Gå til innhold

Uforklarig barnløs?

Anbefalte innlegg

Gjest Cecilie28

Hei

Holder på med mitt 1.forsøk. Har vært fullt utredet, og det er minimale feil med oss. Legen sa at dette burde gå bare fint???

Men etter 2 år er vi nå igang. Er endel her inne på dol og fub sin sider og har fått et inntrykk av at det er mange forskjellige grunner til at man ikke blir gravid. Spesielt syntes jeg det er mange av oss uforklarlige barnløse? Er det bare innbillning? Lykkes det for mange av oss?

Uansett syntes jeg at de som ønsker barn burde kunne få det. (hørte nettopp om ei på 16 år som hadde fått baby. Hun var totalt uinterisert i barnet:( Hvorfor kan det ikke mer rettferdig fordelt???)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133315-uforklarig-barnl%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trill1365380506

Hei!Føler det på samme måte som deg. Er 27 år,og vi har prøvd i snart 2 år. Blir bare forbanna og lei når det plopper fram babyer rundt meg hele tida. Har også fått beskjed av legen at vi er helt fin (foreløpig..)men går nå på Pergotime for å fremme eggløsning i tilfelle. Men ingenting skjer. Skal til legen igjen nå ved neste EL for å sjekke eggposene, så vi er ihvertfall igang med å prøve å utrede nærmere om det KAN være noe feil med meg. Men jeg føler så med deg. Det er forferdelig at vi som så gjerne vil, ikke får det til...Hvor lenge har dere prøvd?Jeg har jo blitt så galen i hodet at jeg har begynt å stille mine egne diagnoser jeg. Fant ut etter å ha lest og tilegnet meg info. om Endometriose, at jeg så visst både har hatt og har flere symptomer som kunne minne om denne kvinnesykdommen. Så jeg får vel høre med legen da.. Lykke til med deg da! Håper du får det til!-og hvis du har noen nyinnkjøpte triks, vil jeg gjerne høre...

Trill

Gjest prillaguri

hei. jeg er også uforklarelig barnløs. men ikke nå lengre!:) fikk en ivf sønn på første klaff!

legen sa også til meg at dette burde gå bra, men jeg hadde ikke den store troen.

men det gikk så flott.

vi har alderen med oss! det var det aller aller viktigste sa min lege på rikshospitalet. at jeg var ung! jeg var 29 da jeg tok ivf. jo yngre,jo bedre er sjansene for å lykkes.

nå blir jeg 31 dette året og skal melde meg på igjen til søskenforsøk.

det er både trist og slitsomt for oss uforklarelige at vi aldri får noen ordentlig diagnose. det er jo et mysterium hvorfor jeg ikke blir gravid. jeg har tatt mange tester og operasjoner, alt er tipp topp. men å bli naturlig gravide klarte vi ikke.' vi prøvde å bli gravide i nesten 6 år, og jeg hadde mange tunge stunder.

lykke til jeg er sikker på at du også vil bli mamma om ikke lenge! bare ikke mist motet.

et tips! sett deg opp på ventliste på ivf mens du prøver alt det andre. jeg har kastet bort masse tid på somling og venting opp gjennom årene.

hei. jeg er også uforklarelig barnløs. men ikke nå lengre!:) fikk en ivf sønn på første klaff!

legen sa også til meg at dette burde gå bra, men jeg hadde ikke den store troen.

men det gikk så flott.

vi har alderen med oss! det var det aller aller viktigste sa min lege på rikshospitalet. at jeg var ung! jeg var 29 da jeg tok ivf. jo yngre,jo bedre er sjansene for å lykkes.

nå blir jeg 31 dette året og skal melde meg på igjen til søskenforsøk.

det er både trist og slitsomt for oss uforklarelige at vi aldri får noen ordentlig diagnose. det er jo et mysterium hvorfor jeg ikke blir gravid. jeg har tatt mange tester og operasjoner, alt er tipp topp. men å bli naturlig gravide klarte vi ikke.' vi prøvde å bli gravide i nesten 6 år, og jeg hadde mange tunge stunder.

lykke til jeg er sikker på at du også vil bli mamma om ikke lenge! bare ikke mist motet.

et tips! sett deg opp på ventliste på ivf mens du prøver alt det andre. jeg har kastet bort masse tid på somling og venting opp gjennom årene.

Nå vil jeg jo påpeke at det er ikke noe forskjell på det å bli gravid på naturlig måte eller ikke. Jeg er ikke mindre glad eller mer glad i han som er laget vha ICSI

Gjest Cecilie28

Hei!Føler det på samme måte som deg. Er 27 år,og vi har prøvd i snart 2 år. Blir bare forbanna og lei når det plopper fram babyer rundt meg hele tida. Har også fått beskjed av legen at vi er helt fin (foreløpig..)men går nå på Pergotime for å fremme eggløsning i tilfelle. Men ingenting skjer. Skal til legen igjen nå ved neste EL for å sjekke eggposene, så vi er ihvertfall igang med å prøve å utrede nærmere om det KAN være noe feil med meg. Men jeg føler så med deg. Det er forferdelig at vi som så gjerne vil, ikke får det til...Hvor lenge har dere prøvd?Jeg har jo blitt så galen i hodet at jeg har begynt å stille mine egne diagnoser jeg. Fant ut etter å ha lest og tilegnet meg info. om Endometriose, at jeg så visst både har hatt og har flere symptomer som kunne minne om denne kvinnesykdommen. Så jeg får vel høre med legen da.. Lykke til med deg da! Håper du får det til!-og hvis du har noen nyinnkjøpte triks, vil jeg gjerne høre...

Trill

Hei:)

Takker for svar.

Prillaguri: Er igang med 1. ivf forsøk:) 6 år er lang ventetid(hjelp), men han kom til slutt:)Grattis masse. Grunnen til at jeg skrev dette innlegget var fordi jeg føler at det er mange som ikke lykkes når de er uforklarlig barnløs. Ville bare lufte mine tanker.... Og takker deg for din historie, som endte i baby:)

Dorthe: Selvfølgelig er man like glad i de uansett hvordan de kommer til. Er bare bekymret for at når vi plages, ikke skal klare å bli gravide uansett metode:(

Trill: Har prøvd over 2 år(men bestandig følt at noe var galt der nede) Har prøvd pergo 6 ganger, men..... Men ikke mist motet: har hørt flere som blir gravid av å bruke disse:) Har nok ingen store tips. Har prøvd akkupunktur, hostesaft, stå på hodet etter sex, sex ved fullmåne??? Ja, man blir litt desperat.... Nå tar jeg og mannen forskjellige vitaminer. Ønsker deg lykke til:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...