powerpuff Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Sukk...."Mitt livs kjærlighet" har fått seg en ny samboer. Jeg er ganske langt nede nå. Hadde håp om at vi skulle få det til, at vi skulle få våre 1,7 eller 2,1 barn (vi har ett barn sammen på 4år) men fra hans side var det tydeligvis bare spill for galleriet...Mistenker han for å ha hatt meg som et "tidsfordriv", en å "tømme seg i" for å si det frekt, mens han utsonderte terrenget etter en ny dame...Jeg sitter her da og synes så synd i meg selv, samtidig som jeg føler meg som verdens største og mest naive idiot. Er litt sjalu på henne nå...For ca 1mnd siden var det meg og barnet han kom hjem til, spiste middag med, sov hos (vi bodde ikke sammen de siste 2 årene) etc., men nå er det selvfølgelig bare henne. Det er så rart og tomt! Jeg mangler liksom noe... Jeg gruer meg aller mest til dette med at en ny dame, som er så totalt forskjellig fra meg, skal involveres i mitt barns liv... Er redd hun skal ta min plass....At barnet mitt bare vil være med dem og at hun nye er mye snillere og finere enn mamma....Vet det er sprøtt å tenke slike dumme ting, men når jeg sitter alene her, så løper fantasien min løpsk...spesielt siden jeg nå har verdens dårligste selvtillit... Er det noen der som har opplevd noe av det samme? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133771-xen-har-ny-samboer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Har ikke påplevde det nei, men skjønner at du har det vondt.. men vil bare si en ting; Mamma vil alltid være mamma og ingen kan ta plassen til en mamma.. Så vær ikke redd fr at ungen din vil velge henne i stedet for deg. At hun trives med den nye samboeren er jo vitkg, for barnets skyld.. Han brukte nok ikke deg som tidsfordriv, det er bare tanken du sitter med akkurat nå. Hvorfor skulle han da få barn med deg, hvis han ikke elsket deg og så for seg en framtid med deg? Men et eller annet sted på veien skar det seg, og sånt skjer.. Men du finner noen som passer for deg og. Det du kan gjøre nå er å oppføre deg "normalt" ovenfor han og den nye hvis du møter henne, ikke lag noe styr pga. ungen din sin skyld.. H*n vil ikke forstå det... Du har lov til å "sørge", men ikke glem ungen din oppi det hele. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133771-xen-har-ny-samboer/#findComment-826021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Erica 73 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hei Du trenger ikke bekymre deg. Ingen i hele verden er bedre enn det mamma er. Ja du er moren, og det er ingen som kan erstatte deg eller som er bedre for ditt barn. Det er jeg sikker på. Det høres ut som det du sier, at han rett og slett bare har brukt deg. Og det er ikke noe å finne seg i. La ham leve sitt liv med ny samboer, så får du nyte livet uten ham og med tanke på hva han har gjort. Jeg kaller det utnyttelse. Ikke vis ham gleden av at du ikke har det bra. For meg virker det som om han kanskje kan være typen som fryder seg over det. Kjenner ikke fyren nei, men oppfatter han som kald og kynisk, som kan bruke andre på denne måten. Nå sier du veldig lite om forholdet deres, men jeg oppfatter han på en slik måte når du sier at han først sier at det er bare deg og barnet, og så etter en liten stund har funnet seg samboer. Men en annen ting. Var dere ordentlig sammen? for vist ikke, er det jo ingenting å være lei for. Og i såfalle hadde det vært naturlig og snakke med hverandre om det. Syntes nå jeg da. prøv å bruke tiden godt til ungne og kos deg med familie og venner. Kom deg ut og treff folk og ha det gøy. Etterhvert vil du se at det hjelper på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133771-xen-har-ny-samboer/#findComment-826032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cinderella Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hei Du trenger ikke bekymre deg. Ingen i hele verden er bedre enn det mamma er. Ja du er moren, og det er ingen som kan erstatte deg eller som er bedre for ditt barn. Det er jeg sikker på. Det høres ut som det du sier, at han rett og slett bare har brukt deg. Og det er ikke noe å finne seg i. La ham leve sitt liv med ny samboer, så får du nyte livet uten ham og med tanke på hva han har gjort. Jeg kaller det utnyttelse. Ikke vis ham gleden av at du ikke har det bra. For meg virker det som om han kanskje kan være typen som fryder seg over det. Kjenner ikke fyren nei, men oppfatter han som kald og kynisk, som kan bruke andre på denne måten. Nå sier du veldig lite om forholdet deres, men jeg oppfatter han på en slik måte når du sier at han først sier at det er bare deg og barnet, og så etter en liten stund har funnet seg samboer. Men en annen ting. Var dere ordentlig sammen? for vist ikke, er det jo ingenting å være lei for. Og i såfalle hadde det vært naturlig og snakke med hverandre om det. Syntes nå jeg da. prøv å bruke tiden godt til ungne og kos deg med familie og venner. Kom deg ut og treff folk og ha det gøy. Etterhvert vil du se at det hjelper på. Hvorfor tror du at han bare har brukt henne? Da hadde han vel ikke valgt å få barn med henne?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133771-xen-har-ny-samboer/#findComment-826060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Erica 73 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hvorfor tror du at han bare har brukt henne? Da hadde han vel ikke valgt å få barn med henne?? Cinderella. Du har rett i det du spør om, jeg fikk bare intrykk av det, også utfra det hun selv forklarte. jeg vet selvsagt ikke hva som ligger bak, men vet med sikkerhet at enkelte mannfolk ikke bryr seg. Om hun er blitt gravid mot hans vilje, om det ikke er planlagt eller at ungen er planlagt, vet jeg ingenting om. Heller ikke om forholdet deres. Var bare at jeg oppfattet det negativt utfra det jeg leste. Ikke noe annet, og heller ikke vondt ment. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133771-xen-har-ny-samboer/#findComment-826112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuff Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Har ikke påplevde det nei, men skjønner at du har det vondt.. men vil bare si en ting; Mamma vil alltid være mamma og ingen kan ta plassen til en mamma.. Så vær ikke redd fr at ungen din vil velge henne i stedet for deg. At hun trives med den nye samboeren er jo vitkg, for barnets skyld.. Han brukte nok ikke deg som tidsfordriv, det er bare tanken du sitter med akkurat nå. Hvorfor skulle han da få barn med deg, hvis han ikke elsket deg og så for seg en framtid med deg? Men et eller annet sted på veien skar det seg, og sånt skjer.. Men du finner noen som passer for deg og. Det du kan gjøre nå er å oppføre deg "normalt" ovenfor han og den nye hvis du møter henne, ikke lag noe styr pga. ungen din sin skyld.. H*n vil ikke forstå det... Du har lov til å "sørge", men ikke glem ungen din oppi det hele. Takk for svar og støtte! Mamma er nok mamma, uansett hva Nei, ungen min glemmer jeg ikke midt oppi dette. Dette skjer etter at h*n har lagt seg, altså "sørgingen" min... Har tenkt å oppføre meg "normalt" når jeg evt møter han og den nye. Har ikke lyst å lage noe bråk, og slettes ikke lyst å være "den jævla" slitsomme eks'en... Nei, de skal få ha sitt liv, og kose seg så lenge det varer. Får jo håpe det varer da, så slipper barnet vårt å måtte involveres med så mange nye damer i pappas liv. Og jeg er enig i at barnet vårt må få trives med den nye samboeren, og h*n må få snakke om henne så mye h*n vil. Det er jo kjempebra om hun nye er en snill dame som liker barn! Jo, d skar seg mellom oss to, en gang...Vi hadde fremtidsplaner og ønsket virkelig å stifte familie sammen. Han nevte det sist faktisk for meg like før jul!! Det går fort i svingene der i gården! Det ene minuttet ville han ha meg og barn nr.2, for så i neste minutt å finne seg en ny....Jaja, forhåpentligvis finnes det en der ute for meg også Hadde jo ønsket å få alle mine barn med samme mann, og ha et familieliv med han, men det må jeg nok gi opp. Heldigvis er det så vanlig nå til dags at man har et barn fra før... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133771-xen-har-ny-samboer/#findComment-826158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret venninne Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Takk for svar og støtte! Mamma er nok mamma, uansett hva Nei, ungen min glemmer jeg ikke midt oppi dette. Dette skjer etter at h*n har lagt seg, altså "sørgingen" min... Har tenkt å oppføre meg "normalt" når jeg evt møter han og den nye. Har ikke lyst å lage noe bråk, og slettes ikke lyst å være "den jævla" slitsomme eks'en... Nei, de skal få ha sitt liv, og kose seg så lenge det varer. Får jo håpe det varer da, så slipper barnet vårt å måtte involveres med så mange nye damer i pappas liv. Og jeg er enig i at barnet vårt må få trives med den nye samboeren, og h*n må få snakke om henne så mye h*n vil. Det er jo kjempebra om hun nye er en snill dame som liker barn! Jo, d skar seg mellom oss to, en gang...Vi hadde fremtidsplaner og ønsket virkelig å stifte familie sammen. Han nevte det sist faktisk for meg like før jul!! Det går fort i svingene der i gården! Det ene minuttet ville han ha meg og barn nr.2, for så i neste minutt å finne seg en ny....Jaja, forhåpentligvis finnes det en der ute for meg også Hadde jo ønsket å få alle mine barn med samme mann, og ha et familieliv med han, men det må jeg nok gi opp. Heldigvis er det så vanlig nå til dags at man har et barn fra før... Har vært borti en som i et sekund fridde til meg, i et annet søkte ny kjæreste. Noen er ikke verdt å sørge over. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133771-xen-har-ny-samboer/#findComment-826174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuff Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Hei Du trenger ikke bekymre deg. Ingen i hele verden er bedre enn det mamma er. Ja du er moren, og det er ingen som kan erstatte deg eller som er bedre for ditt barn. Det er jeg sikker på. Det høres ut som det du sier, at han rett og slett bare har brukt deg. Og det er ikke noe å finne seg i. La ham leve sitt liv med ny samboer, så får du nyte livet uten ham og med tanke på hva han har gjort. Jeg kaller det utnyttelse. Ikke vis ham gleden av at du ikke har det bra. For meg virker det som om han kanskje kan være typen som fryder seg over det. Kjenner ikke fyren nei, men oppfatter han som kald og kynisk, som kan bruke andre på denne måten. Nå sier du veldig lite om forholdet deres, men jeg oppfatter han på en slik måte når du sier at han først sier at det er bare deg og barnet, og så etter en liten stund har funnet seg samboer. Men en annen ting. Var dere ordentlig sammen? for vist ikke, er det jo ingenting å være lei for. Og i såfalle hadde det vært naturlig og snakke med hverandre om det. Syntes nå jeg da. prøv å bruke tiden godt til ungne og kos deg med familie og venner. Kom deg ut og treff folk og ha det gøy. Etterhvert vil du se at det hjelper på. Takk for svar og støtte! Fint å dele disse tankene med noen! Vi var ikke ordentlig sammen de siste 2 årene, så sånn sett hadde han jo rett til å forlate meg. Men vi oppførte oss som et par, og har alltid vært en liten familie. Det sa alle som så oss sammen. Kanskje var dette bare for barnets skyld? Han er en person som fryder seg over å se at jeg ikke har det bra o.l. Sånn har han egentlig alltid vært de siste 2 årene, så jeg burde egentlig bare være glad for at jeg ikke er sammen med han mer, i stedet for å "sørge"...Antar at det bare er pga den tomhetsfølelsen og avhengigheten, at jeg "sørger". Vet jeg vil komme over dette om en stund, det er bare tungt nå som det er på det "verste". Har heldigvis venner rundt meg, så jeg kan tenke på andre ting hvis jeg vil EN ting er i hvertfall sikkert, og det er at han skal bare våge å prøve og komme tilbake til meg dersom det skjærer seg med den nye! Ikke tale om jeg tillater han å sjekke ut om gresset er grønnere på den andre siden, for så å returnere til meg. Gjør jeg det, er jeg DUM! Jeg mistenker han nemlig for å tro at han kan gjøre sånn mot meg. Han eier ikke respekt for meg, rett og slett... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133771-xen-har-ny-samboer/#findComment-826175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuff Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Har vært borti en som i et sekund fridde til meg, i et annet søkte ny kjæreste. Noen er ikke verdt å sørge over. Nei, han fortjener ikke tårene mine....F.o.m i morgen kaster jeg ikke bort mer tid og krefter på å "sørge" over han.....håper jeg da... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133771-xen-har-ny-samboer/#findComment-826177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret venninne Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Nei, han fortjener ikke tårene mine....F.o.m i morgen kaster jeg ikke bort mer tid og krefter på å "sørge" over han.....håper jeg da... Viktig å sørge også, bli ferdig med det. Men med tid og stunder så kan du nok trygt trøste deg med at han nok ikke er noe å samle på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133771-xen-har-ny-samboer/#findComment-826189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Du må ikke bli overasket om barnet ditt kommer hjem og er sååå fornøyd med pappas nye dame. Gled deg heller sammen med henne. Jenter som treffer menn med barn (og menn med kvinner med barn) gjør alt de kan for å gjøre et godt intrykk i begynnnelsen. Finne på superkule ting som kino, tivoli, svømmehall, kjøpe alt barnet peker på og la barnet velge hva/hvor de skal spise osc. Dette er en måte å smiske seg inn i barnet og foreldrenes hjerte og er helt normalt. Men hværdagen kommer her også, alt vil ikke være like morsomt, og alle vil ikke være like fornøyde i all evighet. Barn søker spenning og glede, du blir kjedelige mamma, den nye den snille damen. MEN, og det er et stort MEN, når barnet slår seg, er overtrøtt, lei seg, osv så er det gode gamle mamma barnet gråter etter. Så husk det når ungen stråler i telefonen og sier hun har det kjempe gøyt, du vet ikke om alle de gangene hun savner deg, og bare deg! Kom over denne dusten, han er ikke verdt å sørge over, og gled deg heller på barnet ditt sitt vegne, denne nye kan jo være kjempe grei, fordi om han er en dust. Du vil uansett alltid være mammaen til ungen din og ingen super stemor i verden kan forandre det;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133771-xen-har-ny-samboer/#findComment-826435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Cinderella. Du har rett i det du spør om, jeg fikk bare intrykk av det, også utfra det hun selv forklarte. jeg vet selvsagt ikke hva som ligger bak, men vet med sikkerhet at enkelte mannfolk ikke bryr seg. Om hun er blitt gravid mot hans vilje, om det ikke er planlagt eller at ungen er planlagt, vet jeg ingenting om. Heller ikke om forholdet deres. Var bare at jeg oppfattet det negativt utfra det jeg leste. Ikke noe annet, og heller ikke vondt ment. Du må ta i betrktning at hun "sørger" da og er fortvilet og innbiller seg sikekrt det verste. Men hadde det vært så ille og at han fullstendig faen ville han vel aldri vært sammen med henne... Når man er nede ser alt mye verre ut. Jeg trodde eller innbiltemeg det samme da samboern og jeg hadde pause, at han ikke savnet meg, ikek var deppa osv. Siden han ikek hadde tid til å møte meg eller snakke i telefonen. Men moren hans bekreftet at han hadde det helt jævlig, jeg trodde det bare var meg... Og jeg ser nå i ettertid at det er fumt å tenke sånne tanker, for det stememr som regel ikke og da ødelegger man seg selv enda mer..- 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133771-xen-har-ny-samboer/#findComment-826481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pjusken Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 " Er redd hun skal ta min plass....At barnet mitt bare vil være med dem og at hun nye er mye snillere og finere enn mamma...." Akkurat sånn tenkte jeg også når x'en fikk ny samboer i høst! Men jeg lover - det går bra!!! Jeg ville ikke ha ex'en tilbake, men merket jeg var "sær" mht. barnet vårt! Men nå går det fint. Sønnen vår har det bra der, samarbeidet har begynt å "sette" seg. Så sakte men sikkert føler jeg nå at helgene uten barn også kan bli fine! Men det tar tid! Gi deg selv tid til å sørge og tenke. Men for all del, ikke gi disse tankene hverken til x'en eller barnet! Lykke til! Dette klarer du! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133771-xen-har-ny-samboer/#findComment-826797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.