Gemini Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Hvor lenge kan man oppbevare hardkokte egg i kjøleskap? Tenker på å koke egg til matpakke-bruk, koke flere så jeg har noen dager, fremfor å koke hver dag. Men altså, hvor lenge kan de ligge i en boks i kjøleskapet etter at de er kokt? *hilsen kjøkken-kløna Gemini* 0 Siter
Åsemor Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Nå er jeg skuffet over deg altså. Prøvd å søke på "holdbarhet kokt egg" f.eks. i google? "Kokte egg holder seg fint et par dager i kjøleskap." er det jeg får opp, og husk at det trenger ikke å være noe galt selv om de blir litt grønne inni. 0 Siter
Gemini Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 Nå er jeg skuffet over deg altså. Prøvd å søke på "holdbarhet kokt egg" f.eks. i google? "Kokte egg holder seg fint et par dager i kjøleskap." er det jeg får opp, og husk at det trenger ikke å være noe galt selv om de blir litt grønne inni. Hehe - er jo såååååååååå mye greiere å spørre her enn å søke sjøl ;-) Men bare et par dager var jo skuffende kort tid, da er det ikke all verden jeg kan koke da... 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Du er iallefall garantert å kjenne det på lukta når de er blitt dårlige. ) 0 Siter
Gemini Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 Du er iallefall garantert å kjenne det på lukta når de er blitt dårlige. ) Akkurat DET skjønner jeg også, men vil helst slippe å stå og smøre matpakke og brekke meg over "råtne" egg... :-) 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Akkurat DET skjønner jeg også, men vil helst slippe å stå og smøre matpakke og brekke meg over "råtne" egg... :-) He, he... nei det er jo ikke no særlig. Hadde kjøpt ett rundstykke med egg på jobben på fredag. I dag kunne jeg ikke skjønne hvor den råtne lukten kom fra. Hadde glemt å spise det da vet du. 0 Siter
Gemini Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 He, he... nei det er jo ikke no særlig. Hadde kjøpt ett rundstykke med egg på jobben på fredag. I dag kunne jeg ikke skjønne hvor den råtne lukten kom fra. Hadde glemt å spise det da vet du. *grøss* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Kokte egg holder seg faktisk flere dager i vanlig kjøkkenskap, i alle fall når skallet er på! Hvis vi har kokt for mange egg, setter vi det ofte bare inn i skapet der eggeglassene står, og så spises det en dag eller to eller tre etterpå. Hvis du legger det i kjøleskapet (med skallet på), holder det sikkert en uke! 0 Siter
Gemini Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Skrevet 20. januar 2004 Kokte egg holder seg faktisk flere dager i vanlig kjøkkenskap, i alle fall når skallet er på! Hvis vi har kokt for mange egg, setter vi det ofte bare inn i skapet der eggeglassene står, og så spises det en dag eller to eller tre etterpå. Hvis du legger det i kjøleskapet (med skallet på), holder det sikkert en uke! Takk! Det var et svar mer i min smak ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.