Gå til innhold

Umiddelbar hjelp ved brudd.

Anbefalte innlegg

Din situasjon blir noe spesieltt da du er student og i tillegg trenger medisiner. Ingen er studenter i evig tid. Normalt skal en ikke være student mer enn 5 år.

Forøvrig får du vel ca 16000 ved starten på semesteret som skal dekke det meste av skolebøker og materiell?

Når en går til lege betaler en maks en viss sum i året, etter det får en frikort.

Det skal også nevnes at 3500 kr i husleie er ganske mye for en student, det skal være mulig å få noe billigere enn dette, selv i Oslo.

Det er også mulig å ta en liten jobb ved siden av studiene og/eller en sommerjobb som gir litt penger en kan spre utover året.

Nå bor ikke jeg i Oslo, men husvertene der jeg bor, vet å sko seg på at her er minimalt med husvære for studenter... det er like dyrt som i oslo... de billigeste hybelene er allerede opptatt, du finner bare dyrere...

så når det gjelder jobb, så har jeg nok gjort mitt, jeg har vært overalt å spurt etter jobb, matbutikkene er bare intr i ungdommer som jobber hele tiden (nå er ikke jeg noe vidunder barn, så for at jeg skal kunne henge ved undervisningen må jeg også lese...så jeg har ikke tid å jobbe hele tiden... da ville jeg kun hatt jobb, ikke sant?)

Jeg har spurt fra A-Å men siden dette er en liten plass så er her ikke nok jobb til alle...

de 16000,- som vi fikk i begynnelsen av året er brukt opp på bøker osv... men siden alle bøkene var nye i år (de skifter hvert 5) så måtte desse bestilles nye... den nette sum av 8000,-

Studieavgiften måtte betales, husleie... osv osv...

Nå er heller ikke jeg en av dem som "snylter" på systemet, jeg har heletiden villet noe jeg, det er dem som har stoppet meg, ikke jeg!!!

Så en dag måtte jeg bare be dem om å dra ......., greit nok, jeg måtte gå i flere månder uten penger, frykten for å bli kastet ut av leieligheten var nedbrytende, gikk lenge uten mat osv... men ikke F om jeg trasket på sosialen....

dessuten så lever vi i norge ikke i et annet land, vi er selv (ja jeg har alltid betalt skatt) med på å betale de godene... så da burde vi jo også få bruke det...

Men da ikke på de måtene som det blir brukt til idag.

Har selv sett min mor bli ødelaggt etter 20 år på forskjellige fabrikker, de er som oftest ødelagt i 50 års alderen, prolaps, ødelagte hender, senebetennelser, kaputte rygger osv... hun/de har jobbet overtid, forsømt ungene sine, til fordel for mat på bordet (min mor var aleneforsørger for 2) alikavel gjikk ikke endene sammen, hvorfor? Hun brukte aldri noe ekstravaganse, hun sydde klærne våre, vi fikk aldri det de andre i klassen hadde...

Så du mener det er godt betalt? Ikke i forhold til timene og kroppen du sliter ut, du sitter igjen som uføretrygda, med minste utbetaling på 8000,- For et halvt liv liksom.... Klart de skal ha det igjen!

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

9

• Dorthe

7

• Mistera

7

• soleil

5

Gjest thetraveller

Joda, folk får hjelp til å etablere seg på nytt. Har sett det før.

Om man ikke har råd til å kjøpe noe som helst selv, så får man kanskje hjelp til å kjøpe det aller mest nødvendige. Men da må du fram med dokumentasjon på at du ikke klarer det selv, og det er et pes på sosialkontoret det der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...