Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 31 år, og har benyttet p-piller i 13 år. Jeg har hatt ett avbrudd på 6 måneder tidligere. For en månded siden sluttet jeg med p-piller for å la kroppen få en pause for en periode. Jeg er ikke i noe forhold for tiden. For en uke siden begynte jeg å få smerter i underlivet, nesten som om jeg skulle være støl. Smertene er konstante,men er blitt noe sterkere i løpet av uken. Hva kan dette være?

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke mulig å stille en diagnose utfra dine opplysninger, men akutte underlivssmerter kan være egglederbetennelse, men da vil det ofte være feber og utflod i tillegg.

Hvis du har fått din første eggløsning (som er borte med p-pille) kan det gi smerter, men vanligvis varer de bare en dag. Noen ganger kan det etter eggløsning komme en blødning i eggstokken som gir smerter, men ellers er ufarlig.

Det kan også være andre tilstander av mer kronisk natur.

Søk lege hvis du har symptomer på betennelse, ellers kan du se det an og søke lege hvis det fortsetter inn i neste syklus.

Det kan også være endre grunner til smerter i underlivet som ikke har med gynekologi å gjøre, tam, urinveier og muskel/ledd.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...