Gjest reese Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Hadde uttak på mandag, mange fine egg. Har trippet å ventet i disse dagene. Fikk beskjed fra sykehuset i dag tidlig at eggene ikke har blitt befruktet, bare ett igjen som det kanskje kan "skje med" Får vite det i morgen. Spermen var fin (det er derfor vi sliter med å få for kvaliteten til min mann er dårlig) så hvorfor det ikke har blitt no er noe jeg undres over. Av så mange egg så skulle det ikke bli no...!?? De brukte bare den ene medtoden (pga. av at spermen var så bra) Neste gang vil de bruke den "avanserte" metoden. Noen som har opplevd det samme? Setter utolig pris på svar. Huff, dette var ikke hyggelig i hele tatt, har lyst å bare grave meg ned å gå i dvale for noen uker akkurat nå. Klem fra Reese 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133555-hvorfor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Ja jeg har opplevd det. Fikk ut 18 egg på første forsøk og bare et begynte å dele seg. Skrøpelig var det også, så selvfølgelig ble jeg ikke gravid. På neste forsøk derimot gikk det helt annerledes. 15 av 16 egg ble befruktet og et av de ble vårt etterlengtede barn. Jeg aner ikke hvorfor det gikk slik, men tipper at det hadde noe med syklusen å gjøre. Håper at det ene du har igjen klarer seg fint. Lykke til. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133555-hvorfor/#findComment-824161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reese Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Ja jeg har opplevd det. Fikk ut 18 egg på første forsøk og bare et begynte å dele seg. Skrøpelig var det også, så selvfølgelig ble jeg ikke gravid. På neste forsøk derimot gikk det helt annerledes. 15 av 16 egg ble befruktet og et av de ble vårt etterlengtede barn. Jeg aner ikke hvorfor det gikk slik, men tipper at det hadde noe med syklusen å gjøre. Håper at det ene du har igjen klarer seg fint. Lykke til. Hilsen Kan jeg spørre hvor gammel du er? takk for svar, da er det forhåpentligvis håp for meg også ) Reese 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133555-hvorfor/#findComment-824267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Kan jeg spørre hvor gammel du er? takk for svar, da er det forhåpentligvis håp for meg også ) Reese Jeg var 34 år da jeg hadde det mislykkete forsøket og 35 da det gikk veldig bra. Jeg har hatt søskenforsøk i en alder av 37 og 38 også. Under begge disse forsøkene fikk jeg ut mange gode egg som delte seg. Dvs. kvaliteten gikk ikke akkurat ned med alderen. ) Nå er jeg blitt 40 og er "gravid" med et barn i Kina som skal hentes (forhåpentligvis) før jul en gang. Som vi gleder oss. Håper at det går bra med deg slik at du også får oppleve å få den store drømmen oppfyllt med et barn i magen. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133555-hvorfor/#findComment-824290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Det var fryktelig trist å høre at det ikke ble noe befruktning. ( Når man har så mange egg er man heller ikke forberedt på slikt. Det er ofte slik at det er lengre mellom de virkelig gode eggene når det er mange. Men når ingen er befruktet (evt. ett som kan bli), kan det være andre årsaker som slår ut. Noen har ekstra harde "skall" på eggene som hindrer sædcellene i å trenge inn. Det kan også være skjulte feil ved sædcellene, selv om de så fine ut i mikroskopet på forhånd. Skal krysse fingrene for det ene egget som er igjen. Hvis ikke er det bare å vente på neste forsøk. Jeg regner med at de bruker ICSI da, slik at eggene i alle fall blir befruktet. Trøsteklem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133555-hvorfor/#findComment-824333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
unidad Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg opplevde akkurat det samme som deg på vårt IVF-forsøk. Voldsom nedtur - hadde ikke sett for meg det utfallet, når vi hadde fått ut mange egg og sperm-prøven var bra:-(( Vi fikk beskjed om at det kunne synes som om eggene hadde begynt å få "dårligere" kvalitet, dvs vanskeligere å "trenge" gjennom og jeg utviklet eggposer på bare den venstre eggstokken. Dette pga av alder - var da 38 år.... Jeg begynte med akupunktur og ved neste forsøk (ICSI) så fikk jeg enda flere og bedre eggposer og fra begge eggstokker :-)) Av 7 gode egg ble 6 befruktet, hvorav 4 utviklet seg og 2 ble satt inn. Nå lyktes vi dessverre ikke på det forsøket heller, men akupunkturbehandlingen fikk kroppen igang igjen og vi er nå foreldre til en gutt på snart 21 måneder!! Han ble til uten bistand fra utenforstående! Lykke til reese! - en stor trøsteklem fra meg. Du skal se at det blir deres tur en dag også! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133555-hvorfor/#findComment-824366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reese Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Det var fryktelig trist å høre at det ikke ble noe befruktning. ( Når man har så mange egg er man heller ikke forberedt på slikt. Det er ofte slik at det er lengre mellom de virkelig gode eggene når det er mange. Men når ingen er befruktet (evt. ett som kan bli), kan det være andre årsaker som slår ut. Noen har ekstra harde "skall" på eggene som hindrer sædcellene i å trenge inn. Det kan også være skjulte feil ved sædcellene, selv om de så fine ut i mikroskopet på forhånd. Skal krysse fingrene for det ene egget som er igjen. Hvis ikke er det bare å vente på neste forsøk. Jeg regner med at de bruker ICSI da, slik at eggene i alle fall blir befruktet. Trøsteklem Takk for det. Det hjelper å få trøsteklemmer. og spes. fra noen som skjønner hvordan man har det. Får håpe alt blir bedre neste gang og regner med de bruker den andre metoden. Krysser jo selvfølgelig alt for at de ene skal bli no i morgen, men har bad feeeling for å være helt ærlig (tør ikke håpe for nedturen blir så stor) Klem reese 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133555-hvorfor/#findComment-824395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reese Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg opplevde akkurat det samme som deg på vårt IVF-forsøk. Voldsom nedtur - hadde ikke sett for meg det utfallet, når vi hadde fått ut mange egg og sperm-prøven var bra:-(( Vi fikk beskjed om at det kunne synes som om eggene hadde begynt å få "dårligere" kvalitet, dvs vanskeligere å "trenge" gjennom og jeg utviklet eggposer på bare den venstre eggstokken. Dette pga av alder - var da 38 år.... Jeg begynte med akupunktur og ved neste forsøk (ICSI) så fikk jeg enda flere og bedre eggposer og fra begge eggstokker :-)) Av 7 gode egg ble 6 befruktet, hvorav 4 utviklet seg og 2 ble satt inn. Nå lyktes vi dessverre ikke på det forsøket heller, men akupunkturbehandlingen fikk kroppen igang igjen og vi er nå foreldre til en gutt på snart 21 måneder!! Han ble til uten bistand fra utenforstående! Lykke til reese! - en stor trøsteklem fra meg. Du skal se at det blir deres tur en dag også! Hilsen Tusen takk for trøsteklem. Det hjelper så utrolig mye å snakke med noen her. Får ut min frustrasjon og får svar fra de som skjønner meg og situasjonen man er i. thank you! Klem fra Reese 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133555-hvorfor/#findComment-824399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tidligere golf Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Hei reese! Skjelden jeg skriver noe her nå, men fikk så vondt av å lese historien din. Jeg har vært ufrivillig barnløs i nesten 10 år. Har hatt 5 prøverørsforsøk som nå har resultert i to gutter, en på 2 år og 3 mnd og en på 6 mnd. Da jeg hadde mitt første prøverørsforsøk fikk jeg ut 16 egg. Av de 16 ble ingen befruktet. Fikk helt sjokk da jeg ringte for å høre på resultatet. Ved neste forsøk ble jeg understimulert og fikk bare modnet 1 egg og det ble ikke tatt ut. 3 forsøk resulterte igjen i 16 egg og halvparten ble lagt til vanlig IVF mens de andre ble brukt ICSI (den avanserte metoden). Av de som lå til vanlig IVF ble ingen befruktet, men av de andre ble alle befruktet. Ble gravid ved det forsøket, men mistet i uke 9. Så kom forsøket som jeg ble gravid med min nå 2 åring. Da ble det brukt ICSI på alle eggene. Det samme ble det ved søskenforsøket som nå har resultert i min 6 mnd gamle sønn. Ved alle forsøkene har jeg benyttet meg av homeopati og akupunktur. Det anbefales da jeg ser at det er mange som forbedrer kvaliteten på egg og muligheten for å bli gravid. Lykke, lykke til reese. Du skal se det blir din tur også. Som sagt brukte vi 10 år på å få nr 1, men på under to år hadde vi to gitt. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133555-hvorfor/#findComment-824421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juna Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Hei Skjønner veldig godt hvordan du har det. Opplevde det samme selv, og det var en stor nedtur. Jeg var forberedt på at jeg kanskje ikke ble gravid etter innsettelse, men ikke på at eggene ikke skulle bli befruktet.. Utrolig nok ble jeg spontant gravid 3 mnd etterpå-stor opptur!! Men spontanaborterte, og det var pån igjen med en skikkelig nedtur. Er nå straks igang med nytt forsøk. Håper på det beste. Lykke til videre med deg!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133555-hvorfor/#findComment-824706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
unidad Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Tusen takk for trøsteklem. Det hjelper så utrolig mye å snakke med noen her. Får ut min frustrasjon og får svar fra de som skjønner meg og situasjonen man er i. thank you! Klem fra Reese Jeg ville jeg gjerne deg et råd til på veien...... Husk at dere to må ta vare på hverandre oppi det hele - det er veldig lett å "forsvinne" inn i seg selv når man skal bearbeide sorgen over at man ikke lykkes! Prøv å ta dere tid til å snakke gjennom det og finne støtten hos hverandre og ikke minst motivasjon til å prøve igjen! Nå var vi så "heldige" at vi tok forsøket i Uppsala og måtte sitte sammen i bilen alle timene hjem. Den første timen var det rimelig stille hvor vi begge to måtte gråte litt ut og være "inni" oss selv litt. Men, i løpet av kjøreturen hjem så fikk vi begge to snakket meget godt ut om det og fikk bearbeidet den verste skuffelsen og sjokket sammen. Da vi kom hjem hadde vi lagt det verste bak oss og var motiverte til å gå på'an igjen. Vil også si at vi egentlig har et usedvanlig godt vennskap mellom oss hvor vi prater om omtrent alt, men dette ble litt vanskelig for oss begge. Har dere anledning til å ta dere en weekend-tur bare dere to, bort fra alt og alle, så gjør det!! Enda en trøsteklem fra meg!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133555-hvorfor/#findComment-825346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.