Gå til innhold

spørsmål om sport

Anbefalte innlegg

Gjest sport og sånn

Jeg er interessert i sport, men klare ikke "henge med" på alt som skjer. F.eks vet jeg at fotball har tippeligaen og jeg skjønner hvordan de kampene henger sammen, men ski(langrenn, hopp osv) så skjønner jeg ikke. Har de en sesong der alt henger sammen slik som tippeligaen?

Noen som skjønner hva jeg spør etter og kan forklare for meg?

Enn VM, EM, NM er det hvert år?

I fotball vet jeg at vm ikker er hvert år, men hvor ofte?

hilsen forvirra(ja jeg er jente).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134003-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-sport/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du interessert i sport har du sikkert fått med deg at de har verdenscuprenn i langrenn, hopp, alpint, kombinert, skiskyting, skøyter og sikkert noen flere. Sesongen er fra ca oktober til ca mars og henger sammen, som du skriver. De 30 beste i hvert renn får poeng. Nr 30 får 1 poeng, 29 2 poeng o.s.v. Det aller beste får mer poeng enn 30. poengene for rennene blir summert, så når sesongen er slutt vet man hvem som har vunnet. Alle sportsgrener jeg kjenner til har NM hvert år. Hvor ofte det er EM og VM varier fra gren til gren. I skøyter er det EM og VM hvert år. I skigrenene er det ikke EM (men noen går Europacup), men VM enkelte år. OL er hvert 4. år. Du kan sikkert finne mye stoff på nettet om dine favorittgrener, eller i leksikon.

Gjest sport og sånn

Er du interessert i sport har du sikkert fått med deg at de har verdenscuprenn i langrenn, hopp, alpint, kombinert, skiskyting, skøyter og sikkert noen flere. Sesongen er fra ca oktober til ca mars og henger sammen, som du skriver. De 30 beste i hvert renn får poeng. Nr 30 får 1 poeng, 29 2 poeng o.s.v. Det aller beste får mer poeng enn 30. poengene for rennene blir summert, så når sesongen er slutt vet man hvem som har vunnet. Alle sportsgrener jeg kjenner til har NM hvert år. Hvor ofte det er EM og VM varier fra gren til gren. I skøyter er det EM og VM hvert år. I skigrenene er det ikke EM (men noen går Europacup), men VM enkelte år. OL er hvert 4. år. Du kan sikkert finne mye stoff på nettet om dine favorittgrener, eller i leksikon.

Takk skal du ha for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...