder kan være en mulighet, men også andre forstyrrelser, som f.eks. unormalt stoffskifte eller for stor produksjon av hormonet prolaktin kan få menstruasjonen til å stoppe opp. Cyster gir vanligvis ikke menstruasjonsforstyrrelser. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133218-hvorfor-f%C3%A5r-jeg-ikke-mensen/#findComment-821225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.