Gå til innhold

Er sånn i tvil hvis kjæresten drar til syden.

Anbefalte innlegg

Gjest girlie21

Hei dere!

Har tenkt en masse i dag!

Tror dere det er en grei måte?..

Jeg sier til kjæresten i kveld at jeg syns det er greit at han drar på turen,viser at jeg stoler på han.

Men jeg syns at det kunnet ha vært koselig å få blitt med han,siden vi begge har snakket om å ta oss en sydentur.

Det med sydentur har vi snakket og fantasert om helt siden i høst,så det er ikke for å bli med å passe på han.

Da i utgangspunktet viser jeg at han får dra UTEN meg,men jeg syns det er koselig å være med og så får jeg se om han VIL ha meg med.....

Og vil han ikke,så sier det seg selv.....

Hva syns dere?

kjempelurt! det er ikke meninga at det er du som skal gå og lide fordi han gjorde noe dumt en gang!

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

5

• Babette

3

• nanna

2

• mil1365380270

2

Mest aktive i denne tråden

Herregud, da menneske...hvis han er en potensiell utro-fyr, så kan han like gjerne være utro her i landet som i Syden.

...hvis hun er så redd for at han skal være utro, så kan hun vel kvitte seg med han?

Sånn dikke-dikke-dikk som du representerer, har jeg lite sans for.

ALLE er potensielle utro-folk under de rette omstendighetene.

Han har sviktet før. Med hva, vet vi ikke.

Han prøver tydeligvis å rette opp i skaden.

Feil kan vi alle gjøre, og mange vil prøve å rette opp, en del av dem igjen vil prøve å rette opp av de rette grunnene og fordi de virkelig mener det. Hvis han er en som virkelig mener det, så klart at dama vil fortsette! Men det betyr ikke at hun automatisk kan stole fullt og helt på han igjen.

Gjest VascoDaGama

Det er enklere å være det i syden, skriver jeg.

For de som er "disponert" for utroskap, ja. Det er ikke noe som helst problem å dra til Syden på "guttetur" uten å være utro.

Samtidig er det veldig fort gjort å være utro her hjemme, hvis potensiell utro fyr går på byen alene.

Gjest VascoDaGama

ALLE er potensielle utro-folk under de rette omstendighetene.

Han har sviktet før. Med hva, vet vi ikke.

Han prøver tydeligvis å rette opp i skaden.

Feil kan vi alle gjøre, og mange vil prøve å rette opp, en del av dem igjen vil prøve å rette opp av de rette grunnene og fordi de virkelig mener det. Hvis han er en som virkelig mener det, så klart at dama vil fortsette! Men det betyr ikke at hun automatisk kan stole fullt og helt på han igjen.

Et forhold kan ikke være basert på utrygghet. Da kan det like godt avsluttes.

Annonse

Du, vi lever i år 2003 altså...med kortere avstand mellom folk, flere myter og flere muligheter. Utrygghet er ikke akkurat slå-opp-grunn, så lenge det kan fikses.

Jeg er enig med deg. Og "ute på prøve" fungerer dårlig i kjærlighetslivet.

Synes ikke vi må være så firkantige og negative:) Dere har på sett og vis rett, men det finnes mange eksempler på slike forhold som har gått seg til med den rette veiledningen. F.eks. familievernskontor.

Synes ikke vi må være så firkantige og negative:) Dere har på sett og vis rett, men det finnes mange eksempler på slike forhold som har gått seg til med den rette veiledningen. F.eks. familievernskontor.

Det er ikke min intensjon å være negativ. Tvert i mot: Selv etter en utrokapshistorie (der man har bestemt seg for å tilgi), er man nødt til å stole på partneren igjen. Og man bør fokusere på at det er riktig å stole på vedkommende.

Tøys og tull. Enten er man av det utro slaget, eller så er man ikke. Sted spiller ingen rolle.

Jaha?

Hva er jeg da?

Har vært trofast i alle mine forhold unntatt ett, og har en viljestyrke uten like, men var selv utro i et destruktivt forhold jeg hadde gående her, etter å ha blitt servert en suppe av løgner, kontrolleringsbehov, andre jenter og diverse andre ingredienser. (Jeg burde gjort det slutt i stedet sier kanskje du nå, men hvis du har litt peil på destruktive frem-og-tilbake-forhold, så veit du at det ikke er så lett at den slutten ikke er åpen for forhandlinger og nye ord og løfter.) Jeg ville aldri gjort det samme den dag i dag.

Er jeg da av den utro typen, i din bok?

mil1365380270

Ingen som har sagt forholdet er basert på utrygghet.

Man kan selvfølgelig aldri stole 100% på et annet menneske. Å tro det, må være en større svakhet for forholdet (herregud så forutsigbart), enn evnen til å innrømme at man er utrygg av og til...

Alternativet er vel å late som at alt er greit, eller å drite i hva som skjer...? Er det bedre for et forhold?

Tøys og tull. Enten er man av det utro slaget, eller så er man ikke. Sted spiller ingen rolle.

DET er det største tullet jeg har hørt. Omstendighetne ER med på å påvirke mennesker valg om å være utro eller ikke.

Annonse

Gjest epletre

Hei dere!

Jeg sier til kjæresten i kveld at jeg syns det er greit at han drar på turen,viser at jeg stoler på han.

Men jeg syns at det kunnet ha vært koselig å få blitt med han,siden vi begge har snakket om å ta oss en sydentur.

Det med sydentur har vi snakket og fantasert om helt siden i høst,så det er ikke for å bli med å passe på han.

Da i utgangspunktet viser jeg at han får dra UTEN meg,men jeg syns det er koselig å være med og så får jeg se om han VIL ha meg med.....

Hva syns dere?

Vi har reist til syden med jobben flere aar paa rad.. Hvis typen min hadde foreslaatt aa bli med hadde jeg sagt blankt nei! Hadde blitt litt irritert rett og slett! Ikke fordi jeg skulle gjore noe galt, men fordi dette var en tur med jobben, ikke typen.

Makan til aa vaere sjalu.. Hvis du er redd for at han skal gjoere noe der nede, saa kan han liksaagodt gjoere noe her hjemme! Og vil han gjoere noe saa er han jo ikkje verdt deg!

For de som er "disponert" for utroskap, ja. Det er ikke noe som helst problem å dra til Syden på "guttetur" uten å være utro.

Samtidig er det veldig fort gjort å være utro her hjemme, hvis potensiell utro fyr går på byen alene.

Ingen har skrevet at man ikke kan dra på tur til synden uten å være utro, for selvfølgelig kan man det. Men omstendighetene rundt det å være utro er "lagt mer til rette" i når det er varmt, billig alkohol, utestedene "oppfordrer" til sex ved wet-t-shirt og div. andre konkurranser med tequila mellom puppene ol. og ikke minst er man langt hjemmefra og sjansen til å støte på naboen er langt mindre enn om man går på et utested i hjembyen.

Noen kan selvfølgelig hevde at det er de lavpanna og underutvikla som lar seg rive med av minimal bekledning og løssluppenhet, men jeg tror nok ganske bestemt at mange da er lavpanna. ikke alle disse er utro (på langt nær) men de som evt. er det hadde kanskje ikke vært på på den lokale pubben.

Sted spiller kanskje ingen rolle, men det som spiller en rolle, er kjærligheten til partneren. Altså: I et veldig godt forhold med dyp og ekte kjærlighet er det mindre sjanse for at man er utro enn i et dødt og dårlig forhold, tror jeg.

Og her snakker jeg av erfaring.

At noen i kraft av sin personlighet er notorisk utro er så. Også at bremsene virker dårligere når man er full. Så det er mange faktorer som kan virke inn.

I så fall er de "omstendighetene" inni en sjøl.

???? halvnakne damer, bøttevis med "gratis" øl og sjenkesteder som "oppforderer" til sex. Det er ikke inni hodet altså. Og jeg prøver ikke å unnskylde det, jeg bare prøver å si at på pubben i "Enebakk" så hadde nok grensen gått et annet sted.

Hei dere!

Hva syns dere?

Du kan jo såklart spørre. Men du må ikke tenke at om han ikke synes det er noen god ide så "sier det seg selv". Spørsmålet er jo om det er noen andre som har med kjærestene sine. Akkurat som på julebord. Noen ganger er det for alle som jobber der med følge, andre ganger kun for de ansatte.

Om det er en tur for at de ansatte skal bli bedre kjent med hverandre, og i tillegg ta noen kurs og lære litt, så har jo ikke du noe der å gjøre. Da vil nok kjæresten din si at dere heller kan ta en sydentur bare dere to eller med et vennepar eller sånt, senere en gang.

Blir som om kjæresten min skulle vært med meg på studieturer foreksempel, eller på øvingshelger og hytteturer med koret. Blir jo helt feil.

Det beste ville nok bare være å si du stoler på ham. Men også fortelle ham at du er bekymret, og at du så gjerne vil stole på ham, men er sjalu og redd for at han skal finne på noe "tull". Så har han mulighet til å berolige deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...