Gå til innhold

Ta med jenter på guttetur ?, bare ikke kjæresten ?

Anbefalte innlegg

Gjest MarieII

Hei.

Min var på såkalt guttetur i helgen. De reiste fra to forskjellige steder i Norge, og skulle treffes i Hemsedal. Når vi snakket sammen på lørdag så viste det seg at en av gutta fra sted x hadde tatt med seg to jenter på tur, ingen som delte leilighet med disse to jentene var sammen med eller interessert i dem. Jeg ble såret, lei meg og følte meg litt lurt, fordi jeg har ønsket lenge at vi reiser dit på tur sammen med andre, men selvfølgelig vil jeg ikke trenge meg på en guttetur.

Han sier han ikke visste at de fra X kom til å ta med seg to jenter, og han sier videre at det er forskjell på å ta med seg venninner på tur og dama si ? Er det noe dere fleste andre godtar ? Det er vel ikke greit med venninner på guttetur vel, trodde guttetur var guttetur, og om det er lov å ha med jenter, hvorfor skal sambo aldri få være med. Han mener at venninner godt kan være med, men jeg trenger ikke få lov til å være med.

Vi har bodd sammen i tre år, og jeg har foreslått fellestur, mens hans argument har vært at det har vært gutteturer, og jenter har ikke vært interessert. Og jeg har ikke fått være med på tur. Det er første gangen det har dukket opp jenter på denne turen, men jeg føler meg litt lurt. Har spurt om han visste på forhånd at de jentene skulle være med, noe han sier han ikke visste. Men jeg kan ikke være sikker på det heller føler jeg.

Nå synes jeg argumentet hans ikke holder lenger. Er det virkelig noe som er vanlig å akseptere og gjengs syn på turer ?

Vi er 35 og 36 år.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• sniper1365380612

4

• snilen

3

• nanna

1

• petter smart

1

Åh, dette kommer så an på jenta. Og også guttens forhold til kameratene sine og vennene sine. Du har jo typiske "guttejenter" sant, som alltid er med på gutteturer og guttevorspiel, og som ingen ser på som noen potensiell kjæreste.

Og så har du fylleturer og gutteturer, som egentlig ikke betyr "bare gutter" men som betyr, "ingen par". Det skjer ofte noe når man har med par. At de sitter i et hjørne og kliner, at det hele tiden er dem to, og at man ikke kan prate om de samme tingene med kjæresten til stede. Da har ikke kjønn noe å si, men det at det man er et par og kjærester.

Men jeg skjønner deg kjempegodt. Spesielt når det ALLTID er gutteturer, og du aldri får være med. Hva om dere arrangerte en tur sammen? Med både hans og dine venner? Både par og single? Dere må da han noen venner som har kjærester også?

Selv er jeg veldig heldig og er ofte med på gutteturer og guttevorspiel. Da er det bare meg og gutta, og en av dem er kjæresten min. I begynnelsen var jeg redd de bare bad meg med for å være høflige, eller egentlig ikke ville ha meg med. Men de synes det er gøy å ha meg med!

Noe av trikset er kanskje at jeg ikke er så veldig kjæreste på disse festene. At jeg snakker med og blir godt kjent med de andre gutta. Jeg sitter med en gjeng og skravler, mens kjæresten min sitter med den andre gjengen.

Bare et tips, om du har lyst å jobbe med dette. Håper det kan funke slik at du blir mer med i gjengen hans. For det er jo morsomt det også da.

sniper1365380612

Jeg skjønner samboeren din godt. Gutteturer(eller jenteturer for den saks skyld) blir ikke det samme om noen har med kjæresten. Det legger helt klart en demper på stemningen. Du vil falle utenfor, og da blir det naturlig å være sammen med samboeren din. Kan han da drikke seg full, gjøre noe sprell eller være enig at hun i kassa på landhandelen hadde fine pupper?

De jentene som kom, kommer på guttas premisser på en guttetur, og selv synes jeg det blir ganske annerledes premisser enn for en kjæreste. Det er jo 365 dager i året(366 i år faktisk) og noen av disse dagene er det deilig å ha fri.

Forøvrig så synes jeg dere absolutt burde få til en tur med både par og de som er single, og da vil du trives mye bedre.

Jeg skjønner samboeren din godt. Gutteturer(eller jenteturer for den saks skyld) blir ikke det samme om noen har med kjæresten. Det legger helt klart en demper på stemningen. Du vil falle utenfor, og da blir det naturlig å være sammen med samboeren din. Kan han da drikke seg full, gjøre noe sprell eller være enig at hun i kassa på landhandelen hadde fine pupper?

De jentene som kom, kommer på guttas premisser på en guttetur, og selv synes jeg det blir ganske annerledes premisser enn for en kjæreste. Det er jo 365 dager i året(366 i år faktisk) og noen av disse dagene er det deilig å ha fri.

Forøvrig så synes jeg dere absolutt burde få til en tur med både par og de som er single, og da vil du trives mye bedre.

"Kan han da drikke seg full, gjøre noe sprell eller være enig at hun i kassa på landhandelen hadde fine pupper?"

Dette lar seg fullt mulig gjøre, jo.

Åh, dette kommer så an på jenta. Og også guttens forhold til kameratene sine og vennene sine. Du har jo typiske "guttejenter" sant, som alltid er med på gutteturer og guttevorspiel, og som ingen ser på som noen potensiell kjæreste.

Og så har du fylleturer og gutteturer, som egentlig ikke betyr "bare gutter" men som betyr, "ingen par". Det skjer ofte noe når man har med par. At de sitter i et hjørne og kliner, at det hele tiden er dem to, og at man ikke kan prate om de samme tingene med kjæresten til stede. Da har ikke kjønn noe å si, men det at det man er et par og kjærester.

Men jeg skjønner deg kjempegodt. Spesielt når det ALLTID er gutteturer, og du aldri får være med. Hva om dere arrangerte en tur sammen? Med både hans og dine venner? Både par og single? Dere må da han noen venner som har kjærester også?

Selv er jeg veldig heldig og er ofte med på gutteturer og guttevorspiel. Da er det bare meg og gutta, og en av dem er kjæresten min. I begynnelsen var jeg redd de bare bad meg med for å være høflige, eller egentlig ikke ville ha meg med. Men de synes det er gøy å ha meg med!

Noe av trikset er kanskje at jeg ikke er så veldig kjæreste på disse festene. At jeg snakker med og blir godt kjent med de andre gutta. Jeg sitter med en gjeng og skravler, mens kjæresten min sitter med den andre gjengen.

Bare et tips, om du har lyst å jobbe med dette. Håper det kan funke slik at du blir mer med i gjengen hans. For det er jo morsomt det også da.

"At de sitter i et hjørne og kliner, at det hele tiden er dem to, og at man ikke kan prate om de samme tingene med kjæresten til stede."

Som du skrev er ikke du og kjæresten din et av disse parene - men det tror jeg ikke dere er alene om. Kjenner ingen kjærestepar som oppfører seg sånn hvis vi er sammen med flere.

Annonse

"At de sitter i et hjørne og kliner, at det hele tiden er dem to, og at man ikke kan prate om de samme tingene med kjæresten til stede."

Som du skrev er ikke du og kjæresten din et av disse parene - men det tror jeg ikke dere er alene om. Kjenner ingen kjærestepar som oppfører seg sånn hvis vi er sammen med flere.

Alle personer som er en del av et par oppfører seg anneledes når partner er med. De merker det nok sjelden selv, men det er merkes godt av oss som kjenner dem som individer.

Hvorfor er det så viktig å kunne kommentere damers pupper?

Og hva kan man ikke gjøre når kjæresten er med som man ville gjort om h*un ikke var med? Sjekket andre? Eller hva?

Hvorfor er det så viktig å kunne kommentere damers pupper?

Og hva kan man ikke gjøre når kjæresten er med som man ville gjort om h*un ikke var med? Sjekket andre? Eller hva?

"Og hva kan man ikke gjøre når kjæresten er med som man ville gjort om h*un ikke var med? Sjekket andre? Eller hva? "

Skravle om ting kjæresten ikke kjenner til. Bruke samme uformelle, fleipete tonen som man ville gjort dersom det ikke hadde vært med en "ny" person. Slippe å ta hensyn til at det er med en person du ikke kjenner så godt. Kunne være seg selv, slippe å bli "vurdert" av nye personer, slippe å tenke på å måtte gjøre et godt inntrykk.

"Og hva kan man ikke gjøre når kjæresten er med som man ville gjort om h*un ikke var med? Sjekket andre? Eller hva? "

Skravle om ting kjæresten ikke kjenner til. Bruke samme uformelle, fleipete tonen som man ville gjort dersom det ikke hadde vært med en "ny" person. Slippe å ta hensyn til at det er med en person du ikke kjenner så godt. Kunne være seg selv, slippe å bli "vurdert" av nye personer, slippe å tenke på å måtte gjøre et godt inntrykk.

Skravle om ting kjæresten ikke kjenner til? Gå bak ryggen på denne altså?

Og det er da ikke alltid at alle guttene som er med kjenner hverandre så godt heller, så hva er problemet med en jente kjæreste med?

Det må jo være at man skal sikle, glo, og tafse på andre damer da..

Annonse

Det gjør jeg! Er vel ofte spesielt nyforelskede da. Og gjerne også fordi den ene parten er usikker og ikke kjenner noen, og klenger seg til partneren sin. Men jeg kjenner noen som er sånn etter år sammen også...

Skravle om ting kjæresten ikke kjenner til? Gå bak ryggen på denne altså?

Og det er da ikke alltid at alle guttene som er med kjenner hverandre så godt heller, så hva er problemet med en jente kjæreste med?

Det må jo være at man skal sikle, glo, og tafse på andre damer da..

"Skravle om ting kjæresten ikke kjenner til? Gå bak ryggen på denne altså?"

Nei. Snakke om gamle dager, tidligere turer, ting som den nye ikke kjenner så godt til.

"Og det er da ikke alltid at alle guttene som er med kjenner hverandre så godt heller, så hva er problemet med en jente kjæreste med?"

Mange synes det er enklere/mer avslappende å omgå personer av samme kjønn.

"Det må jo være at man skal sikle, glo, og tafse på andre damer da.. "

Det må faktisk ikke det.

"Skravle om ting kjæresten ikke kjenner til? Gå bak ryggen på denne altså?"

Nei. Snakke om gamle dager, tidligere turer, ting som den nye ikke kjenner så godt til.

"Og det er da ikke alltid at alle guttene som er med kjenner hverandre så godt heller, så hva er problemet med en jente kjæreste med?"

Mange synes det er enklere/mer avslappende å omgå personer av samme kjønn.

"Det må jo være at man skal sikle, glo, og tafse på andre damer da.. "

Det må faktisk ikke det.

Er det ikke moro å fortelle historter fra gamle dager til en ny en da?

Ser ikke poenget jeg da, men jeg har heller aldri likt turer/fester osv med kun ett kjønn. Det blir mye mer moro om man blander. Så sant ikke jentene er av den sytete/survete typen da.

Er det ikke moro å fortelle historter fra gamle dager til en ny en da?

Ser ikke poenget jeg da, men jeg har heller aldri likt turer/fester osv med kun ett kjønn. Det blir mye mer moro om man blander. Så sant ikke jentene er av den sytete/survete typen da.

Folk er forskjellige.

Gjest MarieII

Her lukter det laang vei. Guttetur med jenter med??? Du er vel ikke så dum at du ikke skjønner at dette var planlagt utroskap?

Planlagt utroskap var det garantert ikke. Hvor gammel er du ? Han hadde ikke trengt å fortelle at det var med to jenter. Dessuten bodde ikke min samboer i samme leilighet som disse jentene, men det spiller ingen rolle. Og det var fem gutter med på turen da...

Gjest Pricilla

Minner litt om da samboern min skulle ha "guttekveld", så jeg dro ut den kvelden og overnatta hos en i familien så de kunne ha leiligheten for seg selv. Så så jeg bilder senere og der var det tre jenter! Ble ikke blid da... Samboern sa også at en av kameratene hadde tatt de med, men haddde jeg vært sambis hadde jeg sagt "sorry - guttekveld"..

Ellers kunne likssågodt venninnene mine (våre) og vært der. Irriterende..

Så ent4en får gutta avtale på forhånd at det er guttetur, eller så får det være fritt fram for alle å ta med jenter/kjærester.. Skjønner du blir irritert, men det er jo egentlig ikke kjæresten din sin feil at han han er idiot og tar med jenter på guttetur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...