Gå til innhold

Hvor lenge lever sædceller?

Anbefalte innlegg

Gjest ung og uerfaren

Lurer på hvor lenge sædceller lever?

Kan jeg bli gravid dersom han har kommet i munnen min, og jeg kysser ham (sånn at han sikkert får noe sæd i munnen) og deretter slikker han meg?

Kan jeg bli gravid dersom han har noe sæd på fingrene, og deretter fingrer meg?

Hvor lenge lever altså sæden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133390-hvor-lenge-lever-s%C3%A6dceller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Kan jeg bli gravid dersom han har noe sæd på fingrene, og deretter fingrer meg?"

Ja, det er mulig å bli gravid på denne måten.

"Hvor lenge lever altså sæden?"

Jeg vet ikke hvor lenge den lever, men med mindre typen din eller du har en slags vane om å prestere å fly rundt med sæd i hånda i opp til flere timer, så vil jeg påstå at den i hvert fall lever lenge nok til at du i teorien kan bli gravid.

Bruk kondom, slutt å spunk i hendene til hverandre, og be han slutte å spise sin egen sæd like før han skal slikke deg.

Gjest Pricilla

Om han får sæd i munnen (regner med at det ikke er snakk om en teskje, men bare bittelitt) og slikker deg vil jeg tro at det ikke kommer noe inn i deg, og sjansen for graviditet er minimal.

Sæd kan leve opptil fem dager inne i skjeden.. de svømmer rundt til de finner veien hvis du får eggløsning f.eks tre dager etter at han har kommet inni deg.

Om han har sæd på fingrene og fingrer deg kan du nok bli gravid, men det er liten sjans for det.. Men du KAN bli det, så det er ikke lurt.

Sæden lever ikke lenge "ute i det fri", men som sagt inni deg kan de leve opptil fem dager.. Så det er ikke smart av deg å la han komme inni deg om du får eggløsning om noen dager.

Sæd lever i opptill fem døgn. Men sæd overlever mye kortere i kontakt med fri luft eksempel. Og sæd er nødt å komme inn gjennom vagina. Du kan ikke bli gravid ved å suge noen eller svelge sæd. Sjansen for at du blir gravid ved å få sæd på hendene og så ta på deg selv nedentil er iallfall veldig liten.

Men du, om du har ubeskyttet sex, kanskje det hadde vært en ide å undersøke litt om prevensjon? Da hadde du sluppet hele frykten. P-plaster kanskje? Eller p-ring? Det hjelper jo mot menssmerter og slikt i tillegg til å beskytte deg mot å bli gravid!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...