Gå til innhold

menn og unnskyldninger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan det ha noe med stoltheten å gjøre? Ved å si unnskyld så taper han kanskje litt?

Det er ikke alltid så lett å si unnskyld. Og ikke hjelper det alltid å si det heller.

Noen tenker at 'gjort er gjort' og ser ikke poenget med å unnskylde seg så lenge de mener det de har gjort og sagt.

Har du tatt det opp med mannen? Han har kanskje ikke tenkt over det?

Noen ganger må man si hva man ønsker og forventer av den man er sammen med. Kanskje dere kan snakke om hva dere forventer av hverandre etter en krangel eller hva dere setter pris på når dere snakker sammen?

Gjest Pricilla

Samboern min er veldig flink til å be om unnskyldning... Kanskje ikke med en gang han har sagt noe dumt, men når han innser hvor dumt og urettferdig det egentlig var...

Jeg har større vanskligheter emd å be om unnskyldning.. jeg prøver alltid å være saklig i krangler, og står på mitt.. Prøver å ikke si ting jeg ikke mener, men gjør ejg det ber jeg om unnskyldning. men det er ikke noe gøy! ; )

Ulv I Faarikaal

Første gangen er vanskelig, en liten terskel å trå over. Den som lærer seg å utføre dette stuntet har en stor fordel.

Det kan ta litt tid som du sier å innse en feil. Igjen er det rekkefølgen som er viktig: det positive først. Begge kan trå over og være urimelige i samme "debatt", derfor må ikke den ene bare ta i mot og hovere/triumfere, ellers blir det lenge til den andre kommer tilbake med noe positivt.

Som motvekt til ditt utsagn kan jeg si at de fleste kvinner jeg har møtt har ikke hatt evnen til å be om unnskyldning, men heller vært sure i ukevis uten å si et ord. Jeg har ofte latt dem være det for å se om noe kommer, men så må jeg selv trå til for å løse ut, selv om jeg er blitt behandlet svært urimelig og urettferdig.

Stolthet.

Men det avhenger også mye av din måte å takle det på (evt hans tidligere erfaringer med dette). Hoverer du dersom han ber om unnskyldning? Bruker du det mot han senere? Vet du om han har opplevd slike ting tidligere?

Jeg har opplevd spesielt en person jeg fort lærte meg å aldri si unnskyld til eller innrømme at jeg hadde feil. Gjorde jeg dette fikk jeg den hoverende leksa og fikk høre det i lang tid etterpå.

Det blir samme prinsipp som at gode vinnere oftere gir gode tapere enn dårlige vinnere gjør.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...