Tornerose Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Hva i all verden betyr dette? Ikke engang min Stavanger-samboer vet det. ;-) 0 Siter
Gjest thetraveller Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 *flirer* Tja... si det. Merkelig språk! 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Har aldri hørt om knaje før eg. Og setningen i seg sjøl, vel... Mvh 0 Siter
fresja Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Det er ikkje greitt når det er knapt/lite til vanleg (er ikkje sikker på fyse). 0 Siter
Mistera Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Åssen dialekt skulle dette være? På min dialekt betyr fyse gale, jabnå kan det være jamna(jevnt) knaje kan være kna... 0 Siter
Minigullet Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Det er ikkje greitt når det er knapt/lite til vanleg (er ikkje sikker på fyse). Det tror jeg og. 0 Siter
amber sun Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Ikke jeg heller..."knaje" var et av ordene jeg _ikke_ skjønte. Og jeg er altså fra Stavanger. Jeg tror de har gravd fram en del ord og uttrykk som enten ikke brukes lenger, eller som bare brukes av noen.? For jeg har aldri hørt noen prate sånn. "Det e kje fyse" tror jeg betyr "det er ikke greit", og "på jabnå" betyr "til vanlig, vanligvis, over det jevne". Men "knaje" aner jeg ikke. Stavangerfolk prater ikke fullt så gåtefullt til vanlig. 0 Siter
thermos Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Er det sunnmørsk? knaje og jabnå aner jeg ikke hva er ivertfall... Det hørtes veldig gammeldags ut. 0 Siter
Tornerose Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Skrevet 20. januar 2004 Ikke jeg heller..."knaje" var et av ordene jeg _ikke_ skjønte. Og jeg er altså fra Stavanger. Jeg tror de har gravd fram en del ord og uttrykk som enten ikke brukes lenger, eller som bare brukes av noen.? For jeg har aldri hørt noen prate sånn. "Det e kje fyse" tror jeg betyr "det er ikke greit", og "på jabnå" betyr "til vanlig, vanligvis, over det jevne". Men "knaje" aner jeg ikke. Stavangerfolk prater ikke fullt så gåtefullt til vanlig. Nei, det vet jeg. Samboeren min, og familien, snakker heldigvis fullt forståelig. Sjarmerende dialekt forresten, og rasende morsom. :-) 0 Siter
Gjest epletre Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Det er gammel stavangerdialekt! Forstar det ikke i det hele tatt.. Fyse er vell det eneste ordet jeg forstar, min mormor brukte det fra tid til annen! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.