aroma1365380588 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Ønsker andre sitt syn på samliv med mine/dine barn osv. Jeg har 2 barn som dessverre ikke har noen far. Det kan bli slitsomt innimellom siden alt faller da på meg. Nå har jeg vært heldig å funnet meg en ny samboer.Han har flyttet inn i mitt hus. Han har 2 barn fra tidligere ekteskap. Han har avtale om vanlig samvær med de 2 barna. Det ene barnet vil være mer enn vanlig tid her hos oss, og det er han også. Det synest jeg er bra. Og min samboer synest også det er bra. Så han pleier å ringe stadig vekk om å få ligge her hos oss. Det synest jeg kan være slitsomt innimellom, fordi man vet aldri hva som skjer osv., og så er det ikke noe særlig å si nei heller. Det jeg kan foreslå, som jeg synest hadde vært det ideelle for alle, er at han hadde vært her faste dager gjerne 50% av tiden. Det får jeg litt kritikk for fordi jeg da får slengt i meg at jeg setter begrensninger for hans barn. Barna hans bor ikke så langt unna, så det er jo veldig positivt.De er født og oppvokst i huset der som moren bor nå. Han har ikke hatt barna sine så mye som nå etter at han flyttet inn hos meg, men planen var å ha de mer i fremtiden sier han. Jeg synest selvfølgelig at det kan være slitsomt med 4 barn til tider, men det går stort sett bra. Det er jeg som stort sett lager middag, vasker klær og smører matpakker for alle barna. Samboeren min vasker gjerne huset og er flink å rydde. Hvilket syn har dere på denne situasjonen? Er jeg vanskelig fordi jeg ønsker noe fast å forholde meg til? Og hvordan har dere andre det i lignende situasjoner? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133232-samv%C3%A6r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest samlivsxprten Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 For det første får du sørge for at samboeren gjør praktiske ting for sine barn, dette er ikke din oppgave. Jeg synes barn må få ha såpass spillerom at de kan få lov til å være hos pappaen når de har lyst. Kanksje barnet sitter der og savner pappa, da er det jo kjekt at pappa er tilgjengelig når barnet føler behov. Å planlegge fast kan være vanskelig for barn, kanskje har de andre ting de har lyst til å gjøre akkurat den dagen de egentlig skal til pappa? Vær litt smidig i forhold til barna, og forvent at barnas far stiller opp 100% i praktiske gjøremål slik at det ikke blir merarbeid for deg å ha hans barn der slik han ønsker det. Forhåpentligvis er det ikke fordi han har en kvinne sammen med seg nå han er i stand til å si ja til at barnet er mer hos han? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133232-samv%C3%A6r/#findComment-821079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aroma1365380588 Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Kan tilføye at jeg ønsker svar fra dere som er i samme eller lignende situasjoner.Dere som ikke er vant til mine/dine barn forhold, kan vanskelig sette seg inn i det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133232-samv%C3%A6r/#findComment-821102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest samlivsxprten Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Kan tilføye at jeg ønsker svar fra dere som er i samme eller lignende situasjoner.Dere som ikke er vant til mine/dine barn forhold, kan vanskelig sette seg inn i det. Var det mitt svar som ikke var bra nok. Jeg har levd i forhold med dine og mine barn, og vet hvordan det kan kjennes når samboerens barn invaderer hjemmet. Barna visste vi imidlertid om før vi flyttet sammen, så her gjelder det å se hvem som er den voksne. Min samboer forsøkte å prakke på meg alt det praktiske med vasking av klær, smøring av matpakke, henting fra barnehage osv. Han utvidet samværet med barna sine etter at vi flyttet sammen. Jeg satte foten ned, jeg var veldig klar på at det var hans barn og da fikk han ta seg av alt det praktiske. Selvfølgelig, ting jeg ellers gjør, som middag og sånt, måtte han ikke lage særskilt. Men jeg syntes ikke det var noe vanskelig å lage til noen ekstra innimellom. Det som var vanskelig var hvis vi hadde lagt andre planer og barna kom i veien for det. Men vi fikk da ordnet opp i det også etterhvert slik at det ble greit at vi også kunne planlegge litt. De fleste gangene ble det imidlertid ja hvis barna eller barnas mor ønsket at barna kom på kort varsel. Det er fryktelig vanskelig, ikke minst følelsesmessig, men igjen - vi må stadig minne oss selv på at vi er de voksne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133232-samv%C3%A6r/#findComment-821146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lesley Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Det er veldig viktig for barna med faste rutiner og grenser. Jeg har selv 2 barn som bor 100m. unna. De bor 2 uker hos pappa og 2 uker hos meg. Vår regel er at de må ringe når de kommer til oss den tiden de er hos pappa for det er vår privat tid. Dette fungerer faktisk bedre enn når de bare kunne komme og gå, for da blir det faste regler å forholde seg til. Endel andre kommentarer jeg har fått fra mine egne unger er at de vil ha samme regler i begge hjemmene, og det må vi voksne jobbe litt ekstra med. (Vil bare tilføye at slike forhold nesten alltid fungerer best når foreldrene og gjerne den nye partneren har et godt forhold.) Min nye samboer har også et barn og nåe han er her, får ikke han noe særbehandling selv om han bor her betydelig mindre enn de andre to. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133232-samv%C3%A6r/#findComment-828512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg er som deg: Trenger noe fast. Jeg vil hele tiden vite hva som skjer. Så hos oss er det fast samvær noe det sjeldent er avvik av. (Unntak er dersom det er en dag/kveld/helg hvor vi bytter dager da vi skal bort. (Julebord o.l.) Vanskelig å planlegge middager/hva man skal gjøre da man ikke vet hvor mange man til enhver tid er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133232-samv%C3%A6r/#findComment-830544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.